Gå til innhold

Tungstartet 190E 2.3 8v


*Vectra*

Anbefalte innlegg

hei, jeg kjøpte meg en 190E Nylig,en 89 mod, motor er gått 160k.

 

men over til problemet:

 

Når jeg vrir om nøkkelen når den er kald, så starter den lett uten gass, men stopper like fort, sviver ca i 2sekunder så dør den. men viss jeg gir gass, og pumper litt på gassen så starter den, men jeg må holde liv i den med og holde turtallet oppe, når den har svivet i 10 sekunder så går den fint og stabilt på 1100rpm, motoren går UTROLIG pent, ingen ulyder, og går godt.

 

viss motoren har stått i ro i 5min ca og er varm og jeg skal starte den så starter den ikke uten gass, men viss jeg pumper så starter den etter 5 sekunder circa, og da sviver den uten problemer.

 

dette er jo veldig rart, med tanke på at det er en innsprøytningsmotor? jeg har ikke hatt tid til og sjekke så mye, men det er null forskjell med og yten luftfilter, og alle slanger og og vacuum ledninger er påkloblet.

 

beskjeden ifra forrige eier når jeg skulle starte den var: "Når den er kald bruker du ingen gass, men når den e varm må du gi gass".

 

kan høres ut som en kaldstartsdyse, eller en tempføler?

 

jeg har null peiling på MB derfor spør jeg her :hug:

 

Setter stor pris på alle forslag alacocaina

-=94 Opel vectra GT 16v=-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
hei, jeg kjøpte meg en 190E Nylig,en 89 mod, motor er gått 160k.

 

men over til problemet:

 

Når jeg vrir om nøkkelen når den er kald, så starter den lett uten gass, men stopper like fort, sviver ca i 2sekunder så dør den. men viss jeg gir gass, og pumper litt på gassen så starter den, men jeg må holde liv i den med og holde turtallet oppe, når den har svivet i 10 sekunder så går den fint og stabilt på 1100rpm, motoren går UTROLIG pent, ingen ulyder, og går godt.

 

viss motoren har stått i ro i 5min ca og er varm og jeg skal starte den så starter den ikke uten gass, men viss jeg pumper så starter den etter 5 sekunder circa, og da sviver den uten problemer.

 

dette er jo veldig rart, med tanke på at det er en innsprøytningsmotor? jeg har ikke hatt tid til og sjekke så mye, men det er null forskjell med og yten luftfilter, og alle slanger og og vacuum ledninger er påkloblet.

 

beskjeden ifra forrige eier når jeg skulle starte den var: "Når den er kald bruker du ingen gass, men når den e varm må du gi gass".

 

kan høres ut som en kaldstartsdyse, eller en tempføler?

 

jeg har null peiling på MB derfor spør jeg her :hug:

 

Setter stor pris på alle forslag alacocaina

 

 

Virker som det er kaldstartsdysa, blir som regel noe sånne problemer med den etter hvert. Ikke så dyrt på høggeri, eller ny. Men det var litt rart problem må jeg si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår