ZAbatmaN Skrevet Juni 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2007 jeg tror det de må gjøre hvis de vil at folk skal kjøpe nye biler er å sette vrakpanten til 30000, og sette reg avgifta på nye biler til 2000 eller noe, og det er det som prisen er, uansett hvilken modell bilen er... og kansje kuttet engangsavgifta til det halve... men det kan vi ikke gjøre for da kansje det skjer noe... også taper den stakkars fattige norge as noen 1000 om dagen.... nei, de har nok bestemt seg for at det er inbyggerne som skal betale for dette co2 røre som de har funnet på.. Siter 91 volvo 740 81 pontiac Grand Prix[phat square] 72 vw boble[go biln] [x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet Juni 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2007 Skal vi ta en diskusjon på det der, eller kryper du til korset med en gang?onfiredevi Du maser om da?? Er du uenig at nye biler er mer sikre og miljøvenlige en gammle vrak? (er snakk om normale gamle vrak, ikke de som er ombyggd for en formue.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Juni 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2007 Du maser om da?? Er du uenig at nye biler er mer sikre og miljøvenlige en gammle vrak? (er snakk om normale gamle vrak, ikke de som er ombyggd for en formue.) Og du tror at en slik eventuell økning i satsene vil omhandle påkostede biler? "roro" sier nå bare jeg. Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet Juni 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2007 http://finn.no/finn/gojsp/vertical/car/about_registration.jsp?template=templates/searchwidetemplate.jsp Der er satsene. Tipper det smaker bedre å kjøre rundt i en 95 modell en en feks 04 modell. Vel nei å der kommer jo det inn de beryktede ordene som kommer fra stortinget titt og ofte, "betaling etter utslipp." Går jo and å måle ;) Og eg vil tru at de ferreste ombygger gammle biler så de har moderne rense og sikkerhets teknologi. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juni 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2007 Skal man spare miljøet så er det slik artikkelen sier, bedre å skatte de som forrurenser mye. Men å bruke dette som påskudd for å gi rike pamper enda bedre råd til sin fjerde porche cayenne blir liksom litt for dumt. Å fjerne årsavgiften helt mot å øke bensinprisene tilsvarende er en bedre ide. Og til alle klimaforskere her: å holde hendene forran øyne og ørene hjelper pent lite på klimaproblemene vi har. Jeg kant pent lite om miljø og hvor mye mennesker påvirker det, men jeg velger å tro på folk som faktisk kan noe, i stedet for å komme med ubegrunnede utsagn. Å redusere kjørelengden er noe av det som hjelper på miløet. Kan man bo slik at man har gangavstand til jobb, bør man gjøre det. Skal man i ett møte med noen, tar man det over telefon/videokonferanse. Skal man handle, gjør man det på nærbutikken. Skal man underholde seg selv på en lørdagskveld, går man ut i stedet for å lage rundinger på bensinstasjonen :) Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2007 Og til alle klimaforskere her: å holde hendene forran øyne og ørene hjelper pent lite på klimaproblemene vi har. Jeg kant pent lite om miljø og hvor mye mennesker påvirker det, men jeg velger å tro på folk som faktisk kan noe, i stedet for å komme med ubegrunnede utsagn. Å redusere kjørelengden er noe av det som hjelper på miløet. Kan man bo slik at man har gangavstand til jobb, bør man gjøre det. Skal man i ett møte med noen, tar man det over telefon/videokonferanse. Nå er det slik at de virkelige klimaforskerne ikke er helt enige om hva som skjer, og alle utsagn må settes i perspektiv. Hvem betaler forskningen? Hvem har noe å tjene på utsagnene. Ingen ting er gratis, og miljøvernorganisjasjonene har vel aldri hatt så gode dager som nå. Co2 utslipp er på moten, og alle som kan tjene noe på det roper veldig høyt om dagen. Fakta er at menneskeskapt Co2 står for ca 5 % av den totale globale oppvarming. Klare vi å redusere denne mengden med 30 %, noe som koster veldig mye på alle måter, oppnår man altså en mikroskopisk forsinkelse av oppvarmingen. Hvorfor hører vi så lite om Ozonlaget om dagen?, det er ikke så lenge siden det var alfa og omega for miljøet. I dag er det Co2, hva blir det neste. Og møter? Hva med G8 møtet? Dyrere og mer miljøskadelig møte har aldri vært arrangert, men ingen bryr seg om det. Det er tross alt verdens toppleder som møtes. Så lenge de ikke tar problemene på alvor er det vel ingen fare. Eller? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
356speedster Skrevet Juni 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2007 Tja, metan (kupromp) er jo 20 ganger mer "effektiv" enn Co2, men hvor er det blitt av den debatten :-) Alle som er litt over middels interessert i "miljø" bør se denne filmserien før de sluker de pengestyrte argumentene til våre "kjære" politikere: The Great Global Warming Swindle Siter 1982 924na 1990 928s4 1995 barchetta 2001 Voyager Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juni 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2007 Nå er det slik at de virkelige klimaforskerne ikke er helt enige om hva som skjer, og alle utsagn må settes i perspektiv. Hvem betaler forskningen? Hvem har noe å tjene på utsagnene. Så miljøvernorganisasjonene har funnet på at drivhusgasser bidrar til drivhuseffekten? Og klart å bestikke mesteparten av verdens klimaforskere med pengene de ikke hadde, slik at de skulle få penger til å kjøpe seg nye hummere? Tror du ikke det er mer sannsynlig at bilprodusenter og oljeselskap betaler noen klimaforskere. Akkurat slik tobbakselskapene lenge hevdet at røyking var helt ufarlig. Er du fremdeles usikker på hva mesteparten av forskerne mener, foreslår jeg at du prøver å lese litt selv (hint: abstract og summary/conclusion er nok for å skjønne hvor de skal). At media viser/har vist en 50/50 blanding av forskere som er for og mot, har mer meed seer/lesertall enn det har med den faktiske fordelingen. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2007 Så miljøvernorganisasjonene har funnet på at drivhusgasser bidrar til drivhuseffekten? Og klart å bestikke mesteparten av verdens klimaforskere med pengene de ikke hadde, slik at de skulle få penger til å kjøpe seg nye hummere? Tror du ikke det er mer sannsynlig at bilprodusenter og oljeselskap betaler noen klimaforskere. Akkurat slik tobbakselskapene lenge hevdet at røyking var helt ufarlig. Er du fremdeles usikker på hva mesteparten av forskerne mener, foreslår jeg at du prøver å lese litt selv (hint: abstract og summary/conclusion er nok for å skjønne hvor de skal). At media viser/har vist en 50/50 blanding av forskere som er for og mot, har mer meed seer/lesertall enn det har med den faktiske fordelingen. Ærlig talt, våkn opp. For fem år siden var det Ozonlaget, før det var det smog. Nå er det Co2. Det er mye de samme forskerne. Å leve er farlig, det er naturens gang at vi ikke skal overleve. Det ligger bestandig økonomiske interesser bak, og jeg er helt sikker på at det slår begge veier, bare så det er klart. Men jeg lever som før jeg, har aldri vært noen moteslave. Fikk ingen premie hvis jeg kjøpte Think, så da blir jeg vel ikke staffet for å kjøre BMW med sekser heller? Bare et spørsmål? Hvordan vet du at det du henviser til er fakta, og ikke har noe med seertall å gjøre Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juni 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2007 Ærlig talt, våkn opp. For fem år siden var det Ozonlaget, før det var det smog. Nå er det Co2. Det er mye de samme forskerne. Å leve er farlig, det er naturens gang at vi ikke skal overleve. Hvis alle tenkte som deg, er jeg absolutt enig i at vi ikke fortjener å overleve. Bare et spørsmål? Hvordan vet du at det du henviser til er fakta, og ikke har noe med seertall å gjøre Fordi, min kjære Ignoramus, jeg henviser ikke til noen ting. Det er ett google-scholar søk over publiserte artikler på temaet. Artikler som er publisert av forskere ved universiteter og andre forskningsorganisasjoner rundt om i verdenen, skrevet av folk som lever av å ha peiling på nettop miljø. Så kan du lese gjennom det, se på hva de har undersøkt, og hvorvidt de har trukket riktige slutninger. Eller, du kan sitte der og argumentere med kun dagbladet og partibladet fra frp som kilder. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 Ingen som nevner at kun 12% av co2 utslippene er fra privat sektor da? Jaja.. Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revell Skrevet Juni 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2007 Stiger bensin prisen, kommer dieselen etter å Svish Norge står stille, ikke noe varer til butikkene ikke busser, da kan politikerne gå å :hide seg, og Norge kommer til å gå i:flushit: Siter Jeg sukket fortvila, hjulbuen er kjeks, rusten har herja på min Mazda 626 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet Juni 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2007 vi som bor langt ute i gokk må kjøre bil samma faen hva prisen på bensin er..det går jo 2 busser i døgnet..men det skjønner ikke politiker svina, de tror alle bor i sentrale strøk..jeg er svært lite gira på å betale 20kr litern, kjører 6 mil om dagen for å komme til og fra jobb..å si at dette er nødvendig for miljøet syns jeg er latterlig..det har da vært unormalt varmt på jorda tidligere..ting går opp og ned, ferdig med det.. hoved problemet er at ola normann er en dust som godtar alt..skulle likt å se franskmenn akseptere noe sånt:) trailergutta burde blokkere alle hovedveier i Norge, samt innfartsårer fra utlandet.. meeeeen neida, ola dunk sier bare : å vi kan ikke gjøre noe. idioti Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juni 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2007 Hei gutta, se den 8 delte dokumentaren om The Great Global warming SWINDLE! http://youtube.com/watch?v=8f8v5du5_ag enjoy.. ( ps, rundt 1975 prøvde man og produsere mere co2 fordi at verdens snitt temperatur hadde sunket de siste 40 årene! i 1920 hadde vi "the little iceage" på jorda... Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg