Gå til innhold

Nærmer meg bilkjøp, har 2 meget aktuelle kandidater...

Ranger emnet

metallian2

Anbefalte innlegg

Hvorfor begrense seg til forhandler der du bor?

Jeg har meget god erfaring med å ta med selgeren med på NAF-test.

I tillegg til å finne alle feil med bilen, får du en anbefaling om å kjøpe til den foreslåtte pris.

Hvis du absolut vil ha Astra, så vil jeg heller foreslå diesel. Går veldig billig.

F.eks. denne:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=10200651&sid=xz5atQ5Z80e410761

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Leon: Jeg kan jo prøve om jeg får Fordèn ned men tror nok at ned til ca 105 000 alt inkl. blir vel alvt for de. Men passaten skal jeg ta og snakke med de om, kanskje jeg kan få en god pris på den. Irriterende at det ikke var folk på jobb der oppe idag.

Sharp: Hovedsaklig pga jeg har dårlige erfaringer mtp garanti/reklamasjoner når man ikek kan stikke innom forhandleren dersom det er noe. Dessuten liker jeg å kikke på/prøvekjøre en evt bil- det er tungvint når det ligger langt borte. En ting er dersom man vet hvilken bil man vil ha- og så kikker på de få aktuelle. men for meg som ahr lite preferanser mtp bilmerke blir det helt "jungel" å lete landet rundt på nettet :)

Bilen du linket til så ikke dum ut men 176 000km er endel da.... den bilen er kjørt ca 30 000km i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville også ha gått for Mondeo. Du får 02- modellene for rett over 100k og i de bilene har du myyye utstyr med gode motoralternativer. Personlig ville jeg ha gått for diesel, da jeg selv kjører en 06' 2.2 TDCI Mondeo og den virker skuddsikker samt at det er bra klyv i. Nærmere 400nm. 2.0 dieselutgaven har jeg aldri testet, så skal ikke uttale meg om den. Det eneste minuset med Duratec (De som leverer motorene til nyere Mondeo) sine dieselmotorer er støyen, men du overlever så klart.

Ta en titt på en nyere Mondeo er mitt tips.

o 93' Audi S4 2.2T

x 94' Audi S4 4.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste minuset med Duratec (De som leverer motorene til nyere Mondeo) sine dieselmotorer er støyen, men du overlever så klart.

Duratec er navnet Ford bruker på sine bensinmotorer, Duratorq på diesel. Er nok ikke noen ekstern produsent som heter Duratec. Duratec HE som sitter i bensinutgaven er egentlig en Mazda motor, mens Duratorq i Mondeo 01-06 er ren Ford, og den bråker litt

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opelen, hadde jeg ikke kjøpt. Greie nok biler. Men mye billig preg mener jeg. Hater Opel.. Har vært borti noen opler på jobb, og når Opel motorne fra slutten av 90 tallet svetter like mye som en gammel volvo b230a fra 1984, begynner jeg å lure.. Dritt.

Gå for Skodaen! Jeg er mer fan av Skoda enn Audi og VW, siden Skoda har satset på å bygge bilene sine på det som Audi/VW har ferdigutviklet, istedet for å prøve ut og feile med nye tinger, slik som Audi og VW sliter med.

Skoda er faktisk veldig bra biler, pene er de også! Eneste minuser, er vel den litt svake motoren.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lånt bilen hjem kjøpte jeg idag en stk Opel Astra :)

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=6760802

Bilen ga et meget godt inntrykk, fin og stram på styring og brems, bilen virket meget godt vedlikeholdt inn-og utvendig. Dette sammen med lav km.stand, god serviceoppfølging og generelt bra inntrykk var utslagsgivende.

Så får tiden vise om det var et godt kjøp, jeg gleder meg til "ny" bil til helga :)

PS: Prisen ble 100blank+min høggerklare gamle bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det verdt pengene å ta en såpass ny/lite kjørt bil på NAF`s garantitest tror dere? Bilen er tatt på service hver 15 000km, siste nå etter at forhandler tok den inn.

Koster vel 1800+medlemsskap å ta en slik NAF test.

Kan nevne at bilen skal på EU-kontroll innen 3mnd garantien, den tar jeg ikke hos forhandleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider