slitenvolvo Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 Ble pluttselig litt usikker på hvilken vei en rotor med turtallsperre skal installeres; hvilke vei er det gnisten går? Rotoren ser noenlunde ut som dette: Jeg er nesten sikker på at det er kontakten opp til høyre som er rikting, men vil helst være på den sikre siden. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pinjongen Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 det er den opp til høyre ja... får ikke vært noe annet.. ser det på den støyfjerningsdriten som går bort til den... Siter > Suzuki Pv50 Turbo *havarert på låven* > Datsun Pickup (ukjent slag) *Spiker* > Volvo 240 Tic *Traded* > BMW 520i *Til Salgs!* > Nissan Sunny 1,6 SLX *Go'bilen* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juni 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 Jeg gjettet på at den fjærbelastede greia skulle gå ut og jordes mot den nederst til venstre når turtalssperra var nådd. Stemmer det at den fungerer slik? Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pinjongen Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 ja.. da ledes "gnisten" til jord og den tenner ikke.. Siter > Suzuki Pv50 Turbo *havarert på låven* > Datsun Pickup (ukjent slag) *Spiker* > Volvo 240 Tic *Traded* > BMW 520i *Til Salgs!* > Nissan Sunny 1,6 SLX *Go'bilen* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pinjongen Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 og den får bare sitti en vei... er jo et spor i akslingen på fordeleren... Siter > Suzuki Pv50 Turbo *havarert på låven* > Datsun Pickup (ukjent slag) *Spiker* > Volvo 240 Tic *Traded* > BMW 520i *Til Salgs!* > Nissan Sunny 1,6 SLX *Go'bilen* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juni 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 ja, men fordeleren ligger på stuebordet mitt, og jeg merket ikke hvordan den satt før jeg tok den ut. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 Denne problemstillingen skjønner jeg ikke helt. Rotoren passer bare en vei i fordeleren som det sies. Da spiler det vel ingen rolle om fordeleren ligger på stuebordet eller om den går i bane rundt Jupiter? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pinjongen Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 Denne problemstillingen skjønner jeg ikke helt. Rotoren passer bare en vei i fordeleren som det sies. Da spiler det vel ingen rolle om fordeleren ligger på stuebordet eller om den går i bane rundt Jupiter? :thanks Siter > Suzuki Pv50 Turbo *havarert på låven* > Datsun Pickup (ukjent slag) *Spiker* > Volvo 240 Tic *Traded* > BMW 520i *Til Salgs!* > Nissan Sunny 1,6 SLX *Go'bilen* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 Hvis det er det at du skal ha rotoren til å tenne på syl 1, er det et merke i fordeleren hvor syl 1 skal stå.. da skal også ca midten av gnistpunktet stå over hakket/merket i fordeleren. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 Hvis det er det at du skal ha rotoren til å tenne på syl 1, er det et merke i fordeleren hvor syl 1 skal stå.. da skal også ca midten av gnistpunktet stå over hakket/merket i fordeleren. Da burde vel heller spørsmålet være; hvor skal rotoren peke ved montering av fordeleren på motoren? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbergsen Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 hadd en sånn rotor på gammel biln min....å dæven kor glad den va i fordelerlokk:P Siter Volvo 745 TD 86mod bruksbil Bmw e28 518I 85mod bruksbil Volvo 145 73mod prosjekt volvo 142 73mod prosjekt Blazer K5 78mod hevet 4" og 35"dekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juni 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 Da burde vel heller spørsmålet være; hvor skal rotoren peke ved montering av fordeleren på motoren? Jaja, litt rotete formulering fra min side. Jeg fikk ihvertfall svar på det jeg lurte på, og det var hvilken del av rotor som skal peke mot tennplug #1 når sylinder 1 er i ødp på kompresjonstakten. Så jeg klarer å få snudd fordeleren rette veien når jeg putter den inn. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 Noen som forresten vet hvor man får kjøpt slike turtallsperrer? Evt link? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juni 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 Noen som forresten vet hvor man får kjøpt slike turtallsperrer? Evt link? Min er kjøpt på mekonomen. Send meg frimerker så kan du få en godt brukt en gratis :D Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juni 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2007 Har du en pris på dem også da? Hva sperrer din på? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg