Gå til innhold

SOMMERTREFF 2007 ACR - 24-26 August

Ranger emnet


Nismo

Anbefalte innlegg

Har en idè til neste treff, hva med å få tak på en banekjøringsekspert som en kan få med i bilen i noen runder, en person som kan gi tips til hvordan en kjører best mulig, uavhengig av bil?

 

Volkswagen Audi Club har hatt slike personer med på noen av sine treff, og jeg vil påstå at det har vært en god erfaring for mange.:) Å velge idealspor er ikke bestandig logisk, på mange måter er det total forskjellig fra vanlig kjøring, og jeg tror at mange kunne lært veldig mye fra en erfaren banekjører, f,eks en STCCkjører e.l.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 333
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har en idè til neste treff, hva med å få tak på en banekjøringsekspert som en kan få med i bilen i noen runder, en person som kan gi tips til hvordan en kjører best mulig, uavhengig av bil?

 

Volkswagen Audi Club har hatt slike personer med på noen av sine treff, og jeg vil påstå at det har vært en god erfaring for mange.:) Å velge idealspor er ikke bestandig logisk, på mange måter er det total forskjellig fra vanlig kjøring, og jeg tror at mange kunne lært veldig mye fra en erfaren banekjører, f,eks en STCCkjører e.l.

 

tror det er for mange folk på sommertreff til slikt.

 

Forøvrig syntes jeg programmet ser helt rått ut iår :D masse frikjøring.. mye mer morsomt å se på enn "driftshow" som aldri ble noe show

Et hav av felger og dekk til gode priser:

Tempe Dekkservice A/S (Trondheim) http://www.tempedekk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke værre enn å snakke med Robin (RMS) eller Robert som har traffikskolen i Mo,disse 2 har sinnsykt med erfaring når det gjelder banekjøring på ACR.

 

Nåja d vel andre med mye mere erfaring enn oss.Hadde vært artig om d hadde kommet noen med racing erfaring/proffesjonell race sjåfør.Vet at det skal være å få tak i folk som har mye runda på ACR med Locost og andre banebila i lokalmiljøet.

 

Va I helga på BMW/åpent banetreff å kjørte,prøvde da forsjellige sporvalg ned fra nordpolen.Og jeg blir ikke helt klok på sporvalget ned dær.Motorsterk vs. motorsvake biler vil gjøre sporvalget meget forsjellig + at denne sving kominasjonen er meget vanskelig,og er meget avhengig hvor det er grep.

Sporet på denne banen e mye mere avhengig av hvor det er best grep og med endel grus/løse dekkrester på ulogiske plasser på banen må det "scannes" for å finne det beste grepet.

Lotus Esprit Turbo

Impreza STI Type RA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Programet for høst treffet ser meget bra ut...:) Få skilt i pitlane som forteller om hva slags kjøring som skal skje... Og vær streng med å overholdet retningslinjene for åpen kjøringen...

 

Helt enig, tips til sommertreff arrangørene. STORT skilt i pitlane som forteller hva slags kjøring, og STORT skilt ved enden av langstrekket så sjåfører kan se hva som skjer. Er vanskelig å følge med klokka når man kjører, men lett å se et skilt

Et hav av felger og dekk til gode priser:

Tempe Dekkservice A/S (Trondheim) http://www.tempedekk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Va I helga på BMW/åpent banetreff å kjørte,prøvde da forsjellige sporvalg ned fra nordpolen.Og jeg blir ikke helt klok på sporvalget ned dær.Motorsterk vs. motorsvake biler vil gjøre sporvalget meget forsjellig + at denne sving kominasjonen er meget vanskelig,og er meget avhengig hvor det er grep.

Sporet på denne banen e mye mere avhengig av hvor det er best grep og med endel grus/løse dekkrester på ulogiske plasser på banen må det "scannes" for å finne det beste grepet.

 

Sliter sterkt ned nordpolen selv. Har en litt motorsvak mr2 mk2 med helt originalt understell og sliter med at bilen understyrer ut av første sving om jeg bommer. og det er lett å bomme med myk bil :P Var LANGT enklere å ta denne svingen med gt-four'en jeg hadde ifjor. fremdeles originalt understell men kraftig motor og 4wd :)

Et hav av felger og dekk til gode priser:

Tempe Dekkservice A/S (Trondheim) http://www.tempedekk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interesant å se at det er flere som sliter med nordpolen. Den svingkombinasjonen der har jeg aldri blitt helt klok på. Har prøvd flere innganger, men vet ikke hva som er best. Men skal da prøve igjen. Hadde vært kjedelig om alt satt som et skudd og.

 

Fordeling av kjøring. 45min grip, 20min fri, 30min drift. 25min til rydding/soping. Gjenta!

 

Grip: Biler som kjører runder under 2.00 min.

 

Fri: Åpent for alle, men begrenset med sladding

 

Drift: Kjør bredt som faen

 

Om det er samme sopemaskina som kommer til høsten så må man nok ha minst 25min til dette desverre.

