Gå til innhold

Bremser til TT - trenger mekkehjelp, tips og råd:)

Ranger emnet

le0n

Anbefalte innlegg

Må til og bytte klosser og skiver bak på TT'n, og jeg har lite ærfaring med skruing generelt.. Så jeg har aldri skiftet bremser på noe bil tidligere, men ser ikke for meg at det er så veldig vanskelig. Hva sier dere?

Kikka på mekonomen etter deler, og siden TT'n har varsling når bremsene blir for slitt så reagerte jeg på at klosser med varsling kun var tilgjenglig på frembremsene.. Er det bare fremme det er varsling kanskje? Vist det er bak så burde det uansett ha varslett, så da fungerer uansett ikke dette:)

Er det noen som har noen klosser og skiver og annbefale?

Det er ikke noe banebil, og jeg er i grunn svært fornøyd med bremsene så det holder med effekt tilsvarenede orginal.

:: Bremsene bak på venstre dekk gikk varme i sted, kun på en kort tur med rolig kjøring, som også resulterte at felgen gikk ganske varm, men bilen triller helt fint så det virker ikke som at brekket henger eller noe.. Hva kan dette være? ::

EDIT: Trenger jeg monteringssats når jeg skal sette på nye bremser? Er det lurt og skifte ABS sensor bak og når jeg er i gang, eller spiller det ingen rolle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må til og bytte klosser og skiver bak på TT'n, og jeg har lite ærfaring med skruing generelt.. Så jeg har aldri skiftet bremser på noe bil tidligere, men ser ikke for meg at det er så veldig vanskelig. Hva sier dere?

Kikka på mekonomen etter deler, og siden TT'n har varsling når bremsene blir for slitt så reagerte jeg på at klosser med varsling kun var tilgjenglig på frembremsene.. Er det bare fremme det er varsling kanskje? Vist det er bak så burde det uansett ha varslett, så da fungerer uansett ikke dette:)

Er det noen som har noen klosser og skiver og annbefale?

Det er ikke noe banebil, og jeg er i grunn svært fornøyd med bremsene så det holder med effekt tilsvarenede orginal.

:: Bremsene bak på venstre dekk gikk varme i sted, kun på en kort tur med rolig kjøring, som også resulterte at felgen gikk ganske varm, men bilen triller helt fint så det virker ikke som at brekket henger eller noe.. Hva kan dette være? ::

EDIT: Trenger jeg monteringssats når jeg skal sette på nye bremser? Er det lurt og skifte ABS sensor bak og når jeg er i gang, eller spiller det ingen rolle?

såvidt jeg vet, sitter det kun føler (varsling ved slitte bremmser) på venstre side fremme!

var jeg deg ville jeg kjøp Black Diamond skiver og Ferodo DS2500 klosser, koster ikke så mye mer en org.

men det ser jo kanskje lite lurt ut med slissa/borra skiver bak, og ikke fremme!

jeg har værtfall kjøpt de bremsene rundt hele min, og jeg er super fornøyd!

tror ikke det skal være nødvendig og skifte abs sensoren, og hva mener du med monteringssats?

det du derimot må ha ved bremseskift, er noe a`la dette:

http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=500&iItemId=103902

for og presse stempelet i calipperen tilbake!

jeg har et slikt sett, som jeg kan ta med til lofthus, hvis du ville lånt det! jeg kommer tilbake til lofthus i kveld!

kan sikkert hjelpe deg og bytte bremsene også, hvis du er usikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monteringsatts er alle de små metal greiene som holder klossen på plass, er forsåvidt greit å kjøpe det, da de gamle kan ha rusta og bli ødelagt når du demonterer de, og er de like hele så har du sett til neste gang du bytter :)

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleng ut noen linker da, hvor de selger bremser:)

Buzz: Konge det, skal gi deg en lyd vist jeg trenger hjelp eller utstyr:)

ta en telefon til:

http://www.autopower.no/

kjöpte mine der, rask levering, og kjempe hyggelige folk!

jeg fikk 10% rabatt på alt gjennom vwaudi-club

er du medlem der?

edit: har med meg det settet til stemplene i calipperen, så trenger du det gi en lyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ring kollevold.no, de selger ferodo. kjører selv med Ferrodo DS 2000 med orginale skiver, funker som bare det,. er de beste klossene jeg har kjørt med. har kjørt i timesvis i Tyskland med de, funker meget bra også ved mye oppbremsning.

det sitter ingen varslingsføler om slitte klosser/bremser på tt nei. ABS føleren byttes kun når den er "død".

hilsen Ole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ring kollevold.no, de selger ferodo. kjører selv med Ferrodo DS 2000 med orginale skiver, funker som bare det,. er de beste klossene jeg har kjørt med. har kjørt i timesvis i Tyskland med de, funker meget bra også ved mye oppbremsning.

det sitter ingen varslingsføler om slitte klosser/bremser på tt nei. ABS føleren byttes kun når den er "død".

hilsen Ole

jeg var i kontakt med kollevold når jeg skulle ha bremsene mine!

men kjøpte hos autopower, da de har nøyaktig samme prisene som kollevold, men fikk 10% hos autopower, gjennom vwaudi-club`en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider