Gå til innhold

rotor m/turtallsperre

Ranger emnet

slitenvolvo

Anbefalte innlegg

Denne problemstillingen skjønner jeg ikke helt. Rotoren passer bare en vei i fordeleren som det sies. Da spiler det vel ingen rolle om fordeleren ligger på stuebordet eller om den går i bane rundt Jupiter?

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne problemstillingen skjønner jeg ikke helt. Rotoren passer bare en vei i fordeleren som det sies. Da spiler det vel ingen rolle om fordeleren ligger på stuebordet eller om den går i bane rundt Jupiter?

:thanks

> Suzuki Pv50 Turbo *havarert på låven*

> Datsun Pickup (ukjent slag) *Spiker*

> Volvo 240 Tic *Traded*

> BMW 520i *Til Salgs!*

> Nissan Sunny 1,6 SLX *Go'bilen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er det at du skal ha rotoren til å tenne på syl 1, er det et merke i fordeleren hvor syl 1 skal stå.. da skal også ca midten av gnistpunktet stå over hakket/merket i fordeleren.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er det at du skal ha rotoren til å tenne på syl 1, er det et merke i fordeleren hvor syl 1 skal stå.. da skal også ca midten av gnistpunktet stå over hakket/merket i fordeleren.

Da burde vel heller spørsmålet være; hvor skal rotoren peke ved montering av fordeleren på motoren?

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da burde vel heller spørsmålet være; hvor skal rotoren peke ved montering av fordeleren på motoren?

Jaja, litt rotete formulering fra min side. Jeg fikk ihvertfall svar på det jeg lurte på, og det var hvilken del av rotor som skal peke mot tennplug #1 når sylinder 1 er i ødp på kompresjonstakten. Så jeg klarer å få snudd fordeleren rette veien når jeg putter den inn.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider