salms Skrevet Juni 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2007 Vel, blankt har det jo aldri vært, men jeg vil gjerne få vekk den gule fargen som er blitt på Deksel og slikt frammi motorrommet mitt og få frem alu-fargen igjen. Finnes det noe enkelt middel for slikt? Som ikke tærer noe på gummipakninger og slikt? Her er et gammelt bilde av motorrommet, før listene rundt dekselet til registeret ble bytta. Siter Får man først smaken på gode biler, så fortsetter man gjerne å kjøre Audi videre også.. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Juni 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2007 Jeg regner med at dekslene er anodisert. Da kan det kanskje være noe drit å få bort. Du bør i hvert fall ikke bruke noe som er slipende, for det vil fjerne anodiseringssjiktet. Hvis ikke kraftige løsemidler tar det, må du kanskje leve med det. Alternativt kan du jo ta det av og høyglanspolere driten. Bling bling:-) Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Juni 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2007 Blir også fint hvis du glassblåser det. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joastarlet Skrevet Juni 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2007 Sikker på at det ikke er sånn "motorvask" den brukte før? Husker ikke hva det heter, men det var sånn på en mercedes vi hadde. Det er liksom en film utenpå slik at det holder seg blankt og rent en stund., så blir det bare gult og jævelig. Isåfall så må det kunne gå og vaske det bort.. Siter http://www.turbo-kid.com '94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM '93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM '93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt- '82 Toyota StarletR.I.P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rennfahrer Skrevet Juni 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2007 Blir også fint hvis du glassblåser det. plastkule blåsing er enda heftigere, med masse små plastkuler, da trenger man ikke poler for at det skal bli bling! søk og se selv! Siter jenvey throttlebodies 40mm selges! adaptere for g60bremser til golf mk1 selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
salms Skrevet Juni 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2007 Vel, jeg gidder ikke demontere de.. Så om det ikke lar seg gjøre der de er, så får jeg bare leve med det.. :/ Siter Får man først smaken på gode biler, så fortsetter man gjerne å kjøre Audi videre også.. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Juni 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2007 P21s polishing soap er til å polere aluminium med, har testet den selv og den funker som f... men usikker på hvor lenge det vil holde. Finnes masse polish til alu ol Mothers har mange typer. Bare ikke gni inn plasten din med det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Juni 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2007 plastkule blåsing er enda heftigere, med masse små plastkuler, da trenger man ikke poler for at det skal bli bling! søk og se selv! ja det kan sikkert hende. men kan tenke meg til at det ikke er så mange som har tilgang til slikt. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Juni 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2007 BMW og tydligvis Audi likte å klarlakke aluminiums toppdeksler tidlig på 90-tallet. Den lakket blir gul og stygg etter noen år. Eneste du kan gjøre da er å pusse vekk klarlakken før du polerer/lakker på nytt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joastarlet Skrevet Juni 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2007 BMW og tydligvis Audi likte å klarlakke aluminiums toppdeksler tidlig på 90-tallet. Den lakket blir gul og stygg etter noen år.Eneste du kan gjøre da er å pusse vekk klarlakken før du polerer/lakker på nytt. aha. Det som det er, tror det er et tysk fenonmen. Var sånn på en 1996 mercedes vi hadde også.. Siter http://www.turbo-kid.com '94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM '93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM '93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt- '82 Toyota StarletR.I.P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sk1rty Skrevet Juni 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2007 Er sånn på pappa sin MB E230 97' også... Siter x - 94 Opel Vectra 1.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
salms Skrevet Juni 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2007 BMW og tydligvis Audi likte å klarlakke aluminiums toppdeksler tidlig på 90-tallet. Den lakket blir gul og stygg etter noen år.Eneste du kan gjøre da er å pusse vekk klarlakken før du polerer/lakker på nytt. This makes perfectly sense, liksom..! Hmmm, spørs om man ikke bare burde plukke de av og bearbeide de skikkelig en gang for alle da, men da må man til med nye lister og faenskap også, og så blir det veldig kontrast mot resten som ikke er gjor det samme med, og så eter det på seg og blir bare mer og mer jobb av det.. Hmmm.. Jeg får se hva jeg finner på, men takk for den tanken der, jeg kjøper vertfall den forklaringa fullt ut :) Siter Får man først smaken på gode biler, så fortsetter man gjerne å kjøre Audi videre også.. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Juni 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2007 Fjærne den klarlakken som er der, rense og polere dei skikkelig blank, så forsegle dei med Zoopseal, da slipper du å tenke noe mere på det Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet Juni 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2007 Zoopseal At det var? Siter 89' Mercedes-Benz 190E 2.5-16 - 89' Mercedes-Benz 190D 2.5 (konebil) Mitt fotoalbum http://www.mb190klubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Juni 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2007 At det var? http://www.zoopseal.com/zoopseal.asp beskytter opptil 2 år står det på siden deres, så jeg ver vel litt optimistisk når jeg sa at en slipper å tenke mere på det Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg