btl Skrevet Oktober 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2003 Hei Min motor Ford 2.8i fra XR4x4 (samme 2.8 motor som sitter i granada) går dårlig. Dette er K-jetronic (CI-innsprøytning/mekanisk innsprøytning). V6er. Symptomer: -Den går dårlig på tomgang, og lave turtall. Når motoren får litt turtall, går den bedre. over 2000rpm. -Den er vansklig å starte når den er varm. Av og til vil den ikke starte i det hele tatt, og da må jeg vente til den blir kaldere (30-40minutter) -Når jeg kjører i nedoverbakke, kommer det ettertenningslyder fra eksosrøret, (smeller litt, ikke mye, men høres mest ut som boble lyder.) -Må gasse litt for å få motoren til å starte tennkabler, rotor og fordelerlokk er nytt. Hva kan være galt? Jeg tittet under bilen igår, og så at det ene bensinrøret (returen) var klemt sammen litt. Jeg tror dette kanskje kan være grunnen til at motoren min går så dårlig. Ellers tror jeg andre årssaker kan være dårlige dyser, dårlig komprisjon, falsk luft, feil med mengemåleren, justeringsfeil, tennplugger. Var en gang jeg satte to tennkabler feil, etter å ha byttet tennplugger, også startet jeg den, også gikk den dårlig. Jeg prøvde å kjøre med det, men det ble ikke bedre. Kan det ha noe å si? evt, ødelegge 2 tennplugger? Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rwd 4ever Skrevet Oktober 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2003 Originally posted by btl Hei -Når jeg kjører i nedoverbakke, kommer det ettertenningslyder fra eksosrøret, (smeller litt, ikke mye, men høres mest ut som boble lyder.) er vel hull i eksos røre på min sierra løsnet den bakerste delen av eksos anlegge, nå kjører jeg uten bakerste potte og det er akkuratt sånne lyder du forklarte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Oktober 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2003 hva med kaldstart dysa? prøvd å koble den bort? Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Oktober 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2003 få lånt deg en tenningslampe og skjekk tenninga! Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
btl Skrevet Oktober 9, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2003 Jeg tok en kompsisjonstest igår, og fikk følgende resultater. 1: 1,5 2: 10,8 3: 10,5 4: 9,8 5: 9,8 6: 7,2 Den skal være mellom 11,5 til 12,5. Var litt høy CO også, men HCen (uforbrent olje og bensin) var fra 2000 og oppover, og den skal ligge mellom 50 og 300 (tror jeg). Det neste jeg skal gjøre er å få sjekka hvor det lekker. Om det er toppen eller stempelringer, men hvor får man kjøpt verktøy for å sjekke slikt? Koples på trykkluft og skrus inn der tennpluggen sitter. Jeg har prøvd mekonomen og Oslo Sylinder service, men de hadde ikke. Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Oktober 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2003 så ut som det er knekt en stempoelring på 1'ste sylindern din, om du ikke bare skrev feil da? viktigste er at det er nogelunde likt på alle sylindre. noe en ikke akkurat kan si om v6'ern din. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
btl Skrevet Oktober 9, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2003 Nei, jeg skrev helt riktig. Jeg testa den sylinderen 3 ganger, og fikk samme resultatet hver gang:( Jeg finner vel ut om det er stempelringene eller ventiler når jeg tar sylinderlekasjetesten, men jeg må bare få kjøpt en sånn sak først, evt lagd til noe makkverk selv. :) Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
guest Skrevet Oktober 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2003 Her er en oppskrift på "noe makkverk": http://www.motorcycleproject.com/motorcycle/text/leakdown.html Siter '87 Dodge Daytona Shelby Z Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skaftetryne Skrevet Oktober 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2003 Originally posted by btl 1: 1,5 OI! :eek: Brent ventil, knekt ventilfjær eller stempelring.. Hadde det vært toppakning hadde du sikkert merka andre symptomer og. For å sjekke ventilene kan du ta jo av kammene og holde hånda inntil foran gasspjeldet mens det er åpent og rotere motoren. Hvis hånda suges fast = brent inlet-ventil. Samme på eksossiden, holder foran utløp til grenrør. Siter Ein dumstut trur vël om alle som helsar blidt. Han merkar slett ikkje dei legg snarer for han, om han sit i hop med dei lure. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
btl Skrevet Oktober 14, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2003 Nå skjønner jeg ingen ting, HJELP Igår tok jeg en sylinderlekasjetest. Jeg får det ikke til å rime i det hele tatt. Når eksosventilen og innsugsventilen er stengt, bråker det i eksosrøret (luftstrømlyder). Men det som er så rart, er at når jeg vrir motoren, slik at den begynner å åpne eksosventilen (når den er nesten igjen), så stenger ventilen seg. (luftstrømlyden blir borte). og når jeg fortsetter med å vri motoren, slik at den åpner ventilen helt, så kommer luftstrøm lyden tilbake. Det er sylinder 1 jeg prater om, den med 1,5bar i komp. Eksosventilen mangler forresten klaring. Det er ingen klaring. Men det var uansett så veldig rart at idet den begynner å åpne, så tetter den seg, også åpner den seg. Kammen ligger forresten ikke i toppen av denne motoren:( Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WingDude Skrevet Oktober 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2003 Litt ventilklaring så er nok problemet ditt løst ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.