Gå til innhold

Forby vogntog på veiene

Ranger emnet

SeaLion

Anbefalte innlegg

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Alternativt får transportnæring gå sammen og finansiere sitt eget veinett, der de kan følge sine egne trafikkregler helt uavhengig av andre veifarende.

Og hvor skal dette veinettet ligge hen, er ganske lite plass til å bygge nye veier inni byer og tettsteder........

-1994 Opel Corsa 1.4 Swing

-2000 Yamaha TDR 125

x1987 Volvo 240 GL

x1985 Volvo 740 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mange lastebiler har du sittet på med? jeg har vært en del med lastebiler rundt om(kjører ikke selv, men har sittet på) jeg tror ikke at å forby lastebiler har noe for seg, som andre har sagt før, da må vi forby sykling gåing motorsykler osv...

Hvordan mener du butikker skal få varer? helikopter?? traktor? sykkel?

hvis lastebilene skal kjøre på egne veier, hvor skal du legge disse?

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt ut vogntog med buss så har du min stemme... Om EN jævla bussjåfør til begynner å kjøre ut av luka mens jeg er midt på sida av bussen så blir det bråk. Greit at man skal slippe bussen fram, men det sies ingenting om at man skal la bussen kjøre i sia på deg. Vurderer å kjøpe et gammelt skrot av en bil og kjøre til det smeller.

Ang. vogntog så kan kanskje en holdningsendring være på sin plass. Det er sinnsykt om noen i trafikken mener de bare skal kjøre ivei og gi blaffen i om det er myke eller harde trafikanter i veien.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken løsning vil du ha på transporten i Norge?

Skal alle næringsdrivende holde seg inntil togstasjoner?

Hehehe vel siden han er en hissig sykklist, så kansje han vil ha seg jobb som sykkelbud :biker for å løse transport problemet da

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stryk alt det jeg sa.

Når jeg faktisk leser igjenom innleggene dine i denne tråden, så kan jeg ikke annet enn og konkludere med at du er useriøst. Du kan ikke mene dette seriøst.

Ingen i dette landet er så dum. INGEN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. vogntog så kan kanskje en holdningsendring være på sin plass. Det er sinnsykt om noen i trafikken mener de bare skal kjøre ivei og gi blaffen i om det er myke eller harde trafikanter i veien.

+1.

For noen måneder siden holdt jeg på å bli kjørt ned av ett vogntog i en rundkjøring, jeg hadde forkjørselsrett, med vedkommende gjorde ikke tegn til å stoppe en gang, jeg måtte bare gasse på for å komme meg fort nok ut av rundkjøringen.

Ble også forbikjørt av ett vogntog en gang. Jeg hadde ferskt sertifikat i lomma, kjørte på vinterføre med en bil med utslitte dekk og sinnsyk kast i bremseskivene, så jeg turte ikke å kjøre forbi de to bilene forran meg som lå litt under 80 i 80 sona. Bak meg kom ett vogntog, ventet litt, og la seg ut i motgående kjørefelt og kjørte forbi alle tre bilene. Motgående trafikk måtte pent stoppe og legge seg ut i grøfta.

Satt også på med en lastebilsjåfør på jobb, vedkommende mente at han kunne legge seg 1m bak fangeren på bilen forran for at sjåføren skulle øke farten. Praktisk.

For ikke å snakke om de som kjører hjullastere og andre tunge anleggsmaskiner på vei, og ikke gidder å bremse ned for veier de har vikeplikt for.

Jeg skal ikke stryke alle over en kam. Mange sjåfører av tyngre kjøretøy, er flinke, ofte mye flinkere enn vanlige personbilister, og kjører forsvarlig. Dessverre er det vist noen som lar størrelsen på bilen gå til hodet på seg, og tror at det gir dem rett til å bølle anen trafikk. Konklusjonen er enkel: synd om du mister jobben, kjører du stygt - mister du sertifikatet.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår