Gå til innhold

AndersTM : Volvo 240 1989 - Div. updates s.2

Ranger emnet

AndersTM

Anbefalte innlegg

det tok nøyaktig 22 minutter før du brøt din egen regel om at updates skjer i 1. post? hihi :P

Pen bil! Virkelig strøken :) gått jævli lite og var jo strøken, SPESIELT til den prisen!

tenkte helst på oppdateringar av bilen, og eg ser ikkje på å ta bilde av motorrom som det:D

takk takk:) prisen va fin den og ja! hehe.. blir lett overprisa dissa 240ane som ikkje har gått så langt, men det var ikkje den her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...
  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Updates:

- GLT-lister (har tatt fullt listverk fra noen glt-er + en 87' jubileum, så jeg svarte lister for en stund fremover:D)

- Midlertidig anlegg

- Grundig polering

- "Steilende elg"

- Hvite blinkers rundtom

- Diverse innkjøp

- Bytta bremser rundtom

- Begynt å skrive bokmål, opplever mer respons:)

- Har bilstein cs liggende, og eiker e1 med 215/45 på vei i posten:)

- Stor turteller og oljetrykk, oljetemp, forbruk, klokke og voltmeter i 52mm

volvo003.jpg

volvo007.jpg

volvo017.jpgvolvo018.jpgvolvo008.jpg Kommer ikke så bra frem på bildet, men jeg fikk sjokk da jeg såg hvor mye farge som kom tibake da jeg prøvde en annen voks:)

volvo005.jpg

volvo013.jpg

volvo024.jpg Innbrudd! De tok spilleren min, men nå har jeg ny og bedre:)

volvo015.jpg Bamsen jeg fant på volvomuseet:)

volvo001.jpg Skal snart på, og så går det vel en halv eller en hel runde av fjørene fremme.

volvo010.jpg

volvo011.jpg Midlertidig.

Lite tid og lite penger har gjort at det ikke har skjedd så mye før nå. Ferdig med skole, og begynt å jobbe, så nå har jeg både tid og penger:) Har planer om 531-topp med en fin kam, sandblåse og tektylere hele understellet, panhardstag og momentstag fra IPD, grovere krengestag, OMP tårnstag, og selfølgelig fjerne lagunaleppa:D

Så vil jeg også prøve å få tak i litt original volvokosmetikk, den tynne klistermerkestripa som går over midjelista hele veien rundt bilen (som bl.a. på classicutgaven), og den svarte folien man legger på mellom baklysa (som på noen av turbobilene?)

Kanskje ikke den meste interesanne eller hyppige prosjekttråden, men jeg går iallefall for et mer eller mindre originalt stuk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være frekk, men der Renault leppa eller hva det er trekker godt ned på en ellers flott bil...og hvis du har den der pga. bilen ser lavere ut, kan du lakkere leppa i bilens farge da bilen blir seendes lavere ut dersom du får fargen på bilen helt ned liksom... :)

Den skal vekk, glømte å skrive det! Hehe:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...

Ikke mye som har skjedd siden sist, men lagunaleppa og sotinga på baklysa er fjerna. Har fått på BILSTEIN CS og ukappa LESJØFORS rundtom. Er ganske fornøyd:) Planene videre er å få lakka leppa under fangeren, og få på vinge fra 850 R (realcar sin).

Fint med duggvåt 240 i oppkjørselen:)

081225_131204.jpg

Justerbart fjørbeinsstag fra OMP. Et lite inngrep som gjør bilen mye bedre å kjøre!

090111_182116.jpg

For dere med F-motor: Måtte bittelitt modifisering til. (Var en liten brakett som fikk smake baufila).

090111_182150.jpg

På en parkeringsplass/lekeplass på Utvikfjellet:

090203_143203.jpg

090203_143216.jpg

090203_143227.jpg

090203_143239.jpg

090203_143248.jpg

Veit den er skikkelig matt! Skal sendest inn til skikkelig lakkrens, maskinpolering, rubbing, lakkforsegling, osv osv til våren:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider