Gå til innhold

Golf III Cabrio "Keep it as ORIGINAL as you have to"

Ranger emnet


Zpike25

Anbefalte innlegg

Har nå (endelig) kommet meg igang med å installere nytt anlegg i bilen min.

 

Utfordringen står nå i å finne utsyr å montere som bare lar seg slotte på plass i alle hull UTEN å måtte modde hele bilen. (har jo allerede gjort det da, men....)

 

Skal prøve å få oppdatert med bilder og spec. i løpet av helga.

Zpike

 

1994 VW Golf III cab (Selges)

1989 VW Golf II (Spiker)

1983 VW Golf II (x-dama sin bil nå)

1978 VW Golf I GTI (solgt)

1978 Ford Capri 2,8 I (mulig Spiker, vet ikke lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker.

 

Gleder meg til å få laget alt ferdig. Kan nesten ikke vente på å bruke hele vinteren på tuning av anlegget, for så å komme på treff å justere alt om igjen... Hehe

 

Har allerede noen bilder klar, men skal lese litt på hvordan man laster inn bilder slik at de vises direkte på siden, og ikke bare i en link.

 

Sitat: ".......Barndommens gleder er store...."

Zpike

 

1994 VW Golf III cab (Selges)

1989 VW Golf II (Spiker)

1983 VW Golf II (x-dama sin bil nå)

1978 VW Golf I GTI (solgt)

1978 Ford Capri 2,8 I (mulig Spiker, vet ikke lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å laste inn bilder er ikke spesielt vanskelig. du lager deg en bruker på feks http://www.photobucket.com

så laster du opp bilder på brukeren din. når bildet er lastet opp inne i photobucket så kopierer du url andressen på bildet.

deretter trykker du på go advanced ved siden av post knappen. dette gjør du der du skriver innlegg.

 

så trykker du på dette ikonet: insertimage.gif

deretter kopierer du url adressen til bildet inn i ruta du ser.

 

da vil bildet ditt bli vist i tråd.

Vw passelat 1,8 1999 mod

Kenwood, Pioneer, Focal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

evt. Keep it as original as you have TO

 

Joda jada joda.....

 

Er vel ikke konge i Engelsk rettskrivning heller, men tatt til etterretning.

 

Endring kommer.

Zpike

 

1994 VW Golf III cab (Selges)

1989 VW Golf II (Spiker)

1983 VW Golf II (x-dama sin bil nå)

1978 VW Golf I GTI (solgt)

1978 Ford Capri 2,8 I (mulig Spiker, vet ikke lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rektig!

 

Hørt noe rykter om hva du skal i denna golfen din via en felles bekjent ja!

 

Ja. Gidder ikke no mere dritt.

Nå skal alt byttes ut så jeg kan få noe premiering.

 

Er lei av å havne på nest siste plass i alle konkurranser. For det er vel ikke min feil at jeg bare har brukt jallamekk utstyr.

 

Skal bli den fineste Golf III Caben som stiller til sommeren. (Kanskje)

 

Er jo PR-kåt, så da må jeg vel få litt dekning i Autofil, MaxPower, Lyd og Bilde.... etc. etterhvert. Så kan jo du oxo etterhvert få deg det jeg skal ha i bilen, og da blir gjengen vår kongene på haugen??:respect

Zpike

 

1994 VW Golf III cab (Selges)

1989 VW Golf II (Spiker)

1983 VW Golf II (x-dama sin bil nå)

1978 VW Golf I GTI (solgt)

1978 Ford Capri 2,8 I (mulig Spiker, vet ikke lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe.... sier noe... Blir kremutstyr i kjerra mi og da :) Bare penga renner inn... fast jobb på gang og greier nå så!

 

Dobbling av lønn bare ;)

 

Gratulerer.

Men nå skal jeg ut å tjene inn noe av det jeg har brukt opp av penger i sommer.

 

Sitat: "...må kjøre MaxiTaxi for å ha råd til alt dette av stereobygg..."

Zpike

 

1994 VW Golf III cab (Selges)

1989 VW Golf II (Spiker)

1983 VW Golf II (x-dama sin bil nå)

1978 VW Golf I GTI (solgt)

1978 Ford Capri 2,8 I (mulig Spiker, vet ikke lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilket utstyr er det du skal ha? og hvilke merker er det går i?

 

gleder meg til å se bilder:m'm:

 

Ja, det blir vel Morel, og annet fra Norsk Elektroakustikk (http://www.morel.no).

 

Bilder kommer i morgen tidlig.

 

Sitat: "...på jobb..."

Zpike

 

1994 VW Golf III cab (Selges)

1989 VW Golf II (Spiker)

1983 VW Golf II (x-dama sin bil nå)

1978 VW Golf I GTI (solgt)

1978 Ford Capri 2,8 I (mulig Spiker, vet ikke lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt om bilen:

 

1994 Golf III Cabrio med "kjip" original 1,8 monojetronic motor.

Kjøpt inn 13.08.04, Brukte den første tiden til å få fikset det mest prekære av mekanikk, samt utført STOR service på bilen. (Var vel ikke byttet olje på 3 år/40 000 km.)

 

Fant fort ut at Cabrioleter ikke er lette å bygge i, for mere lydtap enn taket skal man lete lenge etter. I tillegg viste det seg etterhvert at vanlige midler ikke holder for slike kreasjoner. Så en feit basskassei Bagasjerommet blir det garantert ikke.... (as if..)

 

Våren 2005 byttet jeg understell, bremser, girkasse og eksosanlegg i tillegg til at jeg snekret/støpte noe i bagasjerommet og satte inn et "billig" komposett fra MDS. Fant oxo den feiteste største mest åpne fangeren jeg kunne og monterte den og Blått Undercarkit på bilen.Skaffet tak i en RF amp og 2 x 15" fra EMphaser, og tenkte det skulle bli bra. (Det endte med en skuffende 5 plass på Utfordrer 40k) Fant da ut at EMMA folkene bare ville at ting skulle lages etter spesielle regler, og (kanskje) ikke etter at bilen skulle kunne brukes med taket av. So.....

 

Høsten 05 flyttet jeg sørover for å studere, så prosjektet havnet litt på is... Slik det jo vanligvis gjør når man ikke lengre har 3000-5000,- pr. måned å bruke på det.

 

Vinter/Vår 05/06 måtte jeg dessverre avskilte bilen (dårlig økonomistyring), og prosjektet så ut til å være på meget tynn is. Var 3-4 ganger inne på autodb for å legge inn annonse, men klarte bare ikke tanken på å miste bilen min....

 

Sommer 06 Har jeg jobbet som en galning for å få skilt på bilen, EU_godkjenne den og få litt farge i lakken igjen. I tillegg har jeg måtte skaffe tak i helt nytt frontsystem, for lyd skal vi ha. Da valgte jeg like godt å hoppe over i den klassen som kalles HighEnd. Var rett og slett lei av å måtte kjøre rundt med lyd av papp.

 

Så nå bygger jeg litt sammen med min Bror, og han må vel være den beste jeg noen sinne har sett når det kommer til støyisolering.....

 

Bilder kommer. Just you wait and see.

 

P.S. vil anbefale det oppsettet jeg har nå til alle som skal bygge lyd i en Golf III/VI.

 

Sitat: "........zzzzzzzzøvnig......."

Zpike

 

1994 VW Golf III cab (Selges)

1989 VW Golf II (Spiker)

1983 VW Golf II (x-dama sin bil nå)

1978 VW Golf I GTI (solgt)

1978 Ford Capri 2,8 I (mulig Spiker, vet ikke lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår