Gå til innhold

Kjøp av SUB!

Ranger emnet

Celica lover

Anbefalte innlegg

Har tenkt på å kjøpe meg et par subber, så har jeg sett noen som jeg likte, men lurte bare på om det ville være et godt kjøp? noen som har noe å si? å burde jeg kjøpe 10" eller 12" med tanke på lyd?

Pioneer TS-W251R

http://www.pioneerelectronics.com/pna/v3/pg/product/details/0,,2076_310069927_297585071,00.html

Pioneer TS-W301R

http://www.pioneerelectronics.com/pna/v3/pg/product/details/0,,2076_310069927_297677103,00.html

Les signaturreglene: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 10" sub, og er nå fornøyd med det, den er kjapp og stram. Går du for to 10" tror jeg ikke du blir skuffet. Vet mange bruker 2 stk 12", men det synes nå jeg blir litt overkill.

Det hele bunner vel i hvilken stil du liker. Er det viktig for deg å ha monstermye bass, er vel 12" noe for deg.

Har hørt at 10" er raskere enn 12", men skal ikke skrive det i stein, er sikkert noen her som vet bedre.

Ikke overraskende anbefaler jeg Dynabel sine DY9410 eller DY9412

http://www.mamut.com/controls/shop/shops/4/standardplist.asp?wwwalias=dynabel&subgid=106&gid=103

Da får du gode elementer som tåler mye, for en billig penge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan gå god for Dynabel 9410 i hverfall ja.. aldri hørt de pioneer subbene, men pioneer er jo kvalitetsprodukter det, så det er neppe ett dårlig kjøp.

men uansett hvilken type sub du velger, så er monteringen, altså kassa og plasseringa i bilen, samt strømforsyning veldig viktig.

sørg for å ha en kraftig nok forsterker som får nok strøm.

Pug 306 - min første Løve

Focal - Piooneer - Dynabel - Installbay -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 10" sub, og er nå fornøyd med det, den er kjapp og stram. Går du for to 10" tror jeg ikke du blir skuffet. Vet mange bruker 2 stk 12", men det synes nå jeg blir litt overkill.

Det hele bunner vel i hvilken stil du liker. Er det viktig for deg å ha monstermye bass, er vel 12" noe for deg.

Har hørt at 10" er raskere enn 12", men skal ikke skrive det i stein, er sikkert noen her som vet bedre.

Ikke overraskende anbefaler jeg Dynabel sine DY9410 eller DY9412

http://www.mamut.com/controls/shop/shops/4/standardplist.asp?wwwalias=dynabel&subgid=106&gid=103

Da får du gode elementer som tåler mye, for en billig penge.

Hadde vel egentlig tenkt meg noen blå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan gå god for Dynabel 9410 i hverfall ja.. aldri hørt de pioneer subbene, men pioneer er jo kvalitetsprodukter det, så det er neppe ett dårlig kjøp.

men uansett hvilken type sub du velger, så er monteringen, altså kassa og plasseringa i bilen, samt strømforsyning veldig viktig.

sørg for å ha en kraftig nok forsterker som får nok strøm.

har fått greie på dette med volum regning og sånt... 600 liter luft pr. kvadrat meter eller no...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha ÉN 10" som spiller høyere, trykker mere, og spiller penere enn de fleste 12" så kjøp en JL Audio 10w7 ;)

Jeg har det i bilen, å den spiller HØYT! Pent, og raskt. Og har en syk slaglengde ;)

Veier 16,3kg doh :P

Fiat Scudo 2.0 10mod

VW Transporter T4 2.5TDI 01mod

VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider!

Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går god for den JL Audioen, har 10W6v2, forgjengeren til 10w7, og det er et glimrende element, som spiller sinnsykt bra, rask og presis sub, som flytter myye luft :)

Blå? hmm, ikke for å slenge med leppa her, men synes nå ikke det er noe til kriterie å gå etter. Litt teit om du spør meg hehe ;) Ikke bli sur på meg nå, er bare mine tanker om den saken da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider