Gå til innhold

For høy CO, hva kan være feil?

Ranger emnet

ovlov86

Anbefalte innlegg

Hei, var på EU kontroll i går, og fikk 2'er feil på utslipp, CO-verdien er for høy. Bilen har stått stille i nesten ett år, men sviver fint, og har fått nye tennkabler, tennplugger, rotor, fordelerlokk, luftfilter, oljefilter og olje.

Bilen er en 1993 modell Ford Scorpio, med 2,0 DOCH motor,

Noen som har ideer om hva som er feil?

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da ville jeg basere meg på å fylle V-Power og/eller Redex på tanken for å rense opp litt og kjørt en laaaang tur... Kan være nok til å krype under.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redex? Hva er det?

Finnes det ikke 'katalysator' på flaske som skal hjelpe litt til, i tilfeller som dette?

Redex er et rensemiddel som man blander i bensintanken og som hjelper til med å rense dyser etc... et av de få produktene av den typen jeg har sett som faktisk virker. Jeg har ihvertfall brukt det og senket CO på en gammel Ascona med 1.4,fra 5 blank til 3.6 på 30 mil gassing med det i tanken. Den gikk tilogmed på tomgang etterpå. Og det var den ikke bortskjemt med før jeg fylte...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde stor CO på taunusen min på EU. Tok bare av en vacuumslange på innsuget å stappa den nedi ei 0.5liters flaske halvfull med vann å lot den suge til seg vannet for å rense bort litt koks/sot. Var alt som skulle til det...

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken av de? :afro

Diesel Treatment

Redex Petrol Treatment

Lead Replacement

Petrol Injector Treatment

Redex Stop Smoke

Redex Engine Flush

Redex Oil Stop Leak

Redex Oil Treatment

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider