Gå til innhold

For høy CO, hva kan være feil?

Ranger emnet


ovlov86

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 5 years later...

Hiver meg på her, fikk LAV lambdaverdi og HØY CO-verdi 4%. Hva kan jeg gjøre for å komme gjennom? Har blitt foreslått luftfilter, nye plugger, evt ny lambda og/eller luftmengdemåler.

Hadde det hjulpet med Redex for meg og, og finnes denne enda? Ser postingene jeg henger meg på her er fra 2007...

 

Jeg har hatt problem med laaaaat motor tidligere på denne bilen og mye gul motorlampe, og det viste seg å være luftmengdemåler. Kjøpte en på eBay, men kanskje denne ikke er 100% siden motorlampa lyser av og til, men bilen går tilnærmet normalt. Kan det være at luftmengdemåleren ikke er bra lenger, og derfor COen har blitt så høy?

 

Takknemlig for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på her, fikk LAV lambdaverdi og HØY CO-verdi 4%. Hva kan jeg gjøre for å komme gjennom? Har blitt foreslått luftfilter, nye plugger, evt ny lambda og/eller luftmengdemåler.

Hadde det hjulpet med Redex for meg og, og finnes denne enda? Ser postingene jeg henger meg på her er fra 2007...

 

Jeg har hatt problem med laaaaat motor tidligere på denne bilen og mye gul motorlampe, og det viste seg å være luftmengdemåler. Kjøpte en på eBay, men kanskje denne ikke er 100% siden motorlampa lyser av og til, men bilen går tilnærmet normalt. Kan det være at luftmengdemåleren ikke er bra lenger, og derfor COen har blitt så høy?

 

Takknemlig for svar

Lav Lambda og høy CO = får for mye bensin. Rent luftfilter er ikke feil, men det er nok luftmengdemåleren som er hovedsynderen.. da går den i "fett nok"-mode og blir grenseløst lat, og lampa lyser. Og den blir tørst... :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Takk for svar, fikk bilens CO-verdi godkjent idag. Jeg byttet luftmengdemåler (kjøpte på eBay til en brøkdel av prisen hos Opel), byttet luftfilter og plugger, samt fylte på en flaske STP injector cleaner og kjørte bilen god og varm før jeg dro til verkstedet for måling. Det var fortsatt litt over godkjent verdi, men de slapp meg gjennom, da det var så nære.

 

Takk for gode svar, det var nyttig!

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår