MRGOOK Skrevet Juni 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2007 Hva er egentlig lovene/reglene på fartsovertredelser uten fartsmåling? Ja, jeg ble tatt her om dagen, i 40-sonen, uten å bli målt. Visste ikke helt hvordan loven er når de ikke har bevis så jeg aksepterte boten. De kjørte i en sivilbil forbi meg i motgående kjørefelt og merket garantert jeg ikke kjørte i 40. Kunne jeg ha blånektet og sluppet unna? (De var 2 stk i sivilbilen) De skrev at jeg kjørte 63 km/t fordi over det mister jeg lappen. Og jeg var -godt- over 63 km/t though. Så jeg følte meg heldig som ikke mistet lappen og aksepterte likegjerne boten svinkjapt. EDIT: Ok, jeg kjørte akkurat der igjen, det var visst 40 opp bakken og 50-sone ned! Men vi har skrevet under på at vi kjørte 63 km/t i 40-sone, hva skjer da? Kan vi klage på at vi kjørte 63 km/t i 50-sone og få redusert bot? Men det som er litt bæd, er jo at de 2 tjenestemennene som tok oss vet godt vi ikke kjørte i 63 km/t, vi risikerer jo å måtte snakke med de om vi skal klage på bota? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
remye Skrevet Juni 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2007 LOOOOOOOOOOOL! Hvordan kan de gi deg bot uten måling og hvordan kan DU akseptere en bot uten måling? Hallo!!!!! Siter Audi A4 B6 E8 TQS Montering av RNS-E i AUDI? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet Juni 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2007 Hmmm dette blir jo ren spekulasjon. Men det blir jo samme som at om en politi mann ikke liker deg så kan han bare si. neehi du kjørte i 100 i 30 sona. Har ikke noe måling men sann blir det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juni 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2007 Nå har du jo inrømt at du har kjørt for fort. Hadde du nektet, så hadde ikke politiet kommet noen vei, da de ikke har noen håndfaste bevis. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2007 Ingen fare å klage på den. Gå for 63 km/t i 50 sona. Du har alt innrømmet å ha kjørt i 63, så da skjønner ikke jeg faren ved det. De har ingen måling, du har innrømmet 63, og da gjelder 63. Men du skulle ikke godtatt i utgangspunktet En annen ting. Virket rart med forskjellige fartsgrenser. Ingen som har snudd skiltene? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MRGOOK Skrevet Juni 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2007 Nei, men jeg synes og det var rart. Fordi opp bakken har du ingen veier ut i fra høyre og da er det 40-sone, mens ned bakken er det 50-sone selv om det er utkjørsler fra parkeringsplasser (med VELDIG god sikt). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MRGOOK Skrevet Juni 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2007 Vel etter nærmere undersøkelser viser det seg at vi overskred fartsgrensen på 40 FØR bakken ned, men at vi ikke ble stoppet før vi kom i slutten av bakken (50-sone), ved et lyskryss, for å komme på en forkjørsvei. I boten står det gatenavnet, men denne gata omfatter både en 40 og en 50-sone?! Om vi har underskrevet på at vi kjørte 63 km/t i 40-sone vil vel bety at vi allerede har akseptert dette og ikke kan klage på dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ice3d Skrevet Juni 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2007 :hammer Morsom lesning dette her! Flere fartsgrenser, og du skrev under på en fartsbot uten måling, og uten å tenke etter om hvilken hastighet veien hadde heller. Det postivie er at da gjør du hvertfall ikke samme feil igjen, og du er bedre forberedt neste gang du møter :coplight Skal du klage/spørre om forelegget, så bør du ta kontakt med politikontoret snarest. Når forelegget kommer i posten er det gjerne forsent... Siter Go your own way! 87 Pontiac Firebird Trans Am 91 Chrysler Saratoga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg