Gå til innhold

Tomgang på b230ft

Ranger emnet

Knut Inge

Anbefalte innlegg

Har endeleg fått start på b230ft motoren som eg monterte i 740.

Men det går veldig høgt på tomgang! Kan det ha noko med at eg har plasert tomgangs stabilisatoren før LMM?

Og er det nokon måtar og stilla tomgangen på b230ft?

Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT)

Motorhispania Furia 2002mod

Suzuki zr chopper 89mod(solgt)

Honda pxr(borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har skjønt deg riktig, så suger den altså "falskluft" gjennom tomgangsregulatoren. Det kan da umulig være sunt.

Ja sånn tolker jeg det også. Må jo magre ut blandingen det. Og da viljo tomgangen bli passe ustabil i beste fall...

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kanskje det at det blir litt mager blanding ja, som sagt. Er det ikke mulighet og sveise på uttaket etter LMM da? Ser ut som det er litt dårlig plass til det...

Hvis du napper ut ledningen vil den vel ikke gå på tomgang, om den går i nødmodus vet jeg ikke, men tror ikke den vil gjøre det.

VOLVO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen god grunn til å ha LMM der? Eneste positivie jeg kan se med det er at du kan kjøre hjem med knust IC...

Den sitter etter dumpventilen, dermed så slipper du kødd med at den måler feil. Når dumpventilen slipper ut luft som har gått forbi LMM så vil den få litt for rå blanding av og til, og kan få problemer med tomgangen. Det er mange som kjører med dump og LMM plassert på vanlig sted uten problemer.

VOLVO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har plaset den der, for at det skal bli rett i forhold til dumpen ja.

Prøvde og dra stikket ut på den i dag og då funka nesten tomgangen på den. Men må få plasert slangen på andre sida av LMM.

LMM er plasert i eit 3" rør med v70r dyser.

Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT)

Motorhispania Furia 2002mod

Suzuki zr chopper 89mod(solgt)

Honda pxr(borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider