Gå til innhold

Plassering av oljekjøler 740...

Ranger emnet

Mogwai

Anbefalte innlegg

Nå har jeg egentlig ikke peiling, men kommer ikke det ann på hvordan kjøleren er konstruert?

Er den bare ett rør med kjøleribber på, så spiller det vel liten rolle. Er den derimot to rør som det går kjølekanaler mellom, vil jeg tro at den varme olja vil gå gjennom øverste kanal, og dermed vil kjølekapasiteten synke.

Er litt skeptisk på plasseringa av både IC og oljekjøler. Ser veldig utsatte ut, spør du meg.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utsatt? er jo ikke noe lavere enn verken frontspoileren eller traversen... Dessuten går jo 960 radiatoren så langt ned originalt.

Joda, men min filosofi er at: har man en bil som er designed som en rambukk - bør den også tåle en tur i grøfta. Er liksom litt kjipt om du må taues, bare fordi spoileren ble revet vekk.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men min filosofi er at: har man en bil som er designed som en rambukk - bør den også tåle en tur i grøfta. Er liksom litt kjipt om du må taues, bare fordi spoileren ble revet vekk.

eier av en påkosta volvo har jo like litt lyst(trolig enda mindre, da det er sjel i bilen!) å havne i grøfta som en med ferrari f.eks... bare fordi bilen er designa 4kanta betyr ikke det at folk legger 100.000+++ i bilen bare for å ødelegge den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel bare en sånn liten cooler han her ser det ut som.. cossie cooler?

Cooleren står på skrå opp mot fangeren og ned til dit som dere ser. Den er 600x300x100mm .... med 3" tilkoplinger... LITEN JA! særlig...

DSC00233.jpg

Men akkurat det med HVOR jeg har plassert den er ikke spørsmålet mitt, men om man bør ha inn på toppen og ut nede på en stående oljekjøler slik det er originalt, eller evt både ut og inn på undersiden av cooler?

Eller spiller det ingen rolle siden oljepumpa pumper olje gjennom den likevel...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du ikke ic andre veien, med inn/ut øverst?

Jeg hadde det, men da tar den så mye større plass.

Nå som jeg skulle montere 960radiator med tilhørende elvifte måtte jeg flytte om på sakene, siden vannpumpehuset tok i elvifta.

Og det skal vel være bedre teorimessig, siden varm luft stiger og må gå en lenger vei for å bli mer nedkjølt gjennom cooleren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greit jeg har en 240, men lurte på om det er en grei plassering jeg har..

motorbytte53.jpg

den er montert rett bak spoileren, bak luftehullene.. fikk høre at man burde ikke montere spoileren slik at oljen ble for kald pga da ble den jo tykkere å vanskeligere/tyngre å få rett trykk på...

er det noen som har problemer med oljetrykket som har montert kjøleren under fangeren bak spoileren??

Lenke til kommentar
Del på andre sider