Gå til innhold

Bytte bremseklosser!

Ranger emnet

voffe

Anbefalte innlegg

Hei, fant ut at jeg måtte bytte bremseklossene forran i dag.. (ikke mer kloss igjen på baksiden av skiven, kommer sånn syk metall mot metall pipe gnikke lyd)

Så jeg fikk av hjulet, av med kalipperen og ut med klossene, så stoppa det der..

Jeg får ikke presset det stempel greiene i kalipperen tilbake, så det er ikke plass til de nye klossene..

Har prøvd mye rart, men ingentig får den til å sige inn igjen, den er også ganske rusten (ser sånn ut hvertfal), så vet ikke om det bare er derfor den er så umulig å få presset inn

Hadde vært kult om noen kunne kommet med tips

Andreas

2000 Audi A4 1.8TQ Avant (snart)

2000 Toyota Celica T23 GT (Til salgs)

x2005 Toyota Corolla 1.4TDI

x1995 Audi A4 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, fant ut at jeg måtte bytte bremseklossene forran i dag.. (ikke mer kloss igjen på baksiden av skiven, kommer sånn syk metall mot metall pipe gnikke lyd)

Så jeg fikk av hjulet, av med kalipperen og ut med klossene, så stoppa det der..

Jeg får ikke presset det stempel greiene i kalipperen tilbake, så det er ikke plass til de nye klossene..

Har prøvd mye rart, men ingentig får den til å sige inn igjen, den er også ganske rusten (ser sånn ut hvertfal), så vet ikke om det bare er derfor den er så umulig å få presset inn

Hadde vært kult om noen kunne kommet med tips

Andreas

trikset for og få denne inn, er og ha press på, samtidig som du skrur den rundt!

kan sette på en tvinge eller noe, sammtidig som du skrur med en vannpumpetang! kjekt med hjelp fra en kompis med akkuratt dette!

selv har jeg kjøpt et sett fra biltema, som presser stempelet tilbake, koster noen hundre spenn!

http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=500&iItemId=103902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det enderlig til!! :)

Bror min laget en slik plate-skrue-mutter-plate som vi putta inni der, så skrudde mutteren retning "av" skruen så de to platene ble presset fra hverandre, dermed så ble den presset tilbake så jeg fikk putta inn de nye klossene..

De gamle klossene var skikkelig råtne.. datt fra hverandre bare jeg tok på de.. helt sykt at de fremdeles hadde noen bremseeffekt

x1995 Audi A4 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det enderlig til!! :)

Bror min laget en slik plate-skrue-mutter-plate som vi putta inni der, så skrudde mutteren retning "av" skruen så de to platene ble presset fra hverandre, dermed så ble den presset tilbake så jeg fikk putta inn de nye klossene..

De gamle klossene var skikkelig råtne.. datt fra hverandre bare jeg tok på de.. helt sykt at de fremdeles hadde noen bremseeffekt

Sånn var de på min gamle A4 også, alt belegget bare rasa av, men om du har kjørt metall mot metall burde du nok bytte skiver også, ellers blir den nye klossen fort spist opp:)

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn var de på min gamle A4 også, alt belegget bare rasa av, men om du har kjørt metall mot metall burde du nok bytte skiver også, ellers blir den nye klossen fort spist opp:)

hehe ja, de faller fort fra hverandre..

Har vert litt metall mot metall.. men kikket godt på skiven, og klorte litt på den osv. men så ikke noen tegn til skraper eller riper av noe slag.. kan hende det var bitte bitte litt igjen av klossene..

tok et lite bilde av klossene etter jeg hadde tatt dem av

DSCF1108.jpg

x1995 Audi A4 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider