Gå til innhold

passaten er veldig lat

Ranger emnet


passat99

Anbefalte innlegg

Er jo en passeliglat bil du har fra utgangspunktet, men om den bruker olje f.eks, tyder det på at turboen er gåen. Har du hvit guffe i olja er det topp-pakningen. For å sjekke clutchen kan du stå iro med 3.gir inne, holde jevnt turtall, 12-1300rpm og slippe clutchen. Kveles bilen før clutchen er helt ute, funker den fint. Hvis ikke, er den dårlig...

 

Kan også være tett dieselfilter, evt vann i dieselen.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

turboproblem vill jeg tippe,sjekk at ikke det er hull i eller slangen til klokka på wastegaten er gåen.

turboen kan du sjekke med ei vakumpumpe,eller dra i staget til wastegaten å sjekke om det beveger seg,sitter det fast er turboen kokset igjen.

kan også være N75 ventil og luftmassemåler

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg fått rensa lmm men det blei ikke mye bedre a den grunn,blei faktisk litt bedre men drar fortsatt veldig dårlig? hva er den n75 ventilen da. er ikke kin på og bytte noe turbo. hadde 2000mod polo tdi og der gikk turboen til helvette og den kostet meg 8000kr, men hvis turboen er kokset igjen vil det ikke normalt ryke mer ut av eksosen feks? eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja har vært inne på tanken med lmm så skal se om jeg får rensa den litt med contact clean eller noe. jeg veit at clutchen er dårlig men når jeg feks drar på i 3gir og kommer opp i 3000o/min så stopper den plutselig og dra,

 

Min er akkurat likedan... kommer over 3000 o så kutter den... turboen er gåen..:word_ms

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bil hadde gåen LMM og den gikk også vesentlig dårligere ved å koble den fra.

 

At bilen går dårligere når du kobler LMM av er ikke ensbetydende med at den virker som den skal. I og med at den går litt bedre etter at du har rensa den ville jeg fortsatt mistenkt den

 

For diagnose av LMM: Les http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=148753

2010 BMW 123d

2006 VW Touareg R5
1989 Audi 90 2,3 Quattro
1971 411E Variant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har en 1.9 TDI og hadde akkurat samme opplevelsen av treig bil: dabbet av i oppoverbakker etc. Jeg renset luftmassemåleren med litt dopapir og Q-tips dyppet i whitespirit, og motoren ble som ny. Jeg renset også litt opp i luftinntaket når jeg først var inni der: fjernet litt rusk og rask og oljet en fjerbelastet ventil som var inni der og som gikk treigt, men jeg vet jo ikke om det hadde noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår