Gå til innhold

Chevrolet 1970 rekkesekser med 3-trinns manuellkasse

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg bytter motor i min 1970 Chevrolet Chevelle. Fra orginal rekkesekser med manuell 3-trinns kasse til V8 og automat.

Er det noen som vet om gammelmotoren er salgbar eller er det bare å dumpe den på skroten?

Evt hva motor og kasse heter?

2000 Volvo S40 1,8i

1999 Volvo V70 2.0LT

1970 Chevrolet Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si først at 70-72 chevelle er favorittene mine!

ingen Chevrolet motor fortjener å havne på skroten, sikkert noen som

orginal restaurerer som er interessert.

motoren du har ble kallt "Turbo-Thrift 250", på 155 hester.

girkassa er en Muncie 3-speed, forutsatt at det er orginal delene som sitter i...

So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2?

"Why is it a pair of panties but just one bra?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1970 Chevelle er min favoritt, så i mai hentet jeg en rusten 4-dørs hardtop som skal pusses opp. Den blir nok ikke ferdig med det første, men noe moro må man ha underveis. :-)

Er i full gang med motorbytte nå og deretter blir det overhaling av bremsene. Nye bremsbånd i første omgang, men blir nok oppgradering til skivebremser og bremseservo etter hvert. Deretter litt kjøring før høsten setter inn.

Allpro her på forumet hjelper meg og torsdag regner vi med at nymotoren er på plass og kan fyres opp.

Vinterens prosjekt er rammeløfting og rustsveising. Mye drittarbeid, men håper den blir lekker etter hvert...

Noen som vet om styresnekke fra Opel, f.eks Senator, passer på Chevellen?

2000 Volvo S40 1,8i

1999 Volvo V70 2.0LT

1970 Chevrolet Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider