Gå til innhold

Honda S2000 polert og vokset

Ranger emnet

Tandis1

Anbefalte innlegg

Jeg og fetter'n min tok å vasket Hondan hans idag, og tok på litt Meguiars MG07 og NXT Tech Wax samtidig:) Denna så bra ut, så vi trengte ikke å polere med noe annet enn Show Car glaze for å fete opp litt, ville bare få litt mer glans.

Vask

-2 bøtte metode

-Autoglym Shampoo

-Felger: Würth Felgrens

-Meguiars Versa-Angle wheel brush

-Meguiars Deep Chenille Mitt

-Tørket med Cobra Guzzler

-Autoglym Instant Bug and Tar remover på gamle fluer

-Autoglym tire dressing på dekk og hjulbuer

-Meguiars MG40 vinyl and rubber cleaner/conditioner

Polere og voks for hånd

-Meguiars MG7 Showcar Glaze, påført for hånd ventet 2 min og tørket av

-Meguiars NXT Tech Wax satt på i 30 min, tok av medmicrofiber

-Autosol på eksos endestykke

Innvendig

-Støvsugd raskt

-Meguiars leather combo på dørtrekk

-Meguiars Leather spray på seter

-Meguiars NXT Interior Protectant

-Autoglym Fast Glass på vinduer

Tid 3 timer

Og bilder:

Hondan.jpg

MG07.jpg

S2000.jpg

BlankS2k.jpg

S2k.jpg

Honda2000.jpg

HondaS2k.jpg

Stok.jpg

HondaS.jpg

P6132269.jpg

Ble mange bilder:D

Så hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Ooooh, peeent :D

Autoglym har jeg aldri vært borti; er de anbefalingsverdige? :)

Han brukte ikke så mye autoglym på bilen da, kun på dekka og for å fjerne fluer. Har brukt det meste fra Autoglym selv og det eneste jeg er fornøyd med fra de er Instant bug & tar remover..

2011 Lancer Sportback

1986 BMW 325 Coupe

http://www.mitsubishi-klubben.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd/har liggende det meste fra Autoglym untatt voksen dems og Paint Renjuvator(?) Og er helt enig med deg, den "Instant Tar Remover" er gull:D "Fast Glass" fungerer også bra for meg, men "Instant Tyre Dressing" dems blir brun nesten med en gang. "Vinyl & Rubber Care" suger til seg støv som en magnet. "Bumper Care" blir borte etter en vask. "Interior shampoo" fungerer ålreit da. "Car Glass Polish" det fungerte ikke for meg, mulig man må bruke maskin på den. "Super Resin Polish" Får så mye bedre resultat med andre polisher. Microfiber kluta dems er hvertfall noe drit, farger noe sinnsykt, og tynne. Og såpa dems fungerer bra, men det er ikke noe skum og den er for sterk. Det er vel det av Autoglym jeg har brukt, jeg kommer aldri til å kjøpe mer av det hvertfall, handler kun på Autogeek nå.. Meguiars pads kjøper jeg i Norge da.. Så er ikke alt for mange Autoglym produkter som er veldig gode, selvom det er noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altså min bil som var utgangspunktet i tråden, og som ble vokset og polért. Jeg og Tandis som polerte. Det ble kanskje litt internt og litt OT et par innlegg, men ikke min feil! :) Får bøte på det med nye bilder etter neste runde med poléring og voks.

Edit 2: Ble visst rydda opp litt her, så jeg følte for å rydde opp så innlegget mitt passer litt bedre. Fjerna litt som var svar på de fjernede innleggene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var da fælt så seriøse alle skulle være her da! må da få lov til å si det en mener..:P å jeg er litt dritt lei den bilen..ikke nok med at han ligger i naborommet snorker og fiser 12 i døgnet,men må jo stå parkert siden av den bilen å..damn!!hehe... men nice kjerre btw!:P

men er finere den han står parkert siden av:P

VW Bora!:yummy:

PS: teksten kan innholde litt ironi Skody!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten bestilt plenty stuff fra Autogeek i dag med Thorern. Cobra Microfiber Towel Multi Pack, Guzzler, EZ brush felgbørste og MYE annet rart. :D Gleder meg! Kjøpte også med Pinnacle XMT #2 Swirl remover, da jeg har lette/små swirls jeg vil bli kvitt. Blir vel ei runde med MG #7 og Pinnacle Liquid Souveran etter swirl remover. :D Poléring osv ligger riktignok ca 1 mnd frem i tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider