Janp87 Skrevet Juni 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2007 hei har planer om å kjøpe meg "ny" bil, og CHRYSLER NEON 95-99. virker som noe jeg kunne ha kjøpt. Og derfor kunne jeg gjerne ha tenkt meg å få høre litt om standard svakheter, hvor man bør se etter rust, om motorene er lette å trimme og hvor mange km de ruller før de blir "problembarn"... Skal kjøpe en gang før oktober. Så hvis noen som ikke bor alt for langt unna oslo eller bodø har tenkt å selge en neon, så ka de godt ta kontakt via PM Siter http://www.bilforumet.no/prosjektforum/194922-janp87-chrysler-neon-amerikansk-plastrakett.html#post2173508 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
culsmog Skrevet Juni 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2007 hei har planer om å kjøpe meg "ny" bil, og CHRYSLER NEON 95-99. virker som noe jeg kunne ha kjøpt. Og derfor kunne jeg gjerne ha tenkt meg å få høre litt om standard svakheter, hvor man bør se etter rust, om motorene er lette å trimme og hvor mange km de ruller før de blir "problembarn"... Skal kjøpe en gang før oktober. Så hvis noen som ikke bor alt for langt unna oslo eller bodø har tenkt å selge en neon, så ka de godt ta kontakt via PM sjekke radiatorlokk. kjølevann. olje. foringer i forstell. bensinpåfyllings rør.. ellers er det inget problembarn og bruker stort sett vanlige slitedeler. motoren er samme som i mitsu 4g63 Siter Mine biler: Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal) Chrysler Neon 1995 (amcarneon) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
airone Skrevet Juni 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2007 sjekke radiatorlokk. kjølevann. olje. foringer i forstell. bensinpåfyllings rør.. ellers er det inget problembarn og bruker stort sett vanlige slitedeler. motoren er samme som i mitsu 4g63 Jeg vil vel legge til endeledd, slark/lekkasje i dørvinduer, lsybrytere i dører, og rust i nedre del av dører. Ja, og lekkasjer rundt baklyktene. Blir fort vått i bagasjerommet liksom. Og så vil jeg anbefale manuelt gir, IMNSHO. PS! Noen som er interessert i et sett 15" alufelger m/ 195/65-15 Uniroyal-dekk med 7mm mønster? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
culsmog Skrevet Juni 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2007 Jeg vil vel legge til endeledd, slark/lekkasje i dørvinduer, lsybrytere i dører, og rust i nedre del av dører. Ja, og lekkasjer rundt baklyktene. Blir fort vått i bagasjerommet liksom. Og så vil jeg anbefale manuelt gir, IMNSHO. PS! Noen som er interessert i et sett 15" alufelger m/ 195/65-15 Uniroyal-dekk med 7mm mønster? baklysene har somregel vert tettet på de bilene siden dette er en fabrikkasjons feil på høyrebaklys på de fleste neon.(kan evt. skru av 4 muttre og sjekke at det er brukt pakningstoff på den lykten) endeledd pleier også å være bra så lenge det har blitt brukt orginale deler (uorginale..(moog) sine varer ca ett halvt år men koster noe mindre) ang. trim. som jeg nå også la merke til at du lurte på så skal det lite til på disse bilene. prøv å få tak i en 95mod med lav km og ellers god stand, de er orginalt utstyrt med trimkam og yter ofte langt over 130hk (høyeste målt i norge er vel 160hk orginalt) begynn med luftfilter (konfilter) og gass spjeld fra en neon med automatgir. så kan du øke på med å bytte bakre del av eksosen(ikke fremre)osv med headers og hva annet du måtte komme på men når du kommer så langt er det nok på tide med turbo og sånne ting :drive2 Siter Mine biler: Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal) Chrysler Neon 1995 (amcarneon) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
airone Skrevet Juni 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2007 baklysene har somregel vert tettet på de bilene siden dette er en fabrikkasjons feil på høyrebaklys på de fleste neon.(kan evt. skru av 4 muttre og sjekke at det er brukt pakningstoff på den lykten) endeledd pleier også å være bra så lenge det har blitt brukt orginale deler (uorginale..(moog) sine varer ca ett halvt år men koster noe mindre) ang. trim. som jeg nå også la merke til at du lurte på så skal det lite til på disse bilene. prøv å få tak i en 95mod med lav km og ellers god stand, de er orginalt utstyrt med trimkam og yter ofte langt over 130hk (høyeste målt i norge er vel 160hk orginalt) begynn med luftfilter (konfilter) og gass spjeld fra en neon med automatgir. så kan du øke på med å bytte bakre del av eksosen(ikke fremre)osv med headers og hva annet du måtte komme på men når du kommer så langt er det nok på tide med turbo og sånne ting :drive2 Mja, jeg vet sånn ca hva jeg skal gjøre, men det var kanskje ikke meg du sikta til? Jeg har en 1995mod med overhalt motor. det eneste jeg er litt skeptisk på med min er clutch, og litt rust i den ene døra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janp87 Skrevet Juni 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2007 hehe,, automatgear er ikke aktuelt nei, blir manuell på denne gutten ja... takk for raske svar... Siter http://www.bilforumet.no/prosjektforum/194922-janp87-chrysler-neon-amerikansk-plastrakett.html#post2173508 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest AndreMedNeon Skrevet Juni 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2007 Ting som bør skjekkes også: -nedløp til bensintanken(rust) -Puter som er på/støtter vinduer (billig sak å reparere tho men kan lage skrapemerker på rutene om ikke oppmerksom på det) -lyder fra servopumpe(når du svinger kan det komme en skvine lyder fra servoen dette kan utvikle seg til høye irriterende lyder) om kjørt mer en 130000+ skjekk om registerreim er skifta Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snakey Skrevet Juni 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2007 hehe,, automatgear er ikke aktuelt nei, blir manuell på denne gutten ja... takk for raske svar... Virker som du missforstod. Da han sa automatgir, så mener han at du skal bytte ut den orginale "manuel" innsugsmanifoilen med en innsugsmanifoil fra en automatgir, da disse er litt større og motoren får den luften den trenger. innsugsmanifoilen til manuelgirede neon'er er restriktive, og lar ikke motoren få nok luft. den blir rett og slett strupt der. Bytte av eksosanlegg hjelper også veldig mye da det orginale er veldig restriktivt. Selv har jeg sveist 2,5" fra katalysator til enderør, og effekten økte over hele registeret og fått mye mer dreiemoment på lavere turtall. har også konfilter. Siter Audi S4 92 (sedan) Chrysler Neon 95 VW Golf 2 86 [solgt] Honda Prelude 86 [solgt] Subaru Impreza 93 [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
culsmog Skrevet Juni 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2007 Virker som du missforstod.Da han sa automatgir, så mener han at du skal bytte ut den orginale "manuel" innsugsmanifoilen med en innsugsmanifoil fra en automatgir, da disse er litt større og motoren får den luften den trenger. innsugsmanifoilen til manuelgirede neon'er er restriktive, og lar ikke motoren få nok luft. den blir rett og slett strupt der. Bytte av eksosanlegg hjelper også veldig mye da det orginale er veldig restriktivt. Selv har jeg sveist 2,5" fra katalysator til enderør, og effekten økte over hele registeret og fått mye mer dreiemoment på lavere turtall. har også konfilter. her e gutten sin som har fulgt med i timen. han har virkelig fått med seg hva vi andre, som ikke er like flink til å ordlegge oss har sagt.. eller funnet utav ting på egenhånd. Siter Mine biler: Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal) Chrysler Neon 1995 (amcarneon) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snakey Skrevet Juni 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2007 hehe ;-) er jo ute etter mest mulig effekt da ;-) Siter Audi S4 92 (sedan) Chrysler Neon 95 VW Golf 2 86 [solgt] Honda Prelude 86 [solgt] Subaru Impreza 93 [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
culsmog Skrevet Juni 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2007 hehe ;-) er jo ute etter mest mulig effekt da ;-) :thumb da har eg ett bra tips.. men da må du virkelig vite hve du begir deg ut på.. og det er "snurre" (også kalt snurrbo, turbo osv.) her kan du hente så mye som 550hk som er det meste eg har sett på en neon(dynopapirer) den gikk noe sykelig.. Siter Mine biler: Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal) Chrysler Neon 1995 (amcarneon) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janp87 Skrevet Juli 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2007 Virker som du missforstod.Da han sa automatgir, så mener han at du skal bytte ut den orginale "manuel" innsugsmanifoilen med en innsugsmanifoil fra en automatgir, da disse er litt større og motoren får den luften den trenger. innsugsmanifoilen til manuelgirede neon'er er restriktive, og lar ikke motoren få nok luft. den blir rett og slett strupt der. Bytte av eksosanlegg hjelper også veldig mye da det orginale er veldig restriktivt. Selv har jeg sveist 2,5" fra katalysator til enderør, og effekten økte over hele registeret og fått mye mer dreiemoment på lavere turtall. har også konfilter. misforstod ikke, det var svar på airone "Og så vil jeg anbefale manuelt gir, IMNSHO.". Men resten av det du skrev virket intresangt,, lett å få tak i innsugsmanifoil fra neon automat? Men jeg har funnet ut at motoren min "egentlig" har 130hk, men er satt på en ECU som begrenser den til 100hk,, hvordan må jeg gå frem for å få tilbake de 30hk ECU kutter bort? (bytte ECU?) Siter http://www.bilforumet.no/prosjektforum/194922-janp87-chrysler-neon-amerikansk-plastrakett.html#post2173508 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
airone Skrevet Juli 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 Men jeg har funnet ut at motoren min "egentlig" har 130hk, men er satt på en ECU som begrenser den til 100hk,, hvordan må jeg gå frem for å få tilbake de 30hk ECU kutter bort? (bytte ECU?) Hvis jeg ikke har misforstått gutta på neons.org, så er det bare å få tak i en ECU fra feks en 1994mod, og bytte. bare selgeren av delebilen jeg er ute etter kommer hjem fra ferie, skal jeg fortelle deg om jeg har en ekstra:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janp87 Skrevet Juli 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 Hvis jeg ikke har misforstått gutta på neons.org, så er det bare å få tak i en ECU fra feks en 1994mod, og bytte. bare selgeren av delebilen jeg er ute etter kommer hjem fra ferie, skal jeg fortelle deg om jeg har en ekstra:-) Det hadde vært digg med litt ekstra krefter, så du må bare sende pm hvis du har en ekstra. Men er det bare motorstyring eller er det for hele bilen, kommer en hel hau med ledninger ut av min... Siter http://www.bilforumet.no/prosjektforum/194922-janp87-chrysler-neon-amerikansk-plastrakett.html#post2173508 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
culsmog Skrevet Juli 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 Det hadde vært digg med litt ekstra krefter, så du må bare sende pm hvis du har en ekstra. Men er det bare motorstyring eller er det for hele bilen, kommer en hel hau med ledninger ut av min... er bare motorstyring. og trenger ikke hele manifolden bare gass spjeldet. Siter Mine biler: Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal) Chrysler Neon 1995 (amcarneon) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.