Gå til innhold

motortrøbbel på 81 mod 240

Ranger emnet

Elling

Anbefalte innlegg

prøver igjen.

symptomene før 240ien stoppet var som følger: dabbet av ved gasspådrag, og etter en stund så gikk den kun på tomgang, og til slutt stoppet og "døde" (old volvos nevere die, they just go faster;) fikk tips om membran og bensin filter... noen andre tips?

Volvo 940LT 95'

Volvo 245 86'

x - Volvo 245 91'

x - Volvo 240 GLE 86'

x - VW Golf MKII 88'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med du har b230a, siden det er en 86 mod. Da har du en gasser med gul-kork.

Membran er lett å sjekke, skru av toppen på gasseren, det nederste settet med skruer, og se på gummidingsen under der om den er revnet. Pass på å få den riktig ned når du setter lokket på igjen, er ett lite hakk på membranet som skal i hakket på gasseren.

Så kan du se etter vakumlekkasjer, sjekk at ingen slanger er sprukne og ingen sitter ut i friluft. Tviler dog sterkt på at det skulle få bilen din til å stoppe, da b230a motoren kan gå med rimelig mye vakumlekkasjer.

Så er generell feilsøking:

• har du bensin? (er det bensin i filteret?, spruter pumpa bensin?, er det bensin i gasseren?)
  • har du bra gnist? (hold en plugg mot jord og se på gnisten mens noen kjører på starteren)

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk:) jeg syns egentlig symptomene høres ut som for lite bensin, men det er en 81 mod som har stoppet, glemte å skrive det hehe... er en jeg kansje får kjøpt for 1500,- så må jeg u godkjenne den da.. og det kan jo bli noen kroner, men han skulle betale årsavgiften... er en kollega av meg, men hvis den er i grei stand og detfeks bare er membran så er den jo gull hehe... hva med nål\sete a? eller?

Volvo 940LT 95'

Volvo 245 86'

x - Volvo 245 91'

x - Volvo 240 GLE 86'

x - VW Golf MKII 88'

Lenke til kommentar
Del på andre sider