Gå til innhold

Dynamostøy, ekstra jording, (har jeg drept dynamoen nå?)

Ranger emnet

polarpanther

Anbefalte innlegg

Hei, nå har jeg, som jeg leste i en annen post her, jordet spilleren godt.

La en kabel fra et originalt jordingspunkt framme i bilen, til sjassiset på spilleren. Det ble ikke noe forskjell på støyen, den er der fortsatt. Går opp i frekvens med turtallet.

Bake har jeg separate jordingskabler på begge forsterkerene rett fra batteriet. batteriet er originalt montert i bagasjerommet, så jeg fant ut at jeg like gjerne kunne legge jord rett på det.

Har like tykk kabel fra jord som fra + bake, så tror ikke problemet ligger der.

Kan det rett og slett være en fillespiller jeg har?

Bruker en Sony Explod CDX-L380X.

Btw. fixa memoryen, var bare å bytte om på rød og gul, slik at det ble rød mot rød, og gul mot gul. Forrige eier hadde kobblet dette feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har du noen høytalere koblet på utgangen på spilleren, eller går alle på forsterkerene? På min så er støyen borte om jeg kobler dem på spilleren, men er støy når jeg har de på forsterkeren. Med andre ord, en gåen utgang fra spilleren..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd en annen spiller med samme resultat.

Har ikke strømkabelen til stereoanlegget liggende i samme kanal, har batteriet bake. Er en kabelgate signalkabelen går i, som ligger langs kanalen på bilen. I denne gaten går det jo en del andre kabler da, tipper det er strøm i de fleste av dem. Så det er jo mulig at signalkabelen plukker opp moe der da.

Har en extra kabel liggende, så skal prøve den nå, legge den på utsia av bilen, så får vi se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kjøpt ny jordingskabel til dynamo, den som er montert originalt er jo på størrelse med en liten høyttalerkabel. Merkelig, strømkabelen er jo 4 ganger så tykk som jordkabelen. Nå regner det, så gidder ikke gå ut å skru nå, men har et lite spm.:

Har et originalt jordingspunkt bak sparkedekselet framme på høyre side. Blir vel ca. 1 til 1.5 meter kabel fra dynamoen bak til dette punktet, er det greit om jeg legger jord fra dynamoen til dette punktet, eller bør jeg finne noe som er nermere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider