Gå til innhold

Hjelp Ang. Anlegg I Mazda 323

Ranger emnet

mobz187

Anbefalte innlegg

HEI,

Har nettopp kjøpt meg mazda 323 gtr, og skal ha en allrigth annlegg i bilen, men det jeg lurer på er: Jeg har 2 4" høytallere, 2 5" høytallere og en sub 12".... så spørsmålet mitt er åssen forsterker trenger jeg da? har ikke peilling på hva som menes med 2 kanaler eller 4..(hadde vært fint om noen hadde forklart det oxo :afro )

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanaler vil si höytalere...en 4 kanaler får da plass til 4 höytalere (2 sett). Dette er forsåvidt en sannhet med modifikasjoner da forsterkere ofte kan brokobles. Da kobler man sammen 2 kanaler og kobler dette på en höytaler for å få effekten fra begge kanalene på en höytaler.(til sub)

Det du trenger en en 5 kanals forsterker.

Hva slags type (effekt, merke osv) er vanskelig å si uten å vite mer om höytalerene du har, prisklasse, spilleren du har etc)

Gi gjerne all mulig info om det du har, så er det lettere for de som leser å gi råd :)

'04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel

'98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt)

'98 Audi A4 1,8T (solgt)

'93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker)

'86 Opel Rekord 2.2i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

höres ut som det du har tenkt å legge sammen her skal väre et rimelig anlegg som skal gi grei lyd.

Det noen sier her med en 4 kanaler og en monoblokk er forsåvidt rett, men det krever da også mer ström og ettersom jeg ser på ditt anlegg er det bedre med en rimelig 5 kanaler fra f.eks dynabel! (mye for penga)

Du skal ikke trenge noe ekstra batteri hvis det du har er greit, og du har en dynamo som lader det fint. En kondensator kan du derimot vurdere for å få en jevn ström til forsterkeren! (trenger ikke store kondisen heller)

'98 Audi A4 1,8T (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

höres ut som det du har tenkt å legge sammen her skal väre et rimelig anlegg som skal gi grei lyd.

Det noen sier her med en 4 kanaler og en monoblokk er forsåvidt rett, men det krever da også mer ström og ettersom jeg ser på ditt anlegg er det bedre med en rimelig 5 kanaler fra f.eks dynabel! (mye for penga)

Du skal ikke trenge noe ekstra batteri hvis det du har er greit, og du har en dynamo som lader det fint. En kondensator kan du derimot vurdere for å få en jevn ström til forsterkeren! (trenger ikke store kondisen heller)

hmm ok, hvor mye er det for en sånn forsterker? og har du noen link til noen sider der denne selges ? forresten hva menes med mono forsterker ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært diskutert innpå her før..

merket er A/D/S regner jeg med. Dette er forsåvidt et kjent bilstereomerke men problemet er at A/D/S aldri har laget noen forsterkere, kun høytalere...

Etter det jeg har lest her, er de IKKE å anbefale!

'98 Audi A4 1,8T (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dynabel.no

her selger de gode produkter til en fornuftig pris.

bf0756 vil fungere ypperlig til ditt bruk. den vil også holde hvis du velger og oppgradere til noe heftigere senere.

http://www.mamut.com/dynabel/subdet300.htm

med mono forsterker menes at den gir signal ut i mono. ikke stereo. altså ingen forskjell på høyere og venstre kanal

brukes som regel til bass høytalere.

Pug 306 - min første Løve

Focal - Piooneer - Dynabel - Installbay -

Lenke til kommentar
Del på andre sider