Gå til innhold

Stoppet av politiet

Ranger emnet

AUGU

Anbefalte innlegg

En kompis av meg ble akkurat stoppe av en sivil up bil.

Politi betjenten hadde kjørte bakom kompisn min på en strekke på ett par km, der han hadde en måling på 137kmt.

Har det noe å si at det bare er en politibetjent?eller?(har hørt at det må være to i bilen!?!?)

Men det har vell ikke noe å si da politibetjenten har en måling på han?

Skal ha bare la politibetjenten beslaglegge førerkorte?

håper noen tar seg tid til å svare fortest mulig.

97 Mercedes E230 Turbo "BRABUS"

X biler : 87 Mercedes 260E 3.0 - 86 Mercedes 190E 2.3 delebil - 85 Mercedes 190E 2.0 - 88 Vw golf gti 16v - 83 golf 1 gti"bilsport" - 84 VW golf 1,6cl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg ble akkurat stoppe av en sivil up bil.

Politi betjenten hadde kjørte bakom kompisn min på en strekke på ett par km, der han hadde en måling på 137kmt.

Har det noe å si at det bare er en politibetjent?eller?(har hørt at det må være to i bilen!?!?)

Men det har vell ikke noe å si da politibetjenten har en måling på han?

Skal ha bare la politibetjenten beslaglegge førerkorte?

håper noen tar seg tid til å svare fortest mulig.

Holder med at de er 1 i bilen ja.. men jeg ville ha nektet førerkort beslag..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

slik som jeg har forstått dette med politiet, så gjør de egentlig hva faan de vil med oss sivile..

refr.til han invandreren som ble drept av politiet, mens 30 vitner sto å så på innpå et sosialkontor.

Allikavel valgte retten å se bort i fra samtlige av vitneutsagnene.

I såkalte "trafikkforseelser" har man heller ikke samme rettighetene til rettshjelp heller, som ved vanlige lovbrudd.

Vi må bare innse det, vi lever i en politistat, og hva man enn måtte finne på, så for all del IKKE prøv å samrbeid med politiet!

Om det du er beskyldt for stemmer...NEKT, NEKT og atter NEKT!

Blir man stoppet etter vegen for å ha børna, kjørt for fort, uansvarlig eller whatever...ikke lever fra deg førerkortet!

Nekt på å oppgi noe annet enn personnummerert ditt.

Systemet er hardt, og for å stå i mot systemet må du være like hard.

Dette er ord fra en som vet...

(BTW:sperrefristen min gikk ut for 2 timer siden, så i morgen er det teoriprøve, og påfølgende oppkjøring, så snart de har ledig time)

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett å slippe unna saken når politiet førts har bestemt seg. Og en politiman har samme rett som to i slike saker. Så hjelper ikke om han er en i bilen.

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig situasjon det her.. Akkurat cashet ut fabrikkny bil til 300k, fullfinansiert av lån - miste lappen i 1 1/2år.. Salg av bil med tap, lån uten verdi - etc..

Men, det var en til bil med i denne situasjonen, blei ikke han tatt?

Uansett, Narvikfolk - pass opp for CF registrert sølvgrå Peugeot 406 Sedan, Sivilbil. Har hatt den bak meg noen ganger, men holdt meg rolig :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp ganske kjiipt.

Han med den røde navaraen kjørte fremfor, men de kjørte etter han først når de hadde tadd lappen fra han med focusen.

Men de sa at de visste hvem vedkommene var, og de skulle ta kontakt osv.

Så han var ute å trillet med navaraen for seineste 1time siden, så spørs om de blir å gjøre nå.

97 Mercedes E230 Turbo "BRABUS"

X biler : 87 Mercedes 260E 3.0 - 86 Mercedes 190E 2.3 delebil - 85 Mercedes 190E 2.0 - 88 Vw golf gti 16v - 83 golf 1 gti"bilsport" - 84 VW golf 1,6cl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slik som jeg har forstått dette med politiet, så gjør de egentlig hva faan de vil med oss sivile..

refr.til han invandreren som ble drept av politiet, mens 30 vitner sto å så på innpå et sosialkontor.

Allikavel valgte retten å se bort i fra samtlige av vitneutsagnene.

I såkalte "trafikkforseelser" har man heller ikke samme rettighetene til rettshjelp heller, som ved vanlige lovbrudd.

Vi må bare innse det, vi lever i en politistat, og hva man enn måtte finne på, så for all del IKKE prøv å samrbeid med politiet!

Om det du er beskyldt for stemmer...NEKT, NEKT og atter NEKT!

Blir man stoppet etter vegen for å ha børna, kjørt for fort, uansvarlig eller whatever...ikke lever fra deg førerkortet!

Nekt på å oppgi noe annet enn personnummerert ditt.

Systemet er hardt, og for å stå i mot systemet må du være like hard.

Dette er ord fra en som vet...

(BTW:sperrefristen min gikk ut for 2 timer siden, så i morgen er det teoriprøve, og påfølgende oppkjøring, så snart de har ledig time)

en liten kommentar bare, du er ikke pliktig og oppgi person nr.

kun fødselsdato ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nekting er enkelt helt til du får valget mellom å ta imot straff som politijuristen har bladd fram eller å gå til retten og evnt. få saksomkostninger + straff på rullebladet om du taper :)

Ikke gi dem førerkortet iallefall, betyr egentlig ingenting om du gir det til dem der og da eller ikke.

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider