Gå til innhold

10.000kr på anlegg i Golf III

Ranger emnet

yoyofish

Anbefalte innlegg

Skal hjelpe en kompis med å kjøpe og koble opp et anlegg i Golfen hans.

Det skal spille høyt med mye bass, men ikke låte helt utedo.

Går for det meste i techno/house. Mye bass.

Budsjettet er 10.000kr. Cd-spiller er kjøpt inn for 2000, så 8000 igjen til høytalere, subber og forsterkere. Er ikke aktuelt å bygge egen kasse.

Hva og hvor skal jeg handle?

Jeg hadde tenkt på en 10 eller 12" sub, og et 6,5" sett foran (det som passer i dørene?), samt en bra 4 kanals forsterker.

Har titta litt rundt og tenker på en RF Punch 12" sub, samt en RF P450.4 forsteker og et egna frontsett.

Noen anbefalinger? Evnt. andre oppsett?

Takker for svar! :)

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange rare merker der man aldri har hørt om gitt. Litt skeptisk til denslags. ;)

Men god pris på RF P450.4.

Hva mener du jeg skal satse på derfra i så fall?

Min erfaring er at det er mye jall og lurewatt i bilstereobransjen, så stoler mer på kjente merkevarer.

Titta på eltek sine sider også, virka jo seriøst og gode priser. Noe å satse på?

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange rare merker der man aldri har hørt om gitt. Litt skeptisk til denslags. ;)

Men god pris på RF P450.4.

Hva mener du jeg skal satse på derfra i så fall?

Min erfaring er at det er mye jall og lurewatt i bilstereobransjen, så stoler mer på kjente merkevarer.

Titta på eltek sine sider også, virka jo seriøst og gode priser. Noe å satse på?

Så absolutt! Får mye for pengene der.Jeg er også rimelig godt fornøyd med servicen.

1xStroker 15" (+BF7501)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis kompisen din skal ha billig anlegg som TrØKKER så kjøp pioneer subber, de har ikke så mye SQ men SPL er det mere enn nok av!

4stk 3004spl og nok forsterkere så har du billig trøkk ;)

Har hørt litt RF og jeg mener at de er alt for dyre i forhold til hva de leverer!

Min mening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt og kjeda meg litt på jobb her så satt opp et par pakker :

Först en kicker pakke (mye punch), hentet fra megabillig.

Front : Kicker RS - 5-1/4" Component System (2490,-) eller Kicker KS652 6.5" 2-veis Component (1490,-)

Forsterker : Kicker SX700.4 - Demo brukt m/Garanti, (3990,-) eller Kicker ZX850.4 - 4 channel amplifier (4090,-) hvis sx'en er solgt

Sub : KICKER - Solo-Baric 12" L5 2 Ohm DVC (2290,-)

Total sum for beste blir da 8770,- for billigere front tusenlappen billigere. (er verdt penga synes jeg)

En annen pakke, litt mer blanding. Denne pakka gir ikke så mye punch men desto bedre og renere lyd. (personlig mening) Hentet fra iceaudio.no.

Forsterker : Audison SRx3 2x75 + 340W - 3790-

Front : FOCAL 130V2 - 2490,-

Sub : FOCAL 33V1 - 1990,- (13") event FOCAL 27V1 1290,- (11")

Pris på denne blir da 8270,- eller 7570,- avhengig av 11" eller 13".

Personlig ville jeg valgt focal/audison pakka med 13". Denne gir mer enn nok bass og for min egen del setter jeg mer pris på ren og klar lyd enn masse bass!

Må sies at jeg har personlig efaring med kicker L5/KX forsterkere og Focal V2 serie med Srx og Vrx forsterkere.

Har ikke selv prövd akkuratt disse pakkene men har erfaring med merkene og tidligere utgaver.

'04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel

'98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt)

'98 Audi A4 1,8T (solgt)

'93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker)

'86 Opel Rekord 2.2i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Produktene til eltek er så absolutt å anbefale!

Om du er ute etter ren lyd kan du jo sjekke ut frontsettet Seas Lotus Performance. Har selv hatt dette i en Golf 3 sammen med en Peerless 10" Sub og 2 stk. dynabel forsterkere med glimrende resultat.

[-] 87mod BMW 735i E32

[x] 91mod BMW 325i E36 (solgt)

[x] 92mod VW Golf GT (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå må ikke folk glemme kabler. blir gjerne oppimot en tusing :)

her er en pakke:

http://installbay.no/product_info.php?cPath=109_112_178&products_id=716 komposett *2

http://installbay.no/product_info.php?cPath=109_113_183&products_id=722 subwoofer*1

http://installbay.no/product_info.php?cPath=109_110_203&products_id=1075 forsterker

http://installbay.no/product_info.php?cPath=90_198&products_id=1046 kabelsett

så er du på veil 7495 om du kan bygge kasse selv, om ikke så har vi denne:

http://installbay.no/product_info.php?cPath=67_128&products_id=875 kasse

da er vi på 8294,- men gi meg en pm om det ser interessant ut så gir jeg deg et tilbud ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider