Gå til innhold

Min nye Golf 1 GTi... (Golf 1 GTi 16S Oettinger)

Ranger emnet

Hellor

Anbefalte innlegg

Har du sjekket hva du må betale for å få den inn?

Dette er vel en kjerre mange vil være deg misunnelig på. Unik og spesiell! Må vel være den eneste i Norge.

Vet du hva slags understell det er på bilen? ( orginalt )

Likt som org. GTI?

Burde ikke være noe problem å få denne registrert sammen med orginalpapirer, siden den er solgt slik i EU-land. Ta vare på all dokumentasjon. Vil vel tro at denne vil stige i verdi til en liten formue straks den kommer hit. Er vel ikke de beste prisene enda i Norge på slike ( sansynlig bedre i Tyskland ) p.g.a det snevre markedet. Men du skal vel ikke selge med det første uansett.

Regner med at du vil ha den på Norske skilter! Skal du selge den sølvgrå GTI'n nå?

G68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket hva du må betale for å få den inn?

Ja og jeg er litt usikker på om det kan lønne seg å prøve den på den alternative metoden å regne ut engangsavgiften på (alternativ utregning av bruksfradrag) eller gjøre det på den vanlige måten. Hvis jeg taster inn verdiene som ligger til grunn for denne bilen så ser det ut til at jeg kan spare nesten 14000 på den alternative måten... Men vi får se hva som skjer... Inn skal den uansett ;-)

Vet du hva slags understell det er på bilen? ( orginalt )Likt som org. GTI?

Ja understellet skal være standard GTi anno 1982 men den ble levert med gule Bilsteindempere fra fabrikk visstnok... Uansett om de fortsatt sitter på eller ikke så blir de nok byttet ut tenker jeg...

Regner med at du vil ha den på Norske skilter! Skal du selge den sølvgrå GTI'n nå?

Nå nei du ;) Den må jeg nok også ha i garasjen... Så får jeg "elle" om hvilken bil jeg skal kose meg med når det er fint vær ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Denne så jo meget bra ut. Hvordan form var den i? er vel sikkert noen av disse som har vært kjørt litt hardt.

Hva tok du den inn som?

Har bare momset den inn siden jeg skal restaurere den i vinter så jeg trenger ikke skilter riktig enda... Regner med å ta den inn på motorhistorisk grunnlag. Har vært i kontakt med LMK som mente det ikke burde være noe problem.

Den er i meget bra form, kun 4 eiere før meg og servicer er overholdt. Den går betydelig bedre enn en 1800 GTi men den har ikke det jevne draget som 1800 GTi'en har... Oettingern har ikke det samme bunndraget men når den passerer 5000 omdreininger så er det vill fest helt opp til 7500 omdreininger. Eksempelvis så er det ikke noe problem å gire ned i tredje gir i 120 km/t og pøse på... Artig bil!

Det ligger et reisebrev på http://www.dav.no for de som er interessert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du har planer om å ta den inn på motorhistorisk grunnlag vil det si at det ikke er mulig å få godkjent golf 1 med 136hk?.

Følger med i bloggen deres og gikk rett inn her med en gang.

1991 BMW E36 3C

X[-69JaguarXJ6 -79 Volvo244 -88 Volvo240/5 -88 ToyotaCorollaXL -75 Volvo244DL -92 Mazda323 lx -98 SeatCordobaVario -2stk NSR]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du har planer om å ta den inn på motorhistorisk grunnlag vil det si at det ikke er mulig å få godkjent golf 1 med 136hk?.

Jo det vil jeg absolutt tro, det er jo flere som har fått godkjent einsere med 16v motorer tidligere... Jeg bare innbiller meg at det er en enklere prosess enn å gå runde på runde med visinger hos Biltilsynet som alle vet kan mye mer om bil enn de som faktisk konstruerte bilen i utganspunktet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger med i bloggen deres og gikk rett inn her med en gang.

Min einser er godkjent med 16v... det går greit,er værre når man skal ha mer hester gitt

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider