Gå til innhold

E39 mener at jeg må "Check coolant level"

Ranger emnet

Nissanmicra

Anbefalte innlegg

Bilen er en 2000mod 535.

Jeg starter bilen, kjører i alt fra 2 minutter til et kvarter, men så plinger det i dashbordet og "CHECK COOLANT LEVEL" dukker opp. Dette gjør den nå hver eneste gang, men jeg har sjekket og dobbelsjekket; pinnen viser akkurat maks den.

Det kan også nevnes at AC'en enkelte ganger dogger til frontruta(fuktig luft)ved oppstart. Dette blir ordnet hver gang bilen er på service, men problemet dukker alltid opp igjen.

Er det noen sammenheng mellom disse probleme?

Er det noen måte jeg kan sjekke om sensoren som sjekker kjøleveskenivået er gåen på?

Steffen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

lurer på det samme jeg nesten, utenom coolant level. det blei fiksa ved og bytte termostat. men den forbanna doggen. satan asså.

- Bmw 525i 88 mod = Solgt

- Bmw 520ia induvidual 97 mod = Eies

Live to rock, drink and fuck.

Mess with the best, die like the rest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er en 2000mod 535.

Jeg starter bilen, kjører i alt fra 2 minutter til et kvarter, men så plinger det i dashbordet og "CHECK COOLANT LEVEL" dukker opp. Dette gjør den nå hver eneste gang, men jeg har sjekket og dobbelsjekket; pinnen viser akkurat maks den.

Det kan også nevnes at AC'en enkelte ganger dogger til frontruta(fuktig luft)ved oppstart. Dette blir ordnet hver gang bilen er på service, men problemet dukker alltid opp igjen.

Er det noen sammenheng mellom disse probleme?

Er det noen måte jeg kan sjekke om sensoren som sjekker kjøleveskenivået er gåen på?

Hadde det samme probleme med min m5 . Byttet sensoren så var det i orden.Bytt micro/pollen filter , dugger hvis dette er tett.

X: ca 50 motoriserte kjøretøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider