Evisu Skrevet Oktober 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2003 Hjelp !! Har nettopp hatt bilen på verksted for å skifte servotannstang.. Når dem skulle ta forstillingskontrollen, så fikk dem ikke bilen oppå, den er altfor lav.. Dem prøvde også på andre verksteder.. Hva gjør jeg?? Siter -94 VW Polo 1,3 -99 VW Golf IV 1,9 TDI (solgt) -92 VW Polo G40 (solgt) -83 VW Polo 1,1 (vinterbil, vraket) -95 Audi A4 1,8 Turbo (solgt) -87 Peugeot 205 GTI 1,9 (solgt) -87 Peugeot 205 XR 1,3 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breda Skrevet Oktober 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2003 Du bytter til orginalfjærer. Da glir den rett oppå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet Oktober 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2003 Originally posted by Delta Du bytter til orginalfjærer. Da glir den rett oppå. Ja tipper nok at dette er aktuelt ja. Har du ikke justerbart da? heis den bittelitt... Min er akkurat så det går med forstillingskontroll.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evisu Skrevet Oktober 7, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2003 jeg har ikke original fjærene :( Siter -94 VW Polo 1,3 -99 VW Golf IV 1,9 TDI (solgt) -92 VW Polo G40 (solgt) -83 VW Polo 1,1 (vinterbil, vraket) -95 Audi A4 1,8 Turbo (solgt) -87 Peugeot 205 GTI 1,9 (solgt) -87 Peugeot 205 XR 1,3 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evisu Skrevet Oktober 7, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2003 Originally posted by NoLimit Ja tipper nok at dette er aktuelt ja. Har du ikke justerbart da? heis den bittelitt... Min er akkurat så det går med forstillingskontroll.. akk ja, har justerbart.. men mangler verktøyet som man skal justere med.. Siter -94 VW Polo 1,3 -99 VW Golf IV 1,9 TDI (solgt) -92 VW Polo G40 (solgt) -83 VW Polo 1,1 (vinterbil, vraket) -95 Audi A4 1,8 Turbo (solgt) -87 Peugeot 205 GTI 1,9 (solgt) -87 Peugeot 205 XR 1,3 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AimPoint Skrevet Oktober 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2003 hør litt med verksted rundt om. Sleit som Fxxx jeg oxo, men fant et til slutt som var hjelpsom, mange vill ikke ta bilen engang! Siter Audi A4 1,8tq __________________________ x - Audi A4 1,8Turbo Avant x - Golf Mk1 1,8GTI x - Austin Mini 1275 GT Clubman x - Morris Mini 1000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Oktober 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2003 Om du senker en bil, så skal du ta forstillingskontroll etterpå. Så hva er da poenget med å ta forstillingskontroll når bilen er senka f.eks 60mm, også senke den 80mm.. Det må da være noen som får bilen inn til forstillingskontroll? Jeg sleit også med det, men det ordnet seg hos et verksted.. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Oktober 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2003 Etter et tanstang bytte trenger du ikke forstillings kontrol, kun spissing.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Oktober 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2003 Originally posted by Mr.X Etter et tanstang bytte trenger du ikke forstillings kontrol, kun spissing.. Og for å få justert spissing gjør man ??:rolleyes: Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Oktober 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2003 Originally posted by Mondeo Og for å få justert spissing gjør man ??:rolleyes: Tar det gamle apperate som man måler mellom forhjulene,burkes blantannet til transit der jeg jobbe. Da står bilen på gulve å man setter den mot hjulene på vær side, så ser men ned i ett hul i den ene enden og vips så ser man en strek på den ande.. Så stiller men på skalaen slik at den ene streken kommer overens med den som er i hulle og da leser man av gradene på spissingen, kontroler så opp i databoken hva som er de rette tallen til den bilen og juster på endeledd så den kommer innfor kravene.. OBS! husk og ha ratte rett..;) Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw_power Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 alle biler går opp.. det er bare nnoen dårlige mekanikere/slappe har hatt 4-hjuls kontroll på en corrado med 17 tommere og senket 80mm++ og det gikk fint.. så be dem legge god viljen til så går det fint og glem å heise den igjen!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 Originally posted by vw_power alle biler går opp.. det er bare nnoen dårlige mekanikere/slappe har hatt 4-hjuls kontroll på en corrado med 17 tommere og senket 80mm++ og det gikk fint.. så be dem legge god viljen til så går det fint og glem å heise den igjen!!! Tøys og tull, det er selve måleapparatene som er begrensningen! Det finnes mange typer og noen har en tverrgående laserstråle foran/under bilen! Hvis overhenget er langt, og bilen i tillegg er lav, kan det bli store problemer på enkelte apparater! Har selv demontert fangere og spoilere, men uansett så skjer det at man må gi opp! Men hør litt rundt om hva slags type apparat de forskjellige verkstedene har! Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw_power Skrevet Desember 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2003 Originally posted by Mondeo Tøys og tull, det er selve måleapparatene som er begrensningen! Det finnes mange typer og noen har en tverrgående laserstråle foran/under bilen! Hvis overhenget er langt, og bilen i tillegg er lav, kan det bli store problemer på enkelte apparater! Har selv demontert fangere og spoilere, men uansett så skjer det at man må gi opp! Men hør litt rundt om hva slags type apparat de forskjellige verkstedene har! beisbarth sitt 4hjuls måling med ir stråler og elektronisk dreie skiver har automatisk spoiler program!!!! alle vw audi verksteder skal ha den. den er med i samlinga av vag verktøy!!! så shut the fuck up og snakk heller om noe du har peiling på og det er i hvertfall ikke bil!! så ta turen til et vw audi verksted neste gang du skal gjøre noe med den stygge mondeoen din!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2003 Originally posted by vw_power beisbarth sitt 4hjuls måling med ir stråler og elektronisk dreie skiver har automatisk spoiler program!!!! alle vw audi verksteder skal ha den. den er med i samlinga av vag verktøy!!! så shut the fuck up og snakk heller om noe du har peiling på og det er i hvertfall ikke bil!! så ta turen til et vw audi verksted neste gang du skal gjøre noe med den stygge mondeoen din!!! Wow.. Ja vel så alle som skal ta hjulstillingskontroll gjør det på merkeverksted.. Nå la ikke jeg i første omgang merke til at dette var i DKW forumet, brukte view new posts, men greit det, kan holde kjeft jeg! Peiling på bil, tja.. kommer jo an på hva man mener med bil;) Uansett så kommer jeg i hvert fall ikke til å bruke VAG verkstedet her samme hva slags bil jeg skal ha reparert! Beisbarth har vi selv, men det er billigutgaven med ledninger, fungerer greit i 499 av 500 tilfeller det også! Og hvis den stygge Mondeoen mot formodning skulle trenge noen reparasjoner, noe jeg ser som svært usannsynlig, :D så får jeg se om jeg finner noen med peiling! Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2003 Originally posted by vw_power beisbarth sitt 4hjuls måling med ir stråler og elektronisk dreie skiver har automatisk spoiler program!!!! alle vw audi verksteder skal ha den. den er med i samlinga av vag verktøy!!! så shut the fuck up og snakk heller om noe du har peiling på og det er i hvertfall ikke bil!! så ta turen til et vw audi verksted neste gang du skal gjøre noe med den stygge mondeoen din!!! hårsår eller? vet mondeo har peiling så han vet hva han snakker om.. Kanskje de ikke trenger slikt utstyr på verkstedet hans da det ikke kryr av senka poloer og golfer med rs front og 120 mm senking.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg