Gå til innhold

Turbokonvertere 3,0l 24v fra 960, hva trengs?

Ranger emnet

-TORE-

Anbefalte innlegg

Har en komplett sekser fra 960 stående å støve ned.. Går med noen planer om å turbokonvertere denne med tiden.

Motoren kommer til å bli i daglig bruk + litt "glafs" enn gang iblant.:)

Det jeg lurer på er hva som må gjøres om på motoren? Bunndel, topp osv..??

Hvilken turbo egner seg best til denne motoren?

Blir vel datasprut, men går d å bruke orginal sprutn inntil videre??

Snakker ikke om noe værsting motor, men en motor som er holdbar å tåler å bli brukt. Men ikke dyrest mulig..:)

Ønsker svar og tips fra folk med erfaring på området.

VOLVO The intelligent choice

----------------------------

81 Volvo 242 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen fra Rindal hadde vel original bunn bortsett fra dreide stempel? Eieren henger her, han vet det bedre, Volvo/Pug elns.

S80 T6 grenrør og 2stk 16T feks, eller 18T som 242-T6 brukte.

Original sprutet vil de fleste si ikke går, tror det var diskusjon med han som har den orange S90'n innpå her ang det.

Du får da datasprut som funker til 5-6 laken, trenger ikke å være Autronic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det du trenger for å lage en twinturbo. er bare lavcomp stempel som mangler. kan få kjøpe det av meg. turbo, grenrør, alt av trykkrør, og ic for twinturbo. da har du et oppsett for 400 driftsikre hjulhester.

Volvo xc70 Bmw E46 320DT

volvo 242R6 540hk og 634Nm på hjulan.

Volvo 360 sladdevogn(Død)

Peugeot 405 T16x4

Peugeot 405 Mi16. Toyota celica 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan høre med DaButcher http://www.bilforumet.no/prosjektforum/71995-dabutcher-volvo-242-prosjekt-242r6-twinturbo.html Han holder på med twin turbo til sin 6er

Jeg bytter hele N/A motoren mot en overhalt lavkomp sekser, skrur på turboer+++, custom collector/downpipe, et par Y rør til innsug, skru på intercooler+++...

Jeg kjøper altså motoren ferdig overhalt med lavkomp stempler i (ikke neddreide stempler, men fra v70 elns)

Lenke til kommentar
Del på andre sider