Gå til innhold

Info om neon.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

hei har planer om å kjøpe meg "ny" bil, og CHRYSLER NEON 95-99. virker som noe jeg kunne ha kjøpt.

Og derfor kunne jeg gjerne ha tenkt meg å få høre litt om standard svakheter, hvor man bør se etter rust, om motorene er lette å trimme og hvor mange km de ruller før de blir "problembarn"...

 

Skal kjøpe en gang før oktober. Så hvis noen som ikke bor alt for langt unna oslo eller bodø har tenkt å selge en neon, så ka de godt ta kontakt via PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei har planer om å kjøpe meg "ny" bil, og CHRYSLER NEON 95-99. virker som noe jeg kunne ha kjøpt.

Og derfor kunne jeg gjerne ha tenkt meg å få høre litt om standard svakheter, hvor man bør se etter rust, om motorene er lette å trimme og hvor mange km de ruller før de blir "problembarn"...

 

Skal kjøpe en gang før oktober. Så hvis noen som ikke bor alt for langt unna oslo eller bodø har tenkt å selge en neon, så ka de godt ta kontakt via PM

 

sjekke radiatorlokk. kjølevann. olje. foringer i forstell. bensinpåfyllings rør.. ellers er det inget problembarn og bruker stort sett vanlige slitedeler. motoren er samme som i mitsu 4g63

Mine biler:

Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal)

Chrysler Neon 1995 (amcarneon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekke radiatorlokk. kjølevann. olje. foringer i forstell. bensinpåfyllings rør.. ellers er det inget problembarn og bruker stort sett vanlige slitedeler. motoren er samme som i mitsu 4g63

 

Jeg vil vel legge til endeledd, slark/lekkasje i dørvinduer, lsybrytere i dører, og rust i nedre del av dører. Ja, og lekkasjer rundt baklyktene. Blir fort vått i bagasjerommet liksom.

 

Og så vil jeg anbefale manuelt gir, IMNSHO.

 

 

PS! Noen som er interessert i et sett 15" alufelger m/ 195/65-15 Uniroyal-dekk med 7mm mønster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil vel legge til endeledd, slark/lekkasje i dørvinduer, lsybrytere i dører, og rust i nedre del av dører. Ja, og lekkasjer rundt baklyktene. Blir fort vått i bagasjerommet liksom.

 

Og så vil jeg anbefale manuelt gir, IMNSHO.

 

 

PS! Noen som er interessert i et sett 15" alufelger m/ 195/65-15 Uniroyal-dekk med 7mm mønster?

 

baklysene har somregel vert tettet på de bilene siden dette er en fabrikkasjons feil på høyrebaklys på de fleste neon.(kan evt. skru av 4 muttre og sjekke at det er brukt pakningstoff på den lykten)

 

endeledd pleier også å være bra så lenge det har blitt brukt orginale deler (uorginale..(moog) sine varer ca ett halvt år men koster noe mindre)

 

ang. trim. som jeg nå også la merke til at du lurte på så skal det lite til på disse bilene. prøv å få tak i en 95mod med lav km og ellers god stand, de er orginalt utstyrt med trimkam og yter ofte langt over 130hk (høyeste målt i norge er vel 160hk orginalt) begynn med luftfilter (konfilter) og gass spjeld fra en neon med automatgir. så kan du øke på med å bytte bakre del av eksosen(ikke fremre)osv med headers og hva annet du måtte komme på men når du kommer så langt er det nok på tide med turbo og sånne ting :drive2

Mine biler:

Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal)

Chrysler Neon 1995 (amcarneon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baklysene har somregel vert tettet på de bilene siden dette er en fabrikkasjons feil på høyrebaklys på de fleste neon.(kan evt. skru av 4 muttre og sjekke at det er brukt pakningstoff på den lykten)

 

endeledd pleier også å være bra så lenge det har blitt brukt orginale deler (uorginale..(moog) sine varer ca ett halvt år men koster noe mindre)

 

ang. trim. som jeg nå også la merke til at du lurte på så skal det lite til på disse bilene. prøv å få tak i en 95mod med lav km og ellers god stand, de er orginalt utstyrt med trimkam og yter ofte langt over 130hk (høyeste målt i norge er vel 160hk orginalt) begynn med luftfilter (konfilter) og gass spjeld fra en neon med automatgir. så kan du øke på med å bytte bakre del av eksosen(ikke fremre)osv med headers og hva annet du måtte komme på men når du kommer så langt er det nok på tide med turbo og sånne ting :drive2

 

Mja, jeg vet sånn ca hva jeg skal gjøre, men det var kanskje ikke meg du sikta til?

Jeg har en 1995mod med overhalt motor. det eneste jeg er litt skeptisk på med min er clutch, og litt rust i den ene døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreMedNeon

Ting som bør skjekkes også:

 

-nedløp til bensintanken(rust)

-Puter som er på/støtter vinduer (billig sak å reparere tho men kan lage skrapemerker på rutene om ikke oppmerksom på det)

-lyder fra servopumpe(når du svinger kan det komme en skvine lyder fra servoen dette kan utvikle seg til høye irriterende lyder)

om kjørt mer en 130000+ skjekk om registerreim er skifta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
hehe,, automatgear er ikke aktuelt nei, blir manuell på denne gutten ja...

 

takk for raske svar...

 

Virker som du missforstod.

Da han sa automatgir, så mener han at du skal bytte ut den orginale "manuel" innsugsmanifoilen med en innsugsmanifoil fra en automatgir, da disse er litt større og motoren får den luften den trenger. innsugsmanifoilen til manuelgirede neon'er er restriktive, og lar ikke motoren få nok luft. den blir rett og slett strupt der.

Bytte av eksosanlegg hjelper også veldig mye da det orginale er veldig restriktivt.

Selv har jeg sveist 2,5" fra katalysator til enderør, og effekten økte over hele registeret og fått mye mer dreiemoment på lavere turtall.

har også konfilter.

Audi S4 92 (sedan)

Chrysler Neon 95

VW Golf 2 86 [solgt]

Honda Prelude 86 [solgt]

Subaru Impreza 93 [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som du missforstod.

Da han sa automatgir, så mener han at du skal bytte ut den orginale "manuel" innsugsmanifoilen med en innsugsmanifoil fra en automatgir, da disse er litt større og motoren får den luften den trenger. innsugsmanifoilen til manuelgirede neon'er er restriktive, og lar ikke motoren få nok luft. den blir rett og slett strupt der.

Bytte av eksosanlegg hjelper også veldig mye da det orginale er veldig restriktivt.

Selv har jeg sveist 2,5" fra katalysator til enderør, og effekten økte over hele registeret og fått mye mer dreiemoment på lavere turtall.

har også konfilter.

 

 

her e gutten sin som har fulgt med i timen.

han har virkelig fått med seg hva vi andre, som ikke er like flink til å ordlegge oss har sagt.. eller funnet utav ting på egenhånd.

Mine biler:

Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal)

Chrysler Neon 1995 (amcarneon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ;-)

er jo ute etter mest mulig effekt da ;-)

 

:thumb da har eg ett bra tips.. men da må du virkelig vite hve du begir deg ut på.. og det er "snurre" (også kalt snurrbo, turbo osv.) her kan du hente så mye som 550hk som er det meste eg har sett på en neon(dynopapirer) den gikk noe sykelig..

Mine biler:

Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal)

Chrysler Neon 1995 (amcarneon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som du missforstod.

Da han sa automatgir, så mener han at du skal bytte ut den orginale "manuel" innsugsmanifoilen med en innsugsmanifoil fra en automatgir, da disse er litt større og motoren får den luften den trenger. innsugsmanifoilen til manuelgirede neon'er er restriktive, og lar ikke motoren få nok luft. den blir rett og slett strupt der.

Bytte av eksosanlegg hjelper også veldig mye da det orginale er veldig restriktivt.

Selv har jeg sveist 2,5" fra katalysator til enderør, og effekten økte over hele registeret og fått mye mer dreiemoment på lavere turtall.

har også konfilter.

 

 

misforstod ikke, det var svar på airone

 

"Og så vil jeg anbefale manuelt gir, IMNSHO.".

 

Men resten av det du skrev virket intresangt,, lett å få tak i innsugsmanifoil fra neon automat?

 

 

Men jeg har funnet ut at motoren min "egentlig" har 130hk, men er satt på en ECU som begrenser den til 100hk,, hvordan må jeg gå frem for å få tilbake de 30hk ECU kutter bort? (bytte ECU?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har funnet ut at motoren min "egentlig" har 130hk, men er satt på en ECU som begrenser den til 100hk,, hvordan må jeg gå frem for å få tilbake de 30hk ECU kutter bort? (bytte ECU?)

 

Hvis jeg ikke har misforstått gutta på neons.org, så er det bare å få tak i en ECU fra feks en 1994mod, og bytte.

bare selgeren av delebilen jeg er ute etter kommer hjem fra ferie, skal jeg fortelle deg om jeg har en ekstra:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke har misforstått gutta på neons.org, så er det bare å få tak i en ECU fra feks en 1994mod, og bytte.

bare selgeren av delebilen jeg er ute etter kommer hjem fra ferie, skal jeg fortelle deg om jeg har en ekstra:-)

 

Det hadde vært digg med litt ekstra krefter, så du må bare sende pm hvis du har en ekstra.

Men er det bare motorstyring eller er det for hele bilen, kommer en hel hau med ledninger ut av min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært digg med litt ekstra krefter, så du må bare sende pm hvis du har en ekstra.

Men er det bare motorstyring eller er det for hele bilen, kommer en hel hau med ledninger ut av min...

 

er bare motorstyring. og trenger ikke hele manifolden bare gass spjeldet.

Mine biler:

Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal)

Chrysler Neon 1995 (amcarneon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår