btl Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 Hei Jeg skulle hatt tak i en turbotryksmåler til en dieselbil. Vakum er ikke akuratt så spennende på en diesel. Hvem selger en turbotryksmåler som måler fra 0 - f.eks 1 eller 1.5 bar? mvh Bjørn Tore Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 Hei Jeg skulle hatt tak i en turbotryksmåler til en dieselbil. Vakum er ikke akuratt så spennende på en diesel. Hvem selger en turbotryksmåler som måler fra 0 - f.eks 1 eller 1.5 bar? mvh Bjørn Tore Tess for eksempel: Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jossa Skrevet Juni 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2007 reodor: vet du om man får de manometrene der med påkobling på baksiden? har noen pene rabatter på sånt utstyr via jobb.. men siden det er helg er vel ikke de sjappene der åpne :P vist det er og oppdrive så er det jo 0 problem og felle inn et sånt manometer og så strekke no gomax fram til en nippel på motorn.. Siter HONDA - The Power of Dreams Jossa's civic to crx spec (og vel så det) prosjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
btl Skrevet Juni 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2007 Joa, men noe som ser litt mindre industri ut.. Har VDO noe f.eks? Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jossa Skrevet Juni 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2007 skal bare nevne at persjonlig syns jeg veskefylte manometer er ganske rått siden jeg vet hvorfor noen bruker de... men du får vel leite på VDO sine sider.. kansje de har en katalog eller noe... + google "0 to 2 bar bost gauge" eller no... Siter HONDA - The Power of Dreams Jossa's civic to crx spec (og vel så det) prosjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juni 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2007 reodor: vet du om man får de manometrene der med påkobling på baksiden? har noen pene rabatter på sånt utstyr via jobb.. men siden det er helg er vel ikke de sjappene der åpne :P Jeg mener de også hadde noen med påkobling på baksiden. Jeg kjøpte mitt på Tess Alnabru. Der hadde de slike i bøtter og spann. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JBL Skrevet Juni 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2007 Er et veskefylt mye mer pålitilig/nøyaktig enn et som ikke er veskefylt? Eller er det noen andre grunner for at det er å foretrekke? Siter Opel Kadett C 1.2N Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmeland Skrevet Juni 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2007 Hva er egentlig fordelen med og ha væske inni? Det har jeg alltid lurt på.. Sorry OT men fant ut at det var ikke vits og lage en ny tråd for det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juni 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2007 Et væskefylt manometer skal gi mer nøyaktig avlesning i miljøer med mye vibrasjoner. I industrien monteres gjerne slike instrumenter direkte på aggregatet det skal monitorere og da kan det jo riste litt... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Juni 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2007 Kan nevne at jeg kjøpte meg et manometer beregnet på sveiseapperat, gasslange og noen koblinger til bilen på byggmakker her en dag. Kosta meg 370,- og er sikkert mer nøyaktig enn de plastikkmålerene man får til doble prisen;) Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.