Gå til innhold

Nærmer meg bilkjøp, har 2 meget aktuelle kandidater...

Ranger emnet

metallian2

Anbefalte innlegg

For begge 2 gjelder 3mnd garanti+ service m/ reg.reim bytte før overtakelse. Får ca 5000kr avslag på prisen på begge.

Skoda octavia:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8882748

Opel Astra

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=6760802&sid=xz14abc9pCyF470326

Skoda hører jeg mye bra om mtp driftssikerhet og rimelige servicer/deler/verksted.

Opelèn er nyere, kjørt endel mindre men koster ca 20 000kr mer og jeg hører litt mer blandet om opel mtp driftsikkerhet og kostnader knyttet til bilen.

Kan legge til at jeg har sett på bilene og opelen er mye finere mtp lakk, interiør osv. Veldig tydelig en nyere/mindre kjørt bil.

Hva mener bilfolket -om dere skulle velge en av disse 2, hvilken ville det blitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hm, du har ikke vurdert denne : http://finn.no/finn/car/object?finnkode=9972133&sid=xz14abcuXgfC492181 ?

Driftsikker, pålitelig, krafig motor men klarer seg fint med 0.7 på langkjøring. 0.9 i by.

av de to du har listet opp ville jeg klart ha tatt Octavian, men når du fyller bilen med unger og feriepakk blir de to du har valgt fort litt motorsvake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kriteriene mine har vært omtrent sånn:

*Lokal forhandler

*under 150 000km (opelen går klar med god margin her)

*Under 100 000kr (går rett over på opelen)

*st.vogn (trenger plassen pga endel reisng på fisketurer)

Er ungkar så har vurdert 1.6motorene til å være sterke nok ettersom jeg stort sett kjører alene i bilen.

Når dere sier Skoda, er det pga driftssikkerhet da? De 20 000kr imellom betyr ikke så mye egentlig, sålenge jeg ikke går over det opelen koster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lokal forhandler er et "must", hatt dårlige erfaringer med å kjøpe bil annetsteds fra.

Opelen frister mest pga lav kmstand og pga den ser mye finere ut.

De flete nbefaler skodaen ser jeg, men samtidig virker det på meg som de som ahr nyere opel er fornøyde med sin. Opel på slutten av 80-tallet og beg/midt 90 hadde jo bla store problemer med rust, men det skal vel være borte nå forstår jeg ettersom bilene galvaniseres nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lokal forhandler er et "must", hatt dårlige erfaringer med å kjøpe bil annetsteds fra.

Da spørs det om den forhandleren du linker til er noe sted å gå.Har hørt mye rart fra den kanten ja!

Men av de to du linker til ville jeg også tatt Skodaen, det beste av 2 onder :)

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier du det? Merksnodigt, har ikke hørt noe negativt jeg og synes de virker veldig ryddige. Men men, det er vel alt etter hvem man spør.

Var innom 6-seks!!! Bilforhandlere idag, fikk hjelp i 2 av dem, den ene plassen sprang selgeren mellom meg og en kunde til. Det synes jeg er merksnodigt- torsdagen har de jo lenge åpent, flere av stedene virket det å være kun en selger på jobb, selv om de har flere titalls biler for salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leon: Takk for tips men jeg har brukt MYE tid og lett etter bil. De fleste bilene du linker til utgår pga:

Dyr forsikring

For høy km.stand

For dyre i drift

Flere har bla "store" motorer og automat, noe som betyr høyere driftskostnader.

Men den ene passaten var ikke dum- den er nok litt for dyr siden den står til ca 120 000 og jeg såvidt klarer 105 000... jeg var der idag men etter 10min uten øyekontakt med selger gikk jeg. Får ta turen tilbake imorgen eller lørdag.

Ford Mondeoen til slutt har jeg vurdert men den klarer jeg nok heller ikke få ned i den prisen jeg klarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider