Gå til innhold

Alvorlig tenning/motor/forgasserproblem...

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Hei. Har nettopp byttet motor i bilen min igjen.. Motoren som står i nå er en b230e som jeg har tatt vekk innspruten på å satt på gasser å innsug. Motoren starter og går helt vanlig, men det er når jeg skal stoppe den jeg får problemer. For det første vil den ikke stoppe. (Ettertenning).

 

Hvordan fikse dette? Reg.reima står 100% rett og fortenninga er på rundt 10-12 grader.

 

Har også problemer med at oljelampa og brake failure ikke lyser når tenninga er i pos. 2. Har dette med ledningsnettet til motoren og gjøre? Har ikke byttet dette.

 

Håper på svar. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilhetty, hvordan fiksa du det?

 

slitenvolvo:

Solenoiden har 12V ved tenning i pos 2 ja. og 0V ved pos 0.

 

Den justeringsskruen på innsuget foran den solenoiden du mener? Isåfall må den være helt inne, ellers skrur den seg selv ut, å bilen går ikke.. :p Har ikke funnet noen justeringsskru på gasseren. Har ikke gulkorkgasser. Gasseren er fra en b21a.

 

Jo-Erik, kjører 98 tror jeg.. har ikke hatt bilen ute av garasjen på ca 2 måneder, så jeg har bare bensin jeg har fått av en kompis.. :p

 

Men skal jo ikke ha noe å si det vel? Har kjørt 95 helt siden jeg fikk lappen, og aldri har motorene vært sånn at dem ikke stopper med mindre man kveler dem.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan gasseren er på b21, men er det ikke tomgangsskrue på den? Poenget er ihvertfall at tomgangen kun skal justeres av skruen på innsuget, slik at det er den eneste kanalen som er åpen på tomgang, og kan stenges av når tenningen kuttes. Hvis ikke så vil motoren glødetenne på 95oktan.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det ikke noe med utformingen på skruen å gjøre? Kan vel ikke være en helt vanlig m8skru f.eks? Skal ihvertfall prøve meg fram. :)

 

Har sendt deg PM, slitenvolvo.

 

emilhetty; Fiksa seg selv? Skulle ønske det skjedde hos meg også. :P

 

Kan det ha noe med pluggene å gjøre?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et annet alvorlig problem med motoren min.. Er jo som nevnt en B230E som jeg har satt på en B21A forgasser på. Det som skjer når jeg holder flat fjøl, er at motoren ikke vil lengre enn 5-6000rpm.. HVa kan være årsaken til dette? Er det pga forgasseren??

 

Håper på veldig raske svar..! :D

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt tanken på at den får lite bensin, men da er det bare når jeg skal ha den over 6000rpm.. Bilen er jo rask slik den skal være, drar godt. Så er ikke merkbart at den får lite bensin isåfall.. :S

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lite tro på at det er mangel på bensin som er problemet. Det kan være at stempelet i gasseren ikke går langt nok opp for å kunne holde 6000rpm, men jeg tviler i grunn på det også, gitt at membranet er i god stand. Ville heller tippet på at det var turtalssperre på rotoren som slo ut litt for tidlig.

Hva skjer foresten når du når 6000rpm?

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke feil med gasseren tror jeg. Har hatt 2 forskjellige gassere på, men uten hell. Rotorsperra slår ikke inn, så det er ikke den som stopper. Skjer egentlig fint lite når jeg holder flat fjøl. Den går opp til rundt 5500rpm og der stopper den. Høres ut som om motoren ikke orker mer liksom.. Men om jeg derimot kjører i nedoverbakke og trør etter i 2.gir, kommer jeg (fint) opp til turtallsperra som er på 6200rpm.. Kan det være tenningen/registret som er feil her...?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår