Gå til innhold

Vurderer å kjøpe BMW 3-serie

Ranger emnet

b1rken

Anbefalte innlegg

Jeg skal nå kjøpe min første bil, og jeg er veldig keen på en BMW 318. Synes bilene ser utrolig stilige ut, men jeg har hørt mye dårligt av dem. Har blitt fortalt at BMW tar litt for mye ut av motorene sine, og at de derfor ikke varer så lenge, og en ender opp med en haug av utgifter på bilen. Er redd for at om jeg kjøpe noe annet enn BMW, så vil jeg trege senere, men så er jeg også redd for å ende opp med masse utgifter på bilen. Har ikke så mye peiling på bil generelt, og jeg lurer på ca hvor langt går 318ène? Når begynner problemene, hvilke problemer er det?

På forhånd takk,

-b1rken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med bmw sine motorer, er at de er

veldig holdbare så lenge man kjører den varm før man pisker den.

Jeg vet ikke om noen spesielle km tall hvor ting begynner å takke for seg.

BMW har vunnet masse priser for engine of the year, og det er ikke uten grunn. De har fått et ufortjent dårlig rykte for svake topper pga de gamle rekkesekserene. For der er toppen lang, og den er i aluminium. Så hvis den ikke kjøres ordentlig varm, blir toppen fortere varm enn blokka og slår seg.

Jeg ville kjøpt en 320 hvis jeg var deg. Da får du rekkesekser. Hvilken årsmodell skal du ha?

Jeg har kjørt bmw i et halvt år nå, og den har vært veldig driftsikker. Nå står telleren på 254000, uten at den bærer noen preg av det.

Så kan det nevnes at Bavaria i Haugesund er definisjonen på god kundeservice, de behandler deg like bra om du kjøper en tennplugg eller om du kjøper en ny 325i. De er kjappe med å få tak i deler, og de sender ofte delene i posten hvis du spør om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå kjørt rundt 20000km med min 318i siden jeg kjøpte den. totalt er den gått ca 144000km, har ikke hatt et eneste problem annet en slitedeler, det vil si et par foringer og filter og slikt tøv. Æ jeg er ikke redd for å plante gasspedalen i dørsken heller... Så kan ikke si annet enn at 318i er solid som bare det! Er til og med orginal clutch på bilen, å den er enda stram og fin. Men hvist man ikke er nøye med vedlikehold, slik som olje og filter osv, så kan det nok gå rett vest.... jeg har M43 motoren med kjede, de tidligere 318i med reim var vist ikke noe å satse på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv en Bmw 318i (e36),og er godt fornøyd med

den.Eneste som det var med den,var at jeg måtte skifte

ut litt deler i begynnelsen.Men etter det,så har det ikke

vært noe særlig problem med den ;).

Så det er nokk ikke det dårligste bilkjøpet du gjør.

Men vis du har tenkt å bruke en del penger på bil,så

ville jeg heller ha kjøpt en 320i eller noe slikt ;).

Audi a4 1.8 tq 2004 mod

xAudi a6 1.8t 2002 mod

xAudi A8 2.8 Quattro 1997 mod

x Audi 100 2.2 1983 mod

x Bmw 318i 1993 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider