jDG Skrevet Juni 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 Spillte når jeg var ute å kjørte ista, og plutselig forsvant lyden i ca 0,5 sek, så forsvant bassen fra suben helt.. Spillte litt høyt, men ikke så høy ay det ble ulyder eller noe, og langt lavere enn jeg har spillt før.. Slår av anlegget og starter opp igjen, og da vibrerer sub-elementet noe helt villt selv om volumet er helt på null! Ingen av sikringene var sprengte såvidt jeg kunne se, og det var ikke noe kontakt mellom noen av pluggene.. Hva i all verden har skjedd?? Er det noe som har gått i stykker i forsterkeren eller spilleren? Siter [o] 1991 BMW E34 520i M50 [x] 1993 Opel Omega 2.0i Club [x] 1992 BMW E36 318i M40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smalltowngangster Skrevet Juni 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 litt mer info hadde vært fint. hvordan sub bruker du? har du gått over alle kontaktene? har du god nok jording? er denne subben på en egen forsterker eller sammen med andre høytalere? Siter Pug 306 - min første Løve Focal - Piooneer - Dynabel - Installbay - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jDG Skrevet Juni 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 litt mer info hadde vært fint. hvordan sub bruker du? har du gått over alle kontaktene? har du god nok jording? er denne subben på en egen forsterker eller sammen med andre høytalere? Spiller: Blaupunkt Bronx MP75 Bakhøytalere: Blaupunkt GTX 405 Sub: Blaupunkt Velocity VB 300 12" m/kasse Forsterker: Blaupunkt THA 280 600W Alle kontakter sitter som de skal og ingen plugger er i kontakt med hverandre.. Har til og med demontert alt og skrudd sammen igjen for sikkerhets skyld.. Jordingen er bra vil jeg tro, da den sitter på en liten mutter som er skrudd rett i karrosseriet.. Skal sjekke i morgen. Suben har egen forsterker, har aldri hatt problemer med at den har vært for svak tidligere, bortsett fra når jeg ikke brokoblet den. Og det rare er at jeg ikke spillte spesielt høyt heller, har spillt mye høyere før uten at noe lignende har skjedd, eller lyden har vridd seg.. Siter [o] 1991 BMW E34 520i M50 [x] 1993 Opel Omega 2.0i Club [x] 1992 BMW E36 318i M40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jobbe Skrevet Juni 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2007 Har hatt samme problemet selv.Prøv å "lirk" på signal inngangen på forsterkeren mens du spiller.Og bruk helst et ellement du ikke er redd for =P Siter 1xStroker 15" (+BF7501) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jDG Skrevet Juni 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2007 Har hatt samme problemet selv.Prøv å "lirk" på signal inngangen på forsterkeren mens du spiller.Og bruk helst et ellement du ikke er redd for =P Prøvde dette, men hjalp ikke.. Pusset litt på jordingen også for å være sikker på at det er god kontakt, men det hjalp heller ikke.. =/ Tar imot alle råd med STOR takk!! Siter [o] 1991 BMW E34 520i M50 [x] 1993 Opel Omega 2.0i Club [x] 1992 BMW E36 318i M40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jobbe Skrevet Juni 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2007 Til slutt hjalp det heller ikke hos meg,å siden min amp var splitter ny så sente jeg den liksågodt inn til reperasjon,å da jeg spurte hva som var galt mumlet han bare noe om "feil komponenter" osv :P Siter 1xStroker 15" (+BF7501) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jDG Skrevet Juni 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2007 Til slutt hjalp det heller ikke hos meg,å siden min amp var splitter ny så sente jeg den liksågodt inn til reperasjon,å da jeg spurte hva som var galt mumlet han bare noe om "feil komponenter" osv :P Hmm.. Surt! :P Måtte du betale noe da? Skal bort til en kompis å prøve en annen forsterker for å konstantere at min er gåen.. Er den det så blir det straka vegen tilbake til der den kom fra.. :p Siter [o] 1991 BMW E34 520i M50 [x] 1993 Opel Omega 2.0i Club [x] 1992 BMW E36 318i M40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ermex Skrevet Juni 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2007 Hadde samme problemet forige uke. Byttet spiller i bilen og alt ble bra igjenn. Siter 2013 1.8D Lancer 1997 2.5T Skyline (banebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jobbe Skrevet Juni 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2007 Hmm.. Surt! :P Måtte du betale noe da? Skal bort til en kompis å prøve en annen forsterker for å konstantere at min er gåen.. Er den det så blir det straka vegen tilbake til der den kom fra.. :p Nei nei,måtte ikke betale nei :) Kan d ikke være dårlig skjermet signal kabel? Jaja,du får svar på det når du prøver en annen amp =) Siter 1xStroker 15" (+BF7501) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jDG Skrevet Juni 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2007 Prøvde den andre forsterkeren, og da spillte det som bare juling! Får vel reise inn med den til helga.. =/ Takk for hjelpa alle sammen! :) Siter [o] 1991 BMW E34 520i M50 [x] 1993 Opel Omega 2.0i Club [x] 1992 BMW E36 318i M40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pondus- Skrevet Juni 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2007 Du sier du har skrutt jordinga rett i chassis. har du da fjernet lakken der skruen sitter slik at du får ordentlig kontakt med selve chassiset ? Siter '04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel '98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt) '98 Audi A4 1,8T (solgt) '93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker) '86 Opel Rekord 2.2i (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg