Gå til innhold

Hvor Mye må jeg ut med ??

Ranger emnet

LilleGud

Anbefalte innlegg

Originally posted by LilleGud

javel ??? why ikke ??

hva er galt med de ??

Vel min mening :D :

Saab er bil for de som ikke har kjørt skikkelig bil før...

Jeg blir så skuffa når jeg ser på den nye Saab'en og sammenligner den med mutterns forigge 10år gammle Merdcedes og Saab'en ligger langt etter.

Speil sitter ikke skikkelig på, bare henger der lissom, stor sprekk i overkant. Ikke veldig godt tegn spør du meg.

Interiør ser ut som det er laget av en 10klassing på formingsfag, kanter er 'uslipt' skarpe, kanter går ikke veldig bra mot hverandre, det knirker her og der, ting kjennes løst ut.

Alle spakene er et mareritt, de sitter elendig plassert, og er virker ikke veldig gjennomtenkt (kanskje fordi jeg har kjørt enn del MB).

Slår på viskerene hver gang jeg svinger litt fort(nesten).

Rattet, ååååh rattet... hardt som fy, de 'sy trådene' som sitter på innerkant gir deg gnagesår hvis du holder rattet skikkelig.

Dørene er irriterende, enten så går de nesten ikke opp, eller så får du de rett i trynte på vei ut av bilen.

hmmm vanskelig å komme på ting når bilen ikke er her...

Det er jo litt forskjell på 9-5 og 9-3 men det er vel samme kvalitet og mye av de samme komponenter og deler.

Sånn jeg ser det så er Saab flinke til å lure folk, de ser ganske bra ut på utsiden og er kanskje ikke så ille når man prøver dem, men etter en stund merker du all 'dritten'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 1988 fikk de brekket bak.... Men jeg er ikke helt enig med klaginga di her az... Syns Saab er en god bil jeg, går forholdsvis bra oxå.

Har holdt følge med en 2wd cos når jeg kjørte en 2.3liter 150hk... Helt til vi kom til lange sletter seff...

"Ting tar tid, lang tid...."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Yellow

Syns Saab er en god bil jeg, går forholdsvis bra oxå.

alt er relativt...

Fatterns 2.0t 150hk går iaff ikke bra, fabrikk oppgift er vel 0-100 på 12 ellerno.

Og faren til en kompis har hatt 2stk. 9-5 en vanlig 98' Aero 230hk og en 2002 som visst nok skulle ha 300hk, vil ikke påstå at de gikk noe særlig bra de heller.

De ser fine ut på utsiden, og de har faktisk litt kjøre-egenskaper... men jeg synes kvalitet er viktig i en sånn bil, og kvaliteten har ikke jeg noe bra intrykk av. Og da tenker jeg mest på mindre ting som nevnt ovenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Yellow

Etter 1988 fikk de brekket bak.... Men jeg er ikke helt enig med klaginga di her az... Syns Saab er en god bil jeg, går forholdsvis bra oxå.

Har holdt følge med en 2wd cos når jeg kjørte en 2.3liter 150hk... Helt til vi kom til lange sletter seff...

HAHAHA! Den var god Yellow! en saab 150 hk henger på en cossie som er godt under 6 sek til 100! Haha! mangla han en plugg eller to kanskje? :D

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider