Gå til innhold

B23\B230 på b20 gir boks BW35

Ranger emnet


lurepåmye

Anbefalte innlegg

Har en kamerat som har rettstilt en B230. Han bruker getrag kasse no, men jeg husker at han snakket om å bruke clutch hus fra 140 en gang. Noen spesialmodeller av de siste årsmodellene av 140 serien kom med B19/21/23 (husker ikke størrelse) og 140 serie girkasse. De hadde noen spessielle clutchhus for rettstilt motor i og med at det ikke var plass i 140 motorrommet til skråstilt motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kamerat som har rettstilt en B230. Han bruker getrag kasse no, men jeg husker at han snakket om å bruke clutch hus fra 140 en gang. Noen spesialmodeller av de siste årsmodellene av 140 serien kom med B19/21/23 (husker ikke størrelse) og 140 serie girkasse. De hadde noen spessielle clutchhus for rettstilt motor i og med at det ikke var plass i 140 motorrommet til skråstilt motor.

Jeg skal ha denn på automat boks, Bw35 å den har ikke løst clutch hus.. derfor jeg lurer på om det vil passe.. Noen som vet om olje pumpa fra b20 passer både b23 og b230?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bytte til b20 olje pumpe og bunnpanne.Ta med den opplagrings hylsa som er banket inni svinghjul på den gammle b20 som du tar ut.denne er til automatkassa/konverter.Hvis du skal bruke en b230 så trur e d va noen minde mods på olje pumpe siden veiva i b230 har 8 motvekter kontra b2x som har 4.En av motvektene tar borti mener jeg.

140 serie kom aldri med m45 som du sikter til Motornic derimot kom 240(75/76) med rettstilt b20 og m45 (spesiel clutch kåpe).240 kom også en kort periode med m40/41 også som var de gammle kassene som du fant i 140

76mod 242 bus bil

82mod 242 /prosjekt STOR sugis.

95mod 940 d24tic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør litt videre ang dette jeg.

Jeg har en 75 244 med B20.Usikker på kassa,men 4 trinns.m45?

Hva må til for og montere 4+od evt 5 trinns på denne? Må jeg skru clutch kåpa over på den aktuelle kassa jeg velger?

Beklager offtopic,men er litt av det samme

 

Anders

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør litt videre ang dette jeg.

Jeg har en 75 244 med B20.Usikker på kassa,men 4 trinns.m45?

Hva må til for og montere 4+od evt 5 trinns på denne? Må jeg skru clutch kåpa over på den aktuelle kassa jeg velger?

Beklager offtopic,men er litt av det samme

 

Anders

Hvis du har revers sperre så har du M45, hvis ikke så er d m40 fantest begge deler i 75. Hvis du skal hive på en overdrive kasse så må du bytte clutch kåpe til en m45-b20 og montere den på m46/47 kassa. NB du må bytte mellom aksel også i og med at en OD kasse er litt lengre.+ du må bytte clutch lamel da b20-m45har 10 splines grov og m46/47 har 22 fin spline .

 

Mvh Ken

76mod 242 bus bil

82mod 242 /prosjekt STOR sugis.

95mod 940 d24tic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår