Mauro Skrevet Juni 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2007 Hei, I går begynte plutselig ABS lampen å lyse. Når jeg kjører tregt (under 40km/t) så kommer det rare lyder om jeg trykker svakt på pedalen. Kjennes ut som det er en svak bevegelse i pedalen når jeg holder svakt på den. Noen ganger går lampen av litt, og om jeg bråbremser, så klarer jeg ikke å låse hjulene, så noe må jo fungere. Bremseveske er det nok av, og bremseklossene er så og si nye. Det kommer ikke lyd fra bremseskivene heller. Hva kan dette være? Og er vil dette bli dyrt ? :( Siter BMW M3 Coupé 3.2 1996 xBMW 320ci Cab 2002 Mtech xVw Golf IV Highline 1999 xBMW 320i Coupé 1993 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Juni 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2007 Hei Om det er styreenheten for abs som er gåen så blir det dyrt, ja. Men prøv å kjør deg en tur og så kjører du en scan med vag-com før du slår av bilen.. Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mauro Skrevet Juni 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2007 HeiOm det er styreenheten for abs som er gåen så blir det dyrt, ja. Men prøv å kjør deg en tur og så kjører du en scan med vag-com før du slår av bilen.. Vag com? Siter BMW M3 Coupé 3.2 1996 xBMW 320ci Cab 2002 Mtech xVw Golf IV Highline 1999 xBMW 320i Coupé 1993 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet Juni 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2007 Kan bare være at det har festet seg noe på en av ABS-sensorene. De er magnetiske og drar lett til seg metallpartikler, som rustflak og lignende. Er vært å sjekke dette før du kjører til verksted... Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yosh_jt Skrevet Juni 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2007 rusk på abs-følerne eller dårlig kontakt på ledningene til sensorene vil jeg tippe. Siter Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!! 98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421 Powered by http://www.dreamtm.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Footy Skrevet Februar 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2011 Noen som kan fortelle meg hvor føleren/følerene (er det fler?) Sitter? da jeg har begynt å få samme problem. men aner ikke hvor jeg skal titte for å få renset følerene... takker! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg