Gå til innhold

retting av kanal..

Ranger emnet

FX2000

Anbefalte innlegg

det er et genialt verktøy, uten tvil, men jeg tviler litt på om noen som har det vil låne det ut uten videre, hvis man ikke kjenner folk godt. og det tar litt tid å få dreisen på det og kunne bruke det rett. da høres det lettere ut å bytte kanalen, siden den ser ganske bulkete ut. mitt forlag var fordi du skulle ha en lettvin og billig løsning, som du spurte etter. jeg synes fortsatt det er en kurant løsning, men det er jo hevet over enhver tvil at man må gjøre det skikkelig, med tinnsparkling og de "rette" produktene innvending og utvendig. da blir det en kurant og rimelig løsning. noe annet blir bare tull å påstå.

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Ford sier så er bulkfikseren genial :) Den bruker vi på verkstede, så får du tilgang på den og strøm til å drive den så er d ikke noe sak å fikse det.

Men du kommer garantert til å nappe hull i kanalen, og de må sveises igjenn, eller gjerne tinne. Ellers kommer rusten før du aner det

Prosjekt Audi 80 B4

Kanskje til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Ford sier så er bulkfikseren genial :) Den bruker vi på verkstede, så får du tilgang på den og strøm til å drive den så er d ikke noe sak å fikse det.

Men du kommer garantert til å nappe hull i kanalen, og de må sveises igjenn, eller gjerne tinne. Ellers kommer rusten før du aner det

da har du gjort noe galt hvis dy brenner hull i kanalen ved å bruke en "bulkfikser(:wonder: )" som du så fint kaller det. hvis det ikke er skikkelig kontakt så kan du brenne hull.

på jobben så bruker jeg mest multispot sitt punktsveiseapparat. aldri noen problemer med det.

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke lest om noen har sakt de før men etter bruk av "bulkfikser" så blir stålet i kanalen på innsida sveket å vil ruste ganske fort vist du ikke tekctylerer godt inni når du er ferdig,;)

men de du og kan er å kjøpe sidesjørt å drite i den bulken xD

hehe

92 BMW M5, 88 Chevy Suburban, 93 Omega 3000 24v,84 Opel Rekord 3 liter,87 Honda Accord 2,0 EX

Gamlebiler 2x Omega, Pajero, Bmw 525 24v, 3x Opel Senator 3x Nissan Sunny Gti 3x Opel Rekord,Bmw e30 ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har du gjort noe galt hvis dy brenner hull i kanalen ved å bruke en "bulkfikser(:wonder: )" som du så fint kaller det. hvis det ikke er skikkelig kontakt så kan du brenne hull.

på jobben så bruker jeg mest multispot sitt punktsveiseapparat. aldri noen problemer med det.

Er multispott vi også bruker, hos oss kalle vi det enkelt å greit for bulkfisker :)

Ikke brenne hull nei, men nappe hull. Blekket i kanalene er ofte stivt å tynt, og når skaden er litt stor er det fort at man napper ut små hull. Hvist man ikke gjør noe med hullene, uansett hvor lite det er så vil det danne seg kondens bak sparkelet, og begynne å ruste. Så dærfor være 100% sikker at det ikke er hull i plata.

Bølge strengen man punkter fast i bulken å trekker ut med slagters funker også veldig bra :)

Prosjekt Audi 80 B4

Kanskje til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er multispott vi også bruker, hos oss kalle vi det enkelt å greit for bulkfisker :)

Ikke brenne hull nei, men nappe hull. Blekket i kanalene er ofte stivt å tynt, og når skaden er litt stor er det fort at man napper ut små hull. Hvist man ikke gjør noe med hullene, uansett hvor lite det er så vil det danne seg kondens bak sparkelet, og begynne å ruste. Så dærfor være 100% sikker at det ikke er hull i plata.

Bølge strengen man punkter fast i bulken å trekker ut med slagters funker også veldig bra :)

napper du hull har du nappa for mye og brent for lenge når du sveisa på pinnene :P sjelden hatt det problemet jeg iallefall

Billakkerer og oppretter.

For mange doninger til å ramse de opp her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider