Mogwai Skrevet Juni 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 For de som har fått det med seg fra prosjekttråden min, holder jeg som kjent på med litt ombygging. Jeg har satt oljekjøleren slik, men så slo det meg - det har ikke noe å si for oljestrømmen at begge slangeniplene er på toppen? Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Juni 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 Tror du har mye bedre sjangs å få et fornuftig svar, hvis du flytter tråden til "Teknisk" forumet Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juni 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 Nå har jeg egentlig ikke peiling, men kommer ikke det ann på hvordan kjøleren er konstruert? Er den bare ett rør med kjøleribber på, så spiller det vel liten rolle. Er den derimot to rør som det går kjølekanaler mellom, vil jeg tro at den varme olja vil gå gjennom øverste kanal, og dermed vil kjølekapasiteten synke. Er litt skeptisk på plasseringa av både IC og oljekjøler. Ser veldig utsatte ut, spør du meg. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Juni 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2007 Utsatt? er jo ikke noe lavere enn verken frontspoileren eller traversen... Dessuten går jo 960 radiatoren så langt ned originalt. Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Juni 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2007 Hvorfor har du ikke ic andre veien, med inn/ut øverst? Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juni 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2007 Utsatt? er jo ikke noe lavere enn verken frontspoileren eller traversen... Dessuten går jo 960 radiatoren så langt ned originalt. Joda, men min filosofi er at: har man en bil som er designed som en rambukk - bør den også tåle en tur i grøfta. Er liksom litt kjipt om du må taues, bare fordi spoileren ble revet vekk. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet Juni 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2007 Hvorfor har du ikke ic andre veien, med inn/ut øverst? det er vel bare en sånn liten cooler han her ser det ut som.. cossie cooler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2007 Joda, men min filosofi er at: har man en bil som er designed som en rambukk - bør den også tåle en tur i grøfta. Er liksom litt kjipt om du må taues, bare fordi spoileren ble revet vekk. eier av en påkosta volvo har jo like litt lyst(trolig enda mindre, da det er sjel i bilen!) å havne i grøfta som en med ferrari f.eks... bare fordi bilen er designa 4kanta betyr ikke det at folk legger 100.000+++ i bilen bare for å ødelegge den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Juni 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2007 det er vel bare en sånn liten cooler han her ser det ut som.. cossie cooler? Cooleren står på skrå opp mot fangeren og ned til dit som dere ser. Den er 600x300x100mm .... med 3" tilkoplinger... LITEN JA! særlig... Men akkurat det med HVOR jeg har plassert den er ikke spørsmålet mitt, men om man bør ha inn på toppen og ut nede på en stående oljekjøler slik det er originalt, eller evt både ut og inn på undersiden av cooler? Eller spiller det ingen rolle siden oljepumpa pumper olje gjennom den likevel...? Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Juni 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2007 Hvorfor har du ikke ic andre veien, med inn/ut øverst? Jeg hadde det, men da tar den så mye større plass. Nå som jeg skulle montere 960radiator med tilhørende elvifte måtte jeg flytte om på sakene, siden vannpumpehuset tok i elvifta. Og det skal vel være bedre teorimessig, siden varm luft stiger og må gå en lenger vei for å bli mer nedkjølt gjennom cooleren... Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Juni 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2007 Noen fler som har noen innspill angående funksjonen på oljekjøleren når den blir stående slik? Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Juni 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2007 greit jeg har en 240, men lurte på om det er en grei plassering jeg har.. den er montert rett bak spoileren, bak luftehullene.. fikk høre at man burde ikke montere spoileren slik at oljen ble for kald pga da ble den jo tykkere å vanskeligere/tyngre å få rett trykk på... er det noen som har problemer med oljetrykket som har montert kjøleren under fangeren bak spoileren?? Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.