 

Støtter forøvrig idèen med skilt om hvilken kjøring som pågår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ett tips til soping. Tar det i den her tråden å.

Man kan høre med Avinor om leie av sweeper fra dem. koster hele banen like fort som den lille kostet en sving.

Og jeg kan god kjøre den på Lørdagen om det trengs.

Høres meget bra ut,bare ta kontakt med Morten.

Var på BMW/åpent treff i helga dær de hadde en kostebil med sug i lett lastebilstørrelse (2m bred) og den gikk d foholdsvis fort med + at de fikk spylt vekk når det var kommet jord på banen.

Regner med at den til Avinor er av enda større kaliber.

Lotus Esprit Turbo

Impreza STI Type RA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ett tips til soping. Tar det i den her tråden å.

Man kan høre med Avinor om leie av sweeper fra dem. koster hele banen like fort som den lille kostet en sving.

Og jeg kan god kjøre den på Lørdagen om det trengs.

 

 

Hvis du har noen kontakter der så hadde det vært flott om du kunne undersøke nærmere. Hvis du kan ordne noe via jobb, så kan vi godt gi deg jobben, og så kan kanskje du tjene noen kroner samtidig som du er å kjører. Uansett hvis dette kan la seg gjøre så skal du bare ta kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har noen kontakter der så hadde det vært flott om du kunne undersøke nærmere. Hvis du kan ordne noe via jobb, så kan vi godt gi deg jobben, og så kan kanskje du tjene noen kroner samtidig som du er å kjører. Uansett hvis dette kan la seg gjøre så skal du bare ta kontakt.

 

 

Kjenner ikke akkurat noen på Flyplassen i Mo. Men kan jo sjekke litt opp. Det er jo i samme system som man er i.

 

Edit: Da har man sendt mail, og bare aventer svar :)

Slik ser den ut Btw. Både kost/blås og 4 hjuls styring :)

Skjeret kan tas av.

 

n770150205_674634_8607.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser det er forslag om å øke banekjøringen til 600kr, noe som i seg selv ikke er noen ille pris, hvis man tenker på hva man får for pengene. Mener ikke å være grådig her, men hvorfor skal alle betale for at noen ødelegger for alle???

 

burde heller vært en slags "avgift" for de som drar av banen gang på gang. Det er greit nok, alle kan være uheldig og kjører ut en gang, men når det skjer gang på gang på gang med samme person, er det ikke uhell!!

 

Da det er dette som er årsaken til utgiftene på banen i etterkant, bør vel disse svi for det da??

 

ellers håper jeg at dere lærte av vårtreffet, der folk ble lei og gikk før breisladdkonkurransen ble ferdig. Dette også pga av mc-showet gikk for 2.gang denne dagen!?!?

Lurer også på hvorfor man får prøve engang til i breisladden, når man første gang er nødt til å ligge med ene hjulet utenfor banen for å få det til å slippe på det ene hjulet sitt, kun for å ødelegge banen og spøle grus innpå?? da kan man vinkes rett av, og få tildelt en kost!!!

 

det var vel det! og misforstå meg rett!! det er mye MYE positivt med dette treffet, men det er bare noen synspunkter jeg vil lufte her.

 

stå på med et kjempebra arrangement!!

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ellers håper jeg at dere lærte av vårtreffet, der folk ble lei og gikk før breisladdkonkurransen ble ferdig. Dette også pga av mc-showet gikk for 2.gang denne dagen!?!?

 

Jeg forstår ikke at folk klager sånn over MC-showet. Banen har alltid vært stengt i timen før breisladden og 201m, for å gjøre klar for konkurransene!

 

MC-showet var da mer underholdende enn å se på en tom bane?? MC-gutta gjorde en kjempejobb, og var god underholdning i den dødtiden banen var stengt for klargjøring.

 

Vi vil nok uansett se på hvordan konkurransene ble gjennomført - det var enkelte ting som tok for lang tid denne gangen. Vi håper og tror vi har funnet en god løsning på det til høsten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

burde heller vært en slags "avgift" for de som drar av banen gang på gang på gang. Det er greit nok, alle kan være uheldig og kjører ut en gang, men når det skjer gang på gang på gang med samme person, er det ikke uhell!!

 

Da det er dette som er årsaken til utgiftene på banen i etterkant, bør vel disse svi for det da??

 

stå på med et kjempebra arrangement!!

 

Helt Enig her.Har pratet med andre om dette og det ser ut til at alle som liker å kjøre for å trene seg opp til å bli en bedre sjåfør er enig med deg.Bare at de ikke orker å uttale seg på forumet pga div......

Har også pratet med endel folk som ikke tør å ta bilen sin til ACR på sommertreffet pga at det ligger for mye grus på banen og at de er redd for å få bilen full av steinsprang.

 

Håper arrangørene tør å vise litt mere bein i nesa og ta fram det svarte flagget for å få kjølt ned de sjåførene som satser over evne gang på gang.

Lotus Esprit Turbo

Impreza STI Type RA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår