Gå til innhold

Nesten fått ordnet med kjøleproblemet!!!

Ranger emnet


GGGolf

Anbefalte innlegg

No er eg litt lei. Kjølesystemet er heilt vrang. Har skifta vannpumpe, kjører uten termostat. Eg har flusha heile systemet mange gonger. Luftet det, men den blir fortsatt varm. Går fint på landevegskjøring. då ligg den veldig lavt. ca 70grader, men med en gong det blir lange bakker, og tomgang blir det 90grader +

 

Har lyst å skaffe meg en bil som fungerer.

Vurderer sterkt å slege corradoen.

-Nyoverhalt kompressor. ikkje innkjørt.

-nyoverhalt topp. (planslipt. alle pakningar. ventiltetningar. ny registerreim og drivreim til kompressor)

-nye bremser framme.

-nye gassdempere rundt heile.

-nytt batteri.

-fine alu felg, med nye dekk.

 

masse nytt, og kviteringar på alt. Pent lite slitt interiør.

den har rullet 194000.

 

den første med 40000,- får den!

 

DSCN0611.jpg

 

Morten.

Working offshore!

 

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den blir over 90grader.

Detta kan umulig vere normalt skjer uten termostat. Den kryper nermere hundre, og vifta begynner på 95. Slår alltid bilen av når den nermer seg hundre så ikkje det skal skje noke.

Working offshore!

 

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du pyser litt med folkevogna di synes jeg.

Det første du gjør er å borre et par hull i termostaten din, da kommer det bestandig vann igjennom. Et par stykk 5mm.

Også lar du temperaturen klatre opp til 110.

Den skal tåle det. Høyere kokepunkt under trykk.

Og det SKAL være trykk på systemet. Toppa til ekspansjonstoppa kan være defekt, og da slipper den ut overtrykket, DVS kokepunktet går lengre ned.

 

En venn av meg slet med at motorn kokte over.

Bytta blokk og ALT (nesten) ingenting hjalp.

Så viste det seg at toppa til eksp.tank var gåen.

DA ordnet det seg :D

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr ikkje hatt den så høgt at den koker over. Men eg skiftet lokket før i dag fra en golf 1.8 monopoint (ett eller anna) Vart ikkje forbedring. Men har det noke å sei kor hardt en skrur lokket til? OG en anna ting. Eg kjørere jo uten termostat, og blir nesten ikkej bedre. GÅr selvsagt lenger tid før den blir heit en med termostat, men synest det er mystisk. OG når eg kjem opp på ca 95 begynner vifta. og det er jo litt rart å ha den gåande HEILE tida.

 

men takk for alle tipsa elitecorrado=)

Working offshore!

 

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...

Du gir oss en vanskelig case...

Skal gi noen siste tips..

Hvis hele systemet er FLUSHA, så må du få sjekka etter om vannet faktisk renner igjennom.

Hvis vannet faktisk renner igjennom, så kan det være en årsak til at vannet varmer seg opp så FORT og så Mye.

Dra av div. slanger og se om vannet renner igjennom.

 

En historie:

Jeg kjøpte min bil av en fra sandefjord.

Ble plaget av at den tikket sånn nå og da.

Til slutt så ble det så lite olje til ventilløftern at bilen gikk på 3 sylindre.

Flusha olje og alt...ikkeno funket.

Til slutt så prøvde jeg EN ting.

Satte bilen i fri og gassen i 6000 rpm.

Etter 10 min så forsvant tikkinga, men da viste temp måler 250 (!) Fahrenheit, rundt det samme som 125 grader Celsius.

 

Tikkinga forsvant men fikk en liten lekkasje på T-stykket for kjølevann i framkant på motorrom, der sensorer sitter på.

Siden DA har den aldri tikket.

Fikk sjekket hele systemet, ikke lekkasje noen plass, ikke på toppakning heller.

 

Men uansett, løsningen kan være enkel...Ikke tenk vanskelig hele tiden, det finnes et logisk svar på alt...

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, sikkert en enkel løsning. Der må vere dårlig sirkulasjon, men grunnen?? eg luftet på den måten at eg kobla ut slange ut frå torpedovegg, og fylte på med væske til det rann ut der.

Det skulle vere nok i følge mekaniker. Den bruker ikkje noke kjølevæske, alt er tett. Den var på samme måte før eg skifta toppakning og alt slik og, så kan ikkje vere det. Eg skal forske videre. ta ut slanger og sjå etter sirkulasjon.

Working offshore!

 

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en anna teori. kan hende tenninga er noken grader for sein. det kan sikkert vere nok til å overvarme motoren. for det er ved belasting det er problem, pluss at bilen lugger under aks. Så kan hende det er tenninga.

Working offshore!

 

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sjekk tenninga du.

Den kan ødelegge litt den og...selv om det virker litt lite suspekt.

Varmevekslerne på disse bilene kan også være dårlige.

Hvis de slår lekk, så går oljen i vannet (eller omvendt)

Vet ikke om alle corradoer ble levert med varmeveksler (oljekjøler)

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 25grader fortenning. hehe... fekk silt den ned til 6grader. No går bilen mykej bedre. Lugger ikkej eller noke. Kjøeproblemet vart bedre, men blir fortsatt for varm ved belastning.

Og som sagt: kjøre uten termostat så det skal i grunn vere fritt for vannet rundt. Kan det vere andre justeringer på motoren å ta slik at den produserer mindre varme?

Working offshore!

 

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljetempen blir ikkje så fryktelig heit. Den ligg rundt 90-105grader, mens vannet kan nerme seg 100grader.

Trur måleren er riktig, for vifta begynner ved ca 93-95grader, så er det eg har å gå etter.

Working offshore!

 

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Eg kjøpte meg ein ekspansjonstank frå Golf 3 GTI.

Monterte den, og varmeproblema vart mykje bedre.

Den blir ikkje faretruande heit lenger, men blir slik at vifta begynenr og kjøler den ned. Tidligare klarte ikkje vifta å kjøle den ned.

Men den blir fortare heit om eg har kaldluft enn når eg kjører varmluft på varmeapparatet. Kvifor?

 

men ting er vertfall endelig blitt bedre.

Working offshore!

 

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Motor blir fortere varm ved bruk av kaldluft?

Enkelt. Varmeregistret er en varmeveksler.

Vannet går igjennom varmeregistret, som deretter varmer opp luft som blir blåst igjennom.

DA BLIR NOE AV vannet kjølt ned av registret.

Det er OGSÅ en måte å kjøle ned vannet på.

 

Har du kastet den gamle tanken?

Prøv å trykktest den, da ser du hvor problemet ditt lå.

en LIIIIIIITN sprekk, det er nok til å slippe ut overtrykket.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår