Gå til innhold

funker garasjejekken til biltema?

Ranger emnet

Aleksand3r

Anbefalte innlegg

Jeg har den der, fungerer veldig bra. Men den har et aber. Den er veldig tung, og har man grusunderlag er det håpløst

Jeg har den billige også, den er veldig hendig til mange andre ting. Kommer veldig an på bruksområder

Løfter den billige høyt nok til at det er "komfortabelt" og krype under bilen? samt høy nok til å legge de biltema bukkene under?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ligger under bilen med original jekk jeg:) aldri hatt noe problemer:)

Den dagen du får problemer så får du dessverre ikke logget deg inn på Bilforumet for å skryte av det etterpå. Men vi kan sikkert lese om det i lokalavisen da...

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løfter den billige høyt nok til at det er "komfortabelt" og krype under bilen? samt høy nok til å legge de biltema bukkene under?
Du er i grenseland, for å krype under, det er ikke komfortabelt. Har ikke Biltema bukker, så jeg vet ikke om den går høyt nok. Men er ikke løftehøyde angitt i "annonsen"?

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har dne der og støttebukkene fra biltema

klarer fint å jekke opp bilen til at jeg må/kan ha høyeste instilling på bukkene

men igjen så hjelper nok det at jeg har en skiferplate under (har grus i gården) men fungerer suverent til dne prisen

hender jeg må jekke opp 2 ganger for å få dne på høyeste hakket, men fungerer fint til å ligge under (med bukkene seff)

saab 900 8v turbo 155hk 240nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har metall mot metall noensinne vært lurt? De tåler det vel, og man trenger det vel ikke, men jeg ser ikke 49,50 som en ekstrem utgift for å spare bilen litt ekstra :)

LarsWilli, du er min helt.. Det tror jeg jeg skal begynne med også!

Da jeg skulle ha min Charade opp på høyeste nivåer på de røde Biltema-bukkene trengte jeg en jekk som løfter høyere enn den røde Biltema-jekken, for å si det slik.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å bruke en SKIKKELIG jekk..

Jeg kjøpte en jekk til 2000 for en stund siden (av den ene grunn at biltemajekken får jeg ikke under bilen min), var litt skeptisk når jeg fikk den, med tanke på størrelsen (STOR) og vekten på 20kg!

Men etter jeg har brukt den vil jeg si den er vel verdt de 2 høvdingene, og mer til.

Går du tilbake til biltemajekken etterpå... så merker du tydelig forsjell. Jekker bilen opp til 0.5 meter på 4 pump, biltema sin må ha tusen pump, og den når ikke 0.5 meter engang.

Må oppleves! Vel verdt pengene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du bruke den til da? Har helt lik, kjøpte den for 99,- på europris.. Fungerer helt greit til dekk skifte.. Men når det er sagt, på 740'n min fikk jeg problemer med høgden, og måtte bygge opp med treklosser o.l... Så vist det er orginal Vectra du skal bruke den til så ville jeg kjøpt hakket større:) De er jo TUV godkjent, så den detter nok ikke sammen med det første:O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte akkurat denne jeg: http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=130300

Du verden for en forskjell fra den gamle 2tonnsjekken slik som den første du linka til!

Anbefales på det meste om du skal ha en forholdsvis billig jekk som også er bra! :D

[o]'90 Opel Omega 2.0i

[o]'90 Opel Omega 3000 24v

[o]'96 Opel Vectra 1.7TD

[x]'78 Opel Ascona B 2.2i (2-Dørs)

[x]'89 Opel Omega 2.0 16v Turbo "Lille Krokan"

Lenke til kommentar
Del på andre sider