Gå til innhold

Dårlig forklaring på eu kontroll

Ranger emnet


Espen^^

Anbefalte innlegg

Hadde audien min på Eu-kontroll på mandag og fekk ei heil røys med 2ere på den.

 

Bla: Slitte bremseklosser fremme

Forskjellig bremsekraft på samme aksling (sto ingnting om ka sia og sånn?)

Da sto forskjellig bremse kraft på samme aksling ein gang te på lista.

Feil stilt nærlys

Feil stilt Langlys

og for LAV avgass

 

ka kan eg gjera egenltig burde jo fått veta ka sia da va på å sånn?

Avgassen og lysa må justerast på verkstad?

Audi 80

"x"Bmw 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde audien min på Eu-kontroll på mandag og fekk ei heil røys med 2ere på den.

 

Bla: Slitte bremseklosser fremme

Forskjellig bremsekraft på samme aksling (sto ingnting om ka sia og sånn?)

Da sto forskjellig bremse kraft på samme aksling ein gang te på lista.

Feil stilt nærlys

Feil stilt Langlys

og for LAV avgass

 

ka kan eg gjera egenltig burde jo fått veta ka sia da va på å sånn?

Avgassen og lysa må justerast på verkstad?

 

Minner litt om den smørbrødlista jeg fikk på vanen da jeg kjøpte den. Fikk også flere slike "doble" feil, men da var det ujevn på den ene og for svak på den andre. På den annen side fikser man gjerne den ene idet man fikser den andre, så det er bare å brette opp ermene... Hvis det bare er lysene som er feil så justerer de nok de for deg neste gang, men når du likevel fikk ompuss så gidder de gjerne ikke.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spør verkstedet nøyaktig hva som er galt med bremsekraftfordelingen

mye løser seg kanskje ved skifte av klosser og pass på å smøre opp glidere

avgassen har sansynlig for lav lambda verdi, spør verkstedet

 

er du misfornøyd med verkstedet så gå til et annet med etterkontroll

 

er du helt uenig med verkstedet kan du klage til biltilsynet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme hvilken side det er da... Bytter du skiver og klosser SKAL dette gjøres på begge sider samtidig... Overhal eller bytt calippere å hvis det er forskjellig slitasje... Dette åsså på begge sider! Skeive bremser er skummelt!

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme hvilken side det er da... Bytter du skiver og klosser SKAL dette gjøres på begge sider samtidig... Overhal eller bytt calippere å hvis det er forskjellig slitasje... Dette åsså på begge sider! Skeive bremser er skummelt!

 

Lys: still deg opp mot en vegg, ca 3 meter unna og juster lysa så de lyser ca 1 meter opp på veggen...men ikke høyere enn det midtre del på lykta er..Eller stikk innom et verksted, dette er gjordt på 5 min!

 

Avgass: bytt Bensinfilter(blir lett tett på Audi akkurat bytta på en bil som ikke gikk grunnet tett filter), plugger, Luftfilter olje og filter, og ha i dyserens/motorrens... Bilen din går tydligvis for magert og det er ikke bra! få justert opp co'n din litt å... kommer an på åssen bilen din er men regner med at noen her kan det!

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal vel ærlig talt ikke være mangel på for lav avgass.. men han kunne notert det som info til kunde..!!

 

Det kan tenkes at for lave verdier på CO gir for høye verdier av noe annet...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikser jo selvfølgelig på begge sider på ein gang ja.

ang for lav avgass så stod det ingen verdi heller.

 

Hadde av kalipterene framme og bytta klossa. men stempela på begge sider var inn i granskauen treige å få inn. prøvde med sånn klemme så er lagt for det, men da gjekk ikkje mykje. endte opp i skru stikka.! ? må dei byttast då?

Audi 80

"x"Bmw 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du måtte ha de i skrustikke etter at de var demonterte så må de byttes ja.... hvis de ikke sitter kobla på slangen skal du klare å dytte den med fingra... og hvis du har 2 stempla er det hvertfall ikke noe problen...

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikser jo selvfølgelig på begge sider på ein gang ja.

ang for lav avgass så stod det ingen verdi heller.

 

Hadde av kalipterene framme og bytta klossa. men stempela på begge sider var inn i granskauen treige å få inn. prøvde med sånn klemme så er lagt for det, men da gjekk ikkje mykje. endte opp i skru stikka.! ? må dei byttast då?

 

på audi skrur du stempla inn, jalle fall på caliprane bake

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår