Gå til innhold

Sub til pingleforsterker m/kasse

Ranger emnet

Lilac1

Anbefalte innlegg

Har for litt siden gått til innkjøp av en RF P450.4 (2005 modell), ikke spør hvorfor, fikk den SVÆRT billig.

Da RF etter min mening oppgir ganske ærlige watt, i dette tilfellet 2 x 225W i 4ohm, er jeg ute etter en titommer jeg kan drive på bak-kanalene for å erstatte 6x9'erene mine.

Det blir et stereo/mono samtidig oppsett.

Og siden jeg ikke er nevenyttig for fem flate øre, ser jeg etter en løsning som inkluderer kasse.

Forslag til best mulig lyd for minst mulig penger?

JL audio Pioneer (Defekt? Soundstream som snart byttes i en RF)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heheh, er i grunn ute etter noe som er spiller i stil med resten av anlegget, uten å bruke for mye kroner.

Sub kjøper jeg ikke vintage, rett og slett på grunn av for mange feilkilder, men det var da likevel en svært god pris:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God plan, må høre på erfaringer fra vante fjellfolk her, jeg innrømmer å ha null peiling på subwoofere, og har pleid å velge de etter fargen (wild beast, focal k2power, etc)

Hvordan er kvaliteten på de kassene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kompis som har kjører 2stk DY9412, altså 12" versjon av den multimagneten, og han skryter uhemma av de. Har hørt anlegget i aksjon, og det er meget bra greier. Han driver de med 2 stk Dynabel 1702.

Tror ikke det skulle være noe problem å drive den 10" med din forsterker, men nå er jeg ganske så nybegynner jeg og, så hør med noen ruttiser om du har nok pulver til å drive den. At det er et godt element tror jeg det ikke er noe tvil om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får høre med de, spørs hva de har tid til, det er vel strengt tatt høysesong nå.

Og Bjørn Inge har litt merkelige priser, fusion, cadence og focal er han billig på, men kicker, som omtrent er merket sjappa er bygd rundt, er vesentlig hardere priset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, tror ikke det skulle være noe problem å få de på eltek til å montere det sammen for deg, best å ringe dem å høre. Men uansett så er det bare å skvette litt lim inni kassa, klemme dempeskummet på, og montere kabelen som allerede er montert til terminalen, og skru fast elementet. Skulle du trenge hjelp til det, så stiller jeg gjerne opp. Har bygd en del kasser før (først og fremst til husbruk, men det går jo for det samme), og har arbeidet som snekker før jeg ble student :) Så har alt av utstyr/skruer ol du trenger.

Ja, merkelig det der med prisene, Fokal koster det samme i butikken hans som på de gode nettsjappene. Tror han er leverandør av Fokal,bla. annet til Iceaudio, så det er nok grunnen.

Ikke noe ondt om B.I. men jeg synes nå han er litt "brautete" av seg der han står og blåser bak disken hehehe :) Litt sånn klassisk "Bodø-verdensmester" om du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider