Svends3n Skrevet Juni 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2007 Hei! jeg har lakkert min første bil, og det ble noen sig her og der.. har kjøpt lakkhøvel på gasolin.no. hvordan gjør man det når man skal høvle bort siget? skal man pusse og polere etterpå? det ble også litt matt noen plasser.. går det an å pusse med 2000 papir og polere over der etterpå? Siter VW Golf VR6 Tornado Golfen VR6 Dusty Mauve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juni 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2007 Den lakkhøvelen så jo kul ut. Bruttern, som er utdannet og har jobbet som billakkerer, brukte istedet deler av en karosserifil til å høvle bort siget. Det funket alldeles utmerket. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw-Power Skrevet Juni 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2007 Bynn med 1500 så går du over på 2000 og sliper det siste så polerer du opp = ferdig Siter 1988 Golf 2 CL 1.8 ¤solgt¤ 1993 Golf 3 GT 1.8 ¤solgt¤ 1997 Golf 3 VR6 2.8 ¤solgt¤ 2001 Golf 4 1.9 TDI PD 115HK¤solgt¤ 2001 Golf 4 1.9 TDI 150HK Chip-->185HK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Juni 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2007 bare en ting ang sig.. går man løs på siget og polerer FØR klarlakken? eller hvordan funker dette? bare lurer litt.. Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svends3n Skrevet Juni 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2007 i mitt tilfelle er det ikke klarlakk på bilen:) det er tett farge:) edit: er jo mange som får sig i selve klarlakken:) Siter VW Golf VR6 Tornado Golfen VR6 Dusty Mauve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Ford Skrevet Juni 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2007 bare en ting ang sig.. går man løs på siget og polerer FØR klarlakken? eller hvordan funker dette? bare lurer litt.. Skal man polere sig så Må det vere et sig som er i klarlakken. Sig i base kan stort sett bare rettes opp igjenn med sliping og så lakke på nytt. Når man fjerner sig så må man bruke feks høvel/fil på de største toppene,så slipe med 1500-2000vått, og så maskinpolere over for og strekke/varme klarlakken så den blir blank i gjenn,polering må kanskje gjenntas flere ganger for og få det blankt og fint alt avhengig av ossen produkter man bruker. Håper du skjønte mere nå;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svends3n Skrevet Juni 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2007 Skal man polere sig så Må det vere et sig som er i klarlakken.Sig i base kan stort sett bare rettes opp igjenn med sliping og så lakke på nytt. Når man fjerner sig så må man bruke feks høvel/fil på de største toppene,så slipe med 1500-2000vått, og så maskinpolere over for og strekke/varme klarlakken så den blir blank i gjenn,polering må kanskje gjenntas flere ganger for og få det blankt og fint alt avhengig av ossen produkter man bruker. Håper du skjønte mere nå;) hvordan blir det når det er tett farge da? Siter VW Golf VR6 Tornado Golfen VR6 Dusty Mauve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirik med volvo Skrevet Juni 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2007 det samme. der er fargen like hele veien igjennom. et er når du legger metallic og får sig i basen du får trøbbel. Siter biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88) biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svends3n Skrevet Juni 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2007 fikk lakkhøvelen idag:) den kosta ca. 270kr inkl frakt:) var ute og testa den akkurat, med glimrende resultat:D når jeg nå får pussa først med 1500 så med 2000papir blir dette meget bra:) anbefales til de som irriterer seg over sig;) Siter VW Golf VR6 Tornado Golfen VR6 Dusty Mauve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg