Gå til innhold

For høy CO, hva kan være feil?

Ranger emnet


ovlov86

Anbefalte innlegg

Hvilken av de? :afro

Redex Petrol Treatment... Knallrød guffe. En halv flaske på 50 liter. Er omtrent dobbel dose av anbefalt,men det funker raskest med den mix'en. Fare for at man røyklegger distriktet,bare så det er sagt...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hadde vært topp det... Hvor mye koster en flaske?

 

tror de ligger på rundt 100-lappen flaska, eller så hørte jeg av en kompis som hadde vært på EU-kontroll å fått tips om at hvis han hadde problemer med for høye CO-verdier på målingene så gikk det ann å helle rødsprit på tanken for bilen skulle til måling. for da gikk det som regel greit :P (husker ikke doserings forholdet akkuratt sånn i farta)

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å fylle på litt E85 for å senke CO?

Jepp...men man risikerer at alkoholen renser opp i hele tanken etc for gammel møkk...og da går jo bare det et sted,nemlig pumpa og dysene... så man bør ikke teste det dagen før kontrollen akkurat. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det kan ha noe å si, men jeg synes bilen sviver for høyt på tomgang, nesten 1200 rpm, og den skal ligge på ca 900 i følge manualen. Er det kanskje pga automatchoke eller noe? Men skal choken bli aktivert når det er 30 grader ute og?

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det kan ha noe å si, men jeg synes bilen sviver for høyt på tomgang, nesten 1200 rpm, og den skal ligge på ca 900 i følge manualen. Er det kanskje pga automatchoke eller noe? Men skal choken bli aktivert når det er 30 grader ute og?

 

Det kan være den gjør det helt til motoren er blit varm, om sommeren så går jo det litt fortere. Men det er ikke unormalt om automatchoken står på når du starter bilen, spesielt ikke om den har stått i skyggen enstund eller over natta.

Men hvis det ikke gir seg når bilen har stått en stund og nådd vanlig arbeidstemp. så kan det være at automatchoken aldri kutter ut, men bare blir liggende å "choke"

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor burde han ha co-skrue når han har mapsensor, lambda osv osv?

 

 

Jeg har det på min Polo G40 med Digifant/Bosch L-Jetronic. Denne har også map-sensor og lambda. Co-pot brukes til grunn-innstillingen av motoren, akkurat som du justerer tenningen selv om du har elektronisk tenning......

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår