Gå til innhold

Kicker SB 12 L7 mot Soundstream SPLX 12"

Ranger emnet


BaSsKiCkEr

Anbefalte innlegg

Hvor mye skal du legge i forsterker ?

Du kan f.eks sjekke på dreamtm, de har forsterkere/Monoblokker fra ca 2000kr og opp til ca 24.500 kr...

Norwegian Champion, 00-01-02-03-06-07-08

00-155.7db superstreet nw

01-170.2db xtreme5+ 02-170.6db xtreme5+ 03-156.7db xtreme 1+

06-155.6db street b 07 - 158.9db street b. 08 - 159.2db street c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsterkeren der er det bra futt i ja.

Har en sånn selv i den andre bruksbilen jeg har...

Spl Dynamics holder til i Finland, så selv om det står at det er tomt på lager, tar det ikke mere en 5-10 dager før det er inne på lager. ;)

Norwegian Champion, 00-01-02-03-06-07-08

00-155.7db superstreet nw

01-170.2db xtreme5+ 02-170.6db xtreme5+ 03-156.7db xtreme 1+

06-155.6db street b 07 - 158.9db street b. 08 - 159.2db street c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De Soundsplinterne er veldig lettdrevne, jeg dro min 15" til full slaglengde i portet kasse m/ 6-700 watt (maks!). Selv om den låt veldig bra med crappy forsterker, så legg heller en del i en god 1500 watts forsterker, enn å kjøpe en 3000-watts søpleforsterker.

 

Om du kjøpte dual 4 ohm, vil jeg likevel råde deg til å prøve med en billig 1500W @ 1 ohm forsterker (SoundMagus X-1502, f.eks.), bare for å overraske deg selv litt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den soundmagusen er å anbefale på disse? Har desverre ikke fått bestilt dem enda, da jeg måtte ut med en del kroner når jeg kjøpe med ny bil akkurat :)men har planer om å bestille i nærmeste framtid :m'm: Må bare få spart noen kroner igjen!

 

Da er det vel best å bestille i dual 2-ohm? Da får jeg vel kjørt dem i 1ohm? Er litt grønn på det området der hehe

Ja Harre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1x12"@2ohm = 1ohm

 

Kan selvsagt få annet enn 1 ohm, men siden det var det du er ute etter, så gadd jeg ikke ta med alle andre alternativer ;)

Men det ser ut som du forstod meg :)

 

Om du kjøpte dual 4 ohm, vil jeg likevel råde deg til å prøve med en billig 1500W @ 1 ohm forsterker (SoundMagus X-1502, f.eks.), bare for å overraske deg selv litt! ;)

Har en X-1502 til salgs hvis du har lyst på! :) bare å sende PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår