Gå til innhold

Forby vogntog på veiene

Ranger emnet

SeaLion

Anbefalte innlegg

Denne tråden her var opprinnelig ment ironisk fra min side, men nå begynner debatten å roe seg ned litt, så kanskje det er på tide med noen mer seriøse og gjennomførbare forslag?

Vogntog brukes i de fleste tilfeller til fjerntransport, f.eks fra by til by. Hvis vogntog hadde vært forbudt på dagtid men tillatt om natten så kunne mange konflikter mellom vogntog og andre veifarende vært unngått. På nattestid er veiene stort sett tomme likevel, så vogntogene kunne kjørt mer uhindret.

Om tråden var ironisk ment da, eller om den plutselig er blitt det nå vet bare du...

Det forslaget der er nesten like idiotisk som det første. Vet du hva den største utfordringen i lastebilnæringen er? Å få varene frem i tide.

Jeg kan bli med på en ting: Forby vogntog i helgene, ev. søndager. Det kan faktisk gjennomføres, og da kan du passe på å sykle hele helgen

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg synes det er ganske ironisk at cowboy og co forsvarer vogntog med å understreke hvor vanskelig det er å kjøre vogntog. Hvis det er så jævlig med blindsoner at dere ikke har peiling på hva som skjer rundt bilen, på tross av en kvadratmeter med speil, så er vogntog kanskje for farlige til å kunne brukes etter vei eller?

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er ganske ironisk at cowboy og co forsvarer vogntog med å understreke hvor vanskelig det er å kjøre vogntog. Hvis det er så jævlig med blindsoner at dere ikke har peiling på hva som skjer rundt bilen, på tross av en kvadratmeter med speil, så er vogntog kanskje for farlige til å kunne brukes etter vei eller?
Du har blindsoner i en vanlig bil også. Speil er ingen fullgod erstatning, det er derfor det står "objects in the mirror are closer than they appear" i speilene på de fleste amerikanske biler

Men så lenge vogntogene må være på veien, så får alle bare benytte seg av paragraf 3 i vegtrafikkloven. Den som begynner med enhver skal ferdes hensynsfullt o.s.v. Den gjelder alle som ferdes på norske veier, enten på rullebrett, sykkel, til fots, på ski, i tråbil, vogntog, ATV, you name it

Og både du og jeg vet at de aller aller fleste ulykker der vogntoget er innblandet, så er det den andre parten som er årsaken. Så ikke heng ut de som jobber på veien, det er nok værre med dem som er på veien kun til egen forståelse.

Bare så det er sagt: Største bilen jeg har kjørt er en Mitsubishi Canter, ev en Ford F 350 med skap,Så jeg har ingen egeninteresse

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speil er ingen fullgod erstatning, det er derfor det står "objects in the mirror are closer than they appear" i speilene på de fleste amerikanske biler

Vel, det står jo også på enkelte biler "objects in mirror are behind you" :P

Speilene har en tendens til ikke å oppfatte (ja, de tenker, puster og lever) biler som ligger litt bak hodet ditt, og det er derfor en alltid burde slenge hodet bakover, for å sjekke at dette ikke er tilfellet når man legger seg ut. Alle trafikanter har ansvar.

Og både du og jeg vet at de aller aller fleste ulykker der vogntoget er innblandet, så er det den andre parten som er årsaken. Så ikke heng ut de som jobber på veien, det er nok værre med dem som er på veien kun til egen forståelse.

Samt det faktum jeg skrev på forrige side, trailersjåfører med mangel på søvn og gode dekk, som da vel også kan være arbeidsgivers feil?

SeaLion, dette er ikke noen sykkeltråd, men du bruker jo en sykkel som eksempel start på diskusjonen i din argumentasjon i første post eller noe rundt der.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må da være tilbakestående eller noe. Idiot i hvertfall. Så, vi skal slutte å få frakta mat, klær, og andre nødvendigheter, så dere små tightsgutter skal få sykle på veiene som ble bygd for bil? Nei, forby sykling på bilveiene, la de betale for egne sykkelstier og baner.. Bare kjøre om natta? Vil du virkelig andre mennesker så ille? Du fucker bra mye med folk om du skal ha de til bare å være våkne om natta ass.. FJOTT! Ha deg til sykkelforumet, eller et eller annet forum for eksperimentelle småbiler med 3 hjul som sikkert var en god ide da da ble oppfunnet, men som er mer utdatert enn flintstonesbilen når de faktisk kommer i produksjon...

Akkurat som jeg skulle sagt det selv :win

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår