Gå til innhold

18 kr litern om 5 år ?

Ranger emnet

titus41

Anbefalte innlegg

eg er så forbanna enig med "sugekopp". I norge betaler vi alt for mykje bilavgifter, og J...la dyr bensin uten at vi ser noe til alle pengene vi betaler(som liksom ska gå til veiprosjekter og sånn)

Det er feil. Pengene du betaler i skatter og avgifter går alt i en stor bøtte, og så skal en forsøke å fordele disse pengene ut over alle deler av forvaltningen.

er ikke mange no til dags som skjønner d. men meg og "sugekopp" har vist d;-)

Du fremstiller den påstanden som et faktum, noe den veldig gjerne kan være, men det er ikke bevist. Det er derimot en mening. Og det er på ingen måte bare du og Sugekopp som har den meningen. Det er derimot ganske mange.

alle som syns at vi godt kan betale meir for bensin har et seriøst problem.. takk for meg!!

Har du lest noe av det som er skrevet? Konsumprisindeksen er en indeks som forklarer prisstigning over lengre perioder (over ett eller flere år). En slik økning over fem år er på ingen måte spektakulær.

Takk for besøket. :)

SKAL vi betale for noe vi ikke får ? NEI

Vi betaler for mye rart. Uvesentligheter som helsevesenet for eksempel.

vi betaler nokk veiavgift, skatt, moms, osv burde ikke dette holde da? er løsningen til alt å sette opp prisene og høyere skatt ?

Konsumprisindeks.

har vært i noen land og må si at de har faktisk bedre veier enn oss :)

Samme geografien også? I tillegg til samme velferdsordninger i alle ledd?

Sannheten er at Norge trolig er et av de landene i verden, tja, Europa i alle fall, der det krone for krone er dyrest å bygge x antall kilometer vei per krone. Tenk fjell, fjorder, daler og så videre. Og det faktum at vi geografisk sett er et mer omfangsrikt land enn Storbritannia (61 mill. innb.) med våre 4.5 millioner innbyggere.

*snip*

Støttes.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vell, her er det mange munner som snakker store ord, men ytterst få som gidder å gjøre noe med det.. Dette har jeg hørt i årevis..

Hvis dere er så lei, flytt ut av landet, stem på et annet parti! Men slutt å sitt her og prat skit om ting dere ikke gjør noe med..

Er enig i at det er vell mye avgifter å betale i Norge! Men vi har det forbanna godt.. våkn opp og kom dere ut av den bilboblen dere sitter fast i! Livet er faktisk mer enn bare bil.. Livet skal vare litt lenger enn til du fyller 25 ...

Vi i norge vet faktisk ikke hvor godt vi har det.. Vi ser kun det negative.. Vi ser kun det tingene med utlandet som er bedre enn oss.. Men vi snakker ikke om de tingene som vi har bedre enn andre land. Etter min mening blir det feil!

Skal man seriøst vurdere ting som avgifter osv, så må mann veie både for og i mot..

Må si meg enig i dette jeg å.

-1994 Opel Corsa 1.4 Swing

-2000 Yamaha TDR 125

x1987 Volvo 240 GL

x1985 Volvo 740 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten. har noen fått med seg HVOR masse penger norge har sendt til ULAND som nødhjelp som aldri kom frem en gang`? den tsunami grejene i thaland? de motok så mye penger at de faktisk ikke trenkte mere.. men neeeeeeeeeeeeeeeeida.. Norge var mest generøs av alle i verden og vi sender dere gjerne 260Millioner til...!

Ingen som har sett fnurten av de penga der for alt endte hos mafian!

og hvem må da rette økonomien i water igjen i norge?! jo vi naive idioter med bil!

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell, her er det mange munner som snakker store ord, men ytterst få som gidder å gjøre noe med det.. Dette har jeg hørt i årevis..

Hvis dere er så lei, flytt ut av landet, stem på et annet parti! Men slutt å sitt her og prat skit om ting dere ikke gjør noe med..

Er enig i at det er vell mye avgifter å betale i Norge! Men vi har det forbanna godt.. våkn opp og kom dere ut av den bilboblen dere sitter fast i! Livet er faktisk mer enn bare bil.. Livet skal vare litt lenger enn til du fyller 25 ...

Vi i norge vet faktisk ikke hvor godt vi har det.. Vi ser kun det negative.. Vi ser kun det tingene med utlandet som er bedre enn oss.. Men vi snakker ikke om de tingene som vi har bedre enn andre land. Etter min mening blir det feil!

Skal man seriøst vurdere ting som avgifter osv, så må mann veie både for og i mot..

ja mann!! jeg skjønner hvor du vil hen! og jeg er enig!

men som sagt tidligere er nordmenn en gjeng FEIGE små fitter som ikke tør å stå for det dem sier!

Hadde vi kunne gjøre som i frankrike og sette fyr på stortinget og klarljohan som en protest så tror jeg dette hadde satt spor kraftig!

Men ola nordmann nøyer seg med å syte og klage og til slutt akseptere forandringene for så å plage i etterkant igjen over hvor dritt dette er!-

og NEI!!! det er ikke bare å flytte ut av landet for da har du bare hivi beina mellom halen og latt staten vinne... IGJEN!!

Norge hadde vært et jævla null og nix om det ikke var for bilister.. jeg tror ærlig talt FUCK oljefondet! ingen som har sett noe til de penga, og aldri blir det brukt en krone! men bilister er de som bygger både norge og uland rundt seg.. Logisk nokk hvorfor ikke!man må for faen sette ned foten og begynne å kreve...

MEN DET SKJER IKKE I NORGE!! for nordmenn er redde for å stikke hodet frem i frykt av "oh nei, hva vil naboen tro om meg... huff å huff"

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten. har noen fått med seg HVOR masse penger norge har sendt til ULAND som nødhjelp som aldri kom frem en gang`? den tsunami grejene i thaland? de motok så mye penger at de faktisk ikke trenkte mere.. men neeeeeeeeeeeeeeeeida.. Norge var mest generøs av alle i verden og vi sender dere gjerne 260Millioner til...!

Ingen som har sett fnurten av de penga der for alt endte hos mafian!

og hvem må da rette økonomien i water igjen i norge?! jo vi naive idioter med bil!

Jeg er målløs. Vel vel..

Vi snakker her om et statsbudsjett av en slik størrelsesorden at 260 millioner kjøper deg mye lakrisdrops, men ikke så mye vei i det lange løpet.

Tsunamikatastrofen er en av de største og mest alvorlige naturkatastrofene i nyere tid, og mange av vi Nordmenn syns at det er greit at vi faktisk tar litt av det som FAKTISK er en utrolig overflod av velferd i Norge. Selv om du, Sugekopp, ditt naut, kanskje tror noe annet, har du det noe fantastisk bra i Norge. Det er ikke alt du kan kjøpe deg, det er ikke alt du kan gjøre, men du går faenmeg ikke rundt og leter etter halve familien din, dama di, eller kanskje den bilen du er så jææævla glad i fordi havet tok dem/den..

Det er en ting å mene avgiftene er for store, men å syte og klage over at vi sender pengene ut av Norge og at vi er så fattige og så utnyttet og så forbanna synd på, det er bare idiotisk bullshit.

Ja, vi betaler for mye i avgifter for bil, men ikke dra inn støtte til naturkatastrofer..

Og om du mener pengene har gått til mafia, alle sammen, så vil jeg gjerne se kilder for det, og ikke bare et ubekreftet rykte i en nettavis..

men som sagt tidligere er nordmenn en gjeng FEIGE små fitter som ikke tør å stå for det dem sier!

Jeg står da for det jeg sier og mener.

jeg tror ærlig talt FUCK oljefondet! ingen som har sett noe til de penga, og aldri blir det brukt en krone!

Joda, det brukes nok til ganske mange lakrisdrops fra oljefondet. Og det ble brukt litt for mye på 80-tallet, i kombinasjon med tom økonomisk styring og Willoch bak roret. 20 % rente er gøy.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun betalt veiavgift på min bil, 3000kr eller deromkring, pluss at jeg betaler en krone ekstra per liter for å betale på veibygging her i komunen (Tromsø). Synes ikke det er så urimelig, og har fint råd til dette som student.

Vet jeg ingen ting om. Det er en stor påstand og kildeanvisning hadde vært fint her (hint hint).

Det er bull. Hvis du følger med på pumpeprisene så kan du se at bensinprisen varierer med opptil en krone i løpe av en uke i takt med oljeprisen.

Det er det som er meningen vet du. At folk skal tvinges over på mer miljøvennlige løsninger.

kilder du trenger finner du på http://www.naf.no vis du leiter litt.. jeg har bare kildene på papir her framfor meg fra et landsmøte, og å se på pumpeprisene å ha dem som referanse er bare tull.. dem går opp å ned uansett selv om oljeprisen er stødig..

og at du har kun betalt veiavgift og 1kr extra på bensinen og sier du har råd til det er jo greit.. det har vel de fleste? men når du ser prinsippe på det? da har du betalt den kronen på bensinen mange ganger.. 3/4 av liters prisen er avgift... derfor måtte dem legge på en extra krone i tromsø for å bygge vei?!? hehe

nei å diskutere norge og bensinpris og avgift nivå er ikke noe vits, politikerne kommer aldri til å høre.. i allefall ikke så lenge vi har noen røde å grønne i toppen..

Naf ungdoms kontakt avd. Narvik og Omegn

OPC Driver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med avgifter og lignende er noe shit, greit det. Men de forandres ihvertfall litt i forhold til konsumindeksen som det prates om.

Men, hva med studentene? Lånekassen deler ut 80.000,- noenoe i semesteret til dem, ca. 6.000,- i måneden. Det gjorde dem også for 10 år siden. Den akkurat samme summen.

Er det flere enn meg som ser at her er det noe galt? Alt annet har steget i pris, men studentene får samme stipendet/lånet som for 10 år siden når alt var billigere. Er ikke rart det ikke nytter.

Er forsåvidt enig i dere alle sammen, samtidig. Positivt og negativt med alt sammen.

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen studenter har mye penger nå til dags fordi mange må ta seg en jobb i tillegg til studiene, noe som lett går utover studiene, men ja, de får litt mer penger.

Dog, alle reportasjene i avisene som tar for seg slikt, sier at studentene har så mye penger atte. Joda, men så spør de bare BI-studenter og studenter fra Bærum.. Jaja.

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